allnews-epirus

ΘΕΛΟΥΝ ΔΥΣΦΗΜΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ? ΤΟΤΕ ΑΣ ΜΗ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ...


Oρατός είναι ο κίνδυνος  δυσφήμισης του Ελληνικού Τουρισμού, αν τελικά αντιμετωπίσει προβλήματα από έλλειψη καυσίμων η πρώτη πτήση τσάρτερ που αναμένεται στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων από την Δανία στις 5 Ιουνίου καθώς ακόμη δεν έχει επιλυθεί αυτό το σοβαρό πρόβλημα και κανένας δεν μπορεί να προβλέψει την συνέχεια.

 Κι αυτό γιατί αν η Δανέζικη αεροπορική εταιρεία ακυρώσει την πτήση, θα αναγκαστεί να ενημερώσει την ΙΑΤΑ και άλλους διεθνείς οργανισμούς, για να ενημερωθούν στη συνέχεια όλες οι αεροπορικές εταιρείες, με φυσικό επακόλουθο να διαρρεύσει αυτό στα διεθνή ΜΜΕ που έχουν φέτος στρέψει το ενδιαφέρον τους στον ελληνικού τουρισμό λόγω της μεγάλης αύξησης που αναμένεται και ένας τίτλος «Χωρίς καύσιμα ελληνικά αεροδρόμια…»,  (γιατί δεν θα εστιάσουν στο ένα), η δυσφήμιση θα είναι μεγάλη για την χώρα. Πόσο μάλλον που το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων εδώ και 4 περίπου χρόνια έχει χαρακτηρισθεί «Διεθνές» κι έτσι είναι καταχωρημένο σε όλους τους διεθνείς αεροπορικούς οργανισμούς.
Αυτό το γνωρίζουν στην ΥΠΑ, στον ΕΟΤ και τα αρμόδια υπουργεία και θα πρέπει να επιταχύνουν τις διαδικασίες επίλυσης του προβλήματος. Γιατί είτε το θέλουμε, είτε όχι, σε μια χώρα που ζεί από τον τουρισμό σε μεγάλο ποσοστό, έχει την υποχρέωση να εξυπηρετεί διεθνείς αεροπορικές εταιρείες σε όποιο ελληνικό αεροδρόμιο επιλέγουν για να φέρνουν τουρίστες, πόσο μάλλον αν πρόκειται για το απλό θέμα των καυσίμων.

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων που συνήθως εκδίδει κάθε τρίμηνο Notam ενημερώνοντας ελληνικές και ξένες αεροπορικές εταιρείες, για τη κατάσταση του αεροδρόμιο (προβλήματα, έργα κ.λ.π.), το τελευταίο χρονικό διάστημα, εκδίδει εβδομαδιαίο Notam, ενημερώνοντας για την «έλλειψη καυσίμων». Η τελευταία Notam αναφέρει χαρακτηριστικά «…έλλειψη καυσίμων μέχρι 22 Μαϊου», κι αυτό γιατί είναι σε εξέλιξη η εξεύρεση λύσης στα καύσιμα. Πάντως ενδιαφέρον δεν έχει επιδείξει η εταιρεία ΒΡ που είναι επικεφαλής εταιρειών που εφοδιάζουν με καύσιμα τα ελληνικά αεροδρόμια, αλλά το θετικό είναι ότι υπήρξε ενδιαφέρον από ένα άλλο όμιλο εταιρειών με επικεφαλής την Texaco και μάλλον  όλα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι θα αναλάβουν τον εφοδιασμό των αεροσκαφών με καύσιμα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Το All News Epirus επικοινώνησε χθες με στελέχη της ΥΠΑ που ασχολούνται με το θέμα και εξέφρασαν την βεβαιότητα ότι το πρόβλημα θα επιλυθεί οπωσδήποτε τις επόμενες ημέρες, ενώ καμιά επίσημη κίνηση ανησυχίας δεν έγινε και από την Δανέζικη αεροπορική εταιρεία που συνεχίζει να καλύπτει όσες διαθέσιμες θέσεις υπάρχουν ακόμη με προορισμό τα Γιάννινα. Επίσης κανένα έγγραφο ανησυχίας, ή email δεν έφθασε από τους Δανούς στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Πάντως η έλλειψη καυσίμων, ανέδειξε το πρόβλημα της εγκατάστασης μόνιμων υπόγειων δεξαμενών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Εδώ και πολλές δεκαετές στο αεροδρόμιο υπήρχαν υπόγειες δεξαμενές που είχαν εγκατασταθεί από την «Ολυμπιακή» για την εξυπηρέτηση των δικών της αεροσκαφών, αλλά και άλλων που χρειάζονταν καύσιμα. Οι δεξαμενές αυτές, για πολλά χρόνια δεν χρησιμοποιήθηκαν και ήδη θεωρούνται ακατάλληλες, γιατί από τον χρόνο έχουν σκουριάσει και έχουν υποστεί ζημιές. Η εταιρεία που ανέλαβε στην συνέχεια την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών είχε εγκαταστήσει μια υπέργεια δεξαμενή, την οποία απέσυρε με την λήξη της σύμβασής της.

Το S-BAS
Σχετικά με την πλήρη λειτουργία του SBAS, που θα διευκολύνει τις πτήσεις  των αεροσκαφών προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων σε συνθήκες χαμηλής  νέφωσης και ομίχλης, τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνονται όλες οι απομένουσες διαδικασίες. Από προχθές βρίσκονται στο «Ελ, Βενιζέλος» και ενημερώνονται, οι ειδικοί της Ιταλικής ΥΠΑ, στον έλεγχο της οπoίας θα υπάγονται και τα δορυφορικά συστήματα S-BAS στα αεροδρόμια Ελλάδος, Ιταλίας, Μάλτας και Κύπρου. Μέχρι την Κυριακή θα γίνουν οι πτήσεις με το ειδικό αεροπλάνο, για την πιστοποίηση των διαδικασιών προσέγγισης με το νέο σύστημα στα αεροδρόμια, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Ρόδου και Μυτιλήνης. Αμέσως μετά με ΝΟΤΑΜ θα ενημερωθούν όλες οι διεθνείς αεροπορικοί οργανισμοί και εταιρείες για να γνωρίζουν οι κυβερνήτες αεροσκαφών τις νέες διαδικασίες προσέγγισης και κυρίως σε ομίχλη ή χαμηλή νέφωση. Έτσι επιλύεται οριστικά ένα σοβαρό πρόβλημα που ταλαιπωρούσε δεκαετίες τους ταξιδιώτες προς το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη