allnews-epirus

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! ΤΟ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΟ S-BAS ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΟ ΑΕΡ/ΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ



Mετά από πολλά χρόνια, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αποκτά –επιτέλους-, ένα αξιόπιστο, σύγχρονο και δορυφορικό σύστημα προσέγγισης αεροσκαφών S-BAS (SATELLITE BASED AUGMENTATION SYSTEM) ακόμη και κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες, (χαμηλή νέφωση και ομίχλη), που θα τεθεί σε λειτουργία το αργότερο αρχές Απριλίου. Το s-bas οι ειδικοί το θεωρούν καλύτερο από το ILS-3.
Τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται στα Γιάννινα, ειδικό αεροσκάφος (της ελληνικής ή ιταλικής ΥΠΑ που η δεύτερη έχει στην αρμοδιότητά της τον έλεγχο αυτών των συστημάτων και στην Ελλάδα), ώστε να ελέγξει τις αποτυπωμένες διαδικασίες και για τους δύο διαδρόμους του αεροδρομίου Ιωαννίνων (32 και 14), να γίνει η οριστική διαπίστευση της διαδικασίας και να μπορούν αυτόματα τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν τα Γιάννινα, να την ακολουθούν δορυφορικά για ασφαλή προσγείωση στο αεροδρόμιο, μέσω του S-BAS, που διαθέτουν όλα τα σύγχρονα αεροπλάνα, τζέτ και ελικοφόρα, και τα χρησιμοποιούν ευρύτατα σε αεροδρόμια που είναι ενταγμένα σε αυτό το δορυφορικό σύστημα.  
Το S-BAS διατίθεται στην αεροπλοϊα μέσω του ευρωπαϊκού δορυφορικού συστήματος Galilleo. Ήδη τα περισσότερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (κυρίως μεγάλα) χρησιμοποιούν το S-BAS, ενώ τα Γαλλικά σταδιακά καταργούν ακόμη και το ILS-3  αντικαθιστώντας το με το S-BAS.
Αμέσως μετά την διαπίστευση των διαδικασιών προσέγγισης με το ειδικό αεροσκάφος, αυτές θα περάσουν για ενημέρωση σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, και τα διεθνή εγχειρίδια αεροπλοϊας που συμβουλεύονται οι πιλότοι σε κάθε πτήση τους, ώστε να είναι ενημερωμένοι γι αυτό το επιπλέον δορυφορικό σύστημα που μπορούν να χρησιμοποιούν ακόμη και με καλές καιρικές συνθήκες.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του ALL NEWS EPIRUS η αποτύπωση του S-BAS για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, καθοδηγεί με ασφάλεια το αεροπλάνο σε ελάχιστο ύψος περίπου στα 2.400- 2.500 πόδια δηλ. περίπου στα 800 μ. (με βάση την επιφάνεια θαλάσσης, ενώ το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι περίπου στα 475 μ. ).

Να σημειώσουμε εδώ ότι ο αρχικός σχεδιασμός για G-BAS έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί, γιατί όλα τα καινούργια αεροσκάφη δεν το διαθέτουν στον βασικό τους εξoπλισμό, προτιμώντας το S-BAS και λόγω του κόστους, αφού χρειάζονται τοποθέτηση μηχανημάτων και στα αεροδρόμια. Πάντως αν για οποιονδήποτε λόγο χρειαστεί να τοποθετηθεί  στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων το G-BAS (το κατασκευάζει η Αιρμπάς), αυτό μπορεί να γίνει εύκολα γιατί υπάρχει πλέον η αποτύπωση του G-BAS που είναι ίδια με του S-BUS. Mε το S-BUS το αεροσκάφος καθοδηγείται μόνο από τους δορυφόρους, χωρίς την παρέμβαση του πύργου ελέγχου, που μπορεί όμως να παρακολουθεί την πορεία του αεροπλάνου μέσω του ραντάρ «Palace», που διαθέτει πλέον το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η εγκατάσταση του S-BAS στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, όπως και στα άλλα τρία που προβλέπονται στο Πρόγραμμα HORIZON 2020 – BLUEGNSS, (Μυτιλήνης, Κώ και Θεσσαλονίκης), που ξεκίνησε 1-1-2016 ολοκληρώνεται τώρα με πρώτο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Ήδη τις μέρες αυτές στην Μυτιλήνη βρίσκονται οι ειδικοί του προγράμματος που εξετάζουν τις διαδικασίες προσέγγισης με το S-BAS (GNSS  PBN) , που στα Γιάννινα είχαν ολοκληρώσει οι ίδιοι προ τριμήνου περίπου.
Με το S-BAS  θα γίνεται χρήση του δορυφορικού συστήματος (RNP ARCH ελάχιστα LPV, LNAV/VNAV ή και LNAV).
Eκτός από τα 4 S-BAS  που θα λειτουργήσουν στην Ελλάδα, άλλα 7 ίδια θα εγκατασταθούν με το ίδιο Πρόγραμμα και σε άλλα 7 αεροδρόμια, σε Μάλτα, Κύπρο και Ιταλία, που επιλέχτηκαν από το Eurocontrol.
«Τέλος καλό, όλα καλά…» λοιπόν για το S-BAS ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΌΜΙΟ Ιωαννίνων και μάλιστα νωρίτερα απ΄ότι είχε εξαγγελθεί και τώρα να δούμε τι θα γίνει με το κτιριακό, την πυρόσβεση και τα καύσιμα στο αεροδρόμιο.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη