allnews-epirus

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ-ΛΥΣΗ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ...

 

  Aπό τις 24 Φεβρουαρίου 2017,  με επίσημο έγγραφο από το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και στη συνέχεια από την Δανέζικη Αεροπορική Εταιρεία DAT, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ήταν ενημερωμένη για την εξεύρεση λύσης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, σχετικά με τα καύσιμα που απαιτούνται για τις πτήσεις αεροσκαφών. Ταυτόχρονα ενημερωμένες ήταν και οι εταιρείες καυσίμων για αεροσκάφη.
 Ταυτόχρονα πολλά είναι και τα έγγραφα από εταιρείες που ενδιαφέρονται για πτήσεις ελαφρών αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μάλιστα υπήρξε και παλιότερα από τις τελευταίες, ενώ επειγόντως ζητούν καύσιμα εταιρείες, που θα εγκαταστήσουν στα Γιάννινα, ελικόπτερα για τις έρευνες πετρελαίων που θα τα χρειαστούν για μεταφορά προσωπικού, αλλά κυρίως μηχανημάτων στις περιοχές των γεωτρήσεων.
Ενημερωμένοι οι πάντες και μάλιστα έγκαιρα
Αυτά αποκαλύπτει σήμερα το ALL NEWS EPIRUS που ερεύνησε σχολαστικά στις αρμόδιες Υπηρεσίες το όλο θέμα, που πλέον τείνει να γίνει σκάνδαλο, αφού χωρίς λόγο, δημιουργούνται εμπόδια στην εξασφάλιση καυσίμων για το διεθνές αεροδρόμιο Ιωαννίνων, πόσο μάλλον όταν υπάρχουν προγραμματισμένες πτήσεις.
Τα στοιχεία που αποκαλύπτουμε, έρχονται να διαψεύσουν τις δηλώσεις τόσο του Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη, όσο και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στέφου, ότι η ΥΠΑ, ενημερώθηκε μόλις το τελευταίο 20ήμερο για το πρόβλημα, με πλέον πιθανότερη εκδοχή, την εξαπάτησή τους από κάποιους της ΥΠΑ, ή κάποιο υπουργείο. Κι αυτό γιατί η επίσημα η ΥΠΑ δεν το κρύβει ότι ενημερώθηκε από τις 24 Φεβρουαρίου.  Κι όχι μόνο αυτό… Μόλις η ΥΠΑ έλαβε το έγγραφο για τα καύσιμα, αμέσως με έγγραφό της ενημέρωσε τις εταιρείες παροχή καυσίμων στα αεροδρόμια, με βάση την σύμβαση που έχει η Δ/νση Αερολιμένων με τις συγκεκριμένες εταιρείες. Οι τελευταίες απάντησαν ότι θα εξετάσουν το αίτημα και θα απαντήσουν.
-Στις 15 Μαρτίου, η Περιφέρεια Ηπείρου, μέσω του αντιπεριφερειάρχη κ. Ιωάννου, έστειλε ένα έγγραφο στην τοπική ΥΠΑ ενημερώνοντας για το ενδιαφέρον της DAT, κάτι που ήταν γνωστό ένα μήνα πριν για τα καύσιμα στην ΥΠΑ, αλλά στη συνέχεια οι επαφές γίνονταν από τον Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη με τις Υπηρεσίες της Αθήνας, ο οποίος μάλιστα πρότεινε στην ΥΠΑ.  μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος, η Περιφέρεια να καλύπτει και ένα μέρος των μεταφορικών στα καύσιμα.
Οι δύο μεγάλες εταιρείες που εφοδιάζουν με καύσιμα τα αεροδρόμια, ανήκουν στους ομίλους Λάτση και Βαρδινογιάννη, και περιλαμβάνουν εταιρείες όπως  BP, EKO, SHELL, CYCLON κ.λ.π. Ταυτόχρονα η ΥΠΑ απευθύνθηκε και σε άλλες εταιρείες μικρότερης εμβέλειας που ενδιαφέρονται να εφοδιάζουν αεροδρόμια με καύσιμα αεροσκαφών.
Η εταιρεία GISSO θυγατρική της ΒΡ ήταν αυτή που εφοδίαζε για χρόνια, με καύσιμα και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, μέχρι την αποχώρησή της. Η ίδια θεώρησε ασύμφορη την ποσότητα των 50 τόνων που κατανάλωνε μηνιαίως στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων και είχε δηλώσει ότι αν διπλασιάζονταν η ποσότητα, θα επέστρεφε στα Γιάννινα. Τώρα που οι ανάγκες θα ξεπερνούν τους 180 τόνους  φθάνοντας κάποιους μήνες τους 300 τόνους, κι όχι μόνο για την DAT, αλλά και για τα ελαφρά αεροσκάφη και κυρίως για την Aegean, αρχικά έδειξε ενδιαφέρον, αλλά στις 13 Μαρτίου,  2 μέρες μετά την ανάληψη καθηκόντων της FRAPORT στα 14 αεροδρόμια της χώρας, απάντησε αρνητικά και στη συνέχεια διπλωματικά στην Δ/νση Αερολιμένων της ΥΠΑ, ότι «…το θέμα θα το εξετάσουν οι εμπορικοί διευθυντές της ΒΡ…». Ακόμη το εξετάζουν… Ταυτόχρονα  ζήτησαν από την Δανέζικη εταιρεία DAT νέο έγγραφο για τις ποσότητες των καυσίμων που θα χρειάζονται σε κάθε πτήση, λαμβάνοντας αμέσως απάντηση, ότι η ανάγκες τους θα είναι περίπου 8,5 τόνοι σε κάθε πτήση.
Ταυτόχρονα οι Δανοί έστειλαν έμπειρο πιλότο τους, που πέταξε με την Aegean μέσα στο κόπκιτ , από την Αθήνα στα Γιάννινα και αντίστροφα, και οι Έλληνες συνάδελφοί του, τον ενημέρωσαν για τις διαδρομές, τις προσεγγίσεις στο αεροδρόμιο κ.λ.π. για να είναι πλήρως ενημερωμένος, κι αυτός με την σειρά του επιστρέφοντας ενημέρωσε τους συναδέλφους του στην Κοπεγχάγη.
Στο μεταξύ δύο άλλες εταιρείες εμπορίας καυσίμων αεροσκαφών, η AFSA και μια Κυπριακή, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα Γιάννινα, αλλά παρέμεινε στάσιμο μέχρι τώρα, γιατί ο ανεφοδιασμός των βυτιοφόρων τους, γίνεται πάλι από τους ομίλους Λάτση και Βαρδινογιάννη, που προφανώς, κάπου «μπλοκάρουν» την διαδικασία…
Εδώ ο καθένας μπορεί να υποθέσει οτιδήποτε για τους ομίλους Λάτση – Βαρδινογιάννη και τους καλούς πλέον Γερμανούς πελάτες τους… (….αυτό το θέμα θα μας απασχολήσει και στο άμεσο μέλλον).
-Σε συνέντευξή του σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, ο βουλευτής κ. Στέφος έκανε λόγο για πολύ υψηλό κόστος  του «Μπάουζερ» που χρησιμοποιείται για την προώθηση του καυσίμου από το βυτιοφόρο, στις δεξαμενές του αεροσκάφους. Για όσους γνωρίζουν, το «Μπάουζερ» είναι ενσωματωμένο στα βυτιοφόρα και με απλά λόγια, λειτουργεί όπως η αντλία στα μικρά βυτιοφόρα που φέρνουν το πετρέλαιο για να γεμίσουν τις δεξαμενές στα σπίτια. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάτι το εξαιρετικό… Παλιότερα «Μπάουζερ» υπήρχε μόνιμα για πολλά χρόνια στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

«Ποιος μίλησε για Τίρανα ή Σκόπια?»

Ιδιαίτερα ενοχλήθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της ΥΠΑ, όταν τους ρωτήσαμε για την πρότασή τους, να προτείνουν στον Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη, ανεφοδιασμό των αεροσκαφών αντί των Ιωαννίνων, στα Σκόπια ή τα Τίρανα… Μας είπαν: «Αν πράγματι είπε κάποιος από την ΥΠΑ στον κ. Περιφερειάρχη για Τίρανα ή Σκόπια, τότε σίγουρα αυτός θα ήταν τρελός, βλάκας ή έκανε πλάκα. Αν είναι δυνατόν… Ούτε για αστείο. Υπάρχει πρόβλημα με τις εταιρείες καυσίμων και πρέπει να το λύσουμε …»…

Λύση οι μόνιμες δεξαμενές 

Με το «καψόνι» λοιπόν που κάνουν σήμερα οι μεγάλες εταιρείες καυσίμων, επιτακτική είναι η πλέον η λύση η εγκατάσταση μόνιμων υπογείων δεξαμενών καυσίμων, όπως είχε η  «κακή» «Ολυμπιακή Αεροπορία», που ανεφοδίαζε και στα Γιάννινα τα αεροσκάφη της. Κι αυτό δεν γίνονταν τυχαία και λογικά απασχολεί και την Aegean. Δεν γεμίζουν τις δεξαμενές τους με καύσιμα και για την επιστροφή, κερδίζοντας κάποιους τόνους για ελαφρύτερα αεροσκάφη και για περισσότερους επιβάτες ή εμπορεύματα. Αν λοιπόν υπάρξουν καύσιμα στα Γιάννινα, θα τα ανεφοδιάζει κι εδώ καύσιμα.

Λύθηκε η Πυρόσβεση 

Από την πλευρά της η ΥΠΑ πέρα από τις κινήσεις που κάνει για τα καύσιμα, προχώρησε και σε μια άλλη σημαντική πρωτοβουλία, για την Πυρόσβεση του Αεροδρομίου. Παρ’ ότι η Πυρόσβεση καλύπτεται σήμερα και γίνονται όλες οι πτήσεις με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, Q400, Αιρμπάς και Μπόϊνγκ, το αεροδρόμιο ανεβαίνει στην υψηλότερη κατηγορία «6» και για μεγαλύτερα αεροσκάφη. Ήδη στους υπάρχοντες πυροσβέστες προστέθηκε ένας ακόμη, αναμένονται άλλοι δύο και τις επόμενες μέρες φθάνει ένα ακόμη πυροσβεστικό όχημα. Στα θετικά αυτό…

Παράταση μιας βδομάδας για τη ΝΟΤΑΜ καυσίμων

Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ελπίζοντας σε λύση στα καύσιμα, ανανέωσε τη ΝΟΤΑΜ για μια βδομάδα με την ένδειξη "έλλειψη καυσίμων" που έληγε σήμερα, μέχρι τις 29 Μαϊου. Συνήθως ΝΟΤΑΜ βγαίνουν για τρίμηνη ενημέρωση, αλλά στα Γιάννινα ζούν με ελπίδες και άφθονη υπομονή.

--------------
Η ΥΠΑ λοιπόν ενημερωμένη, οι εταιρείες καυσίμων ενημερωμένες, η κυβέρνηση ενημερωμένη, το αεροδρόμιο εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα για ασφαλείς πτήσεις, το ενδιαφέρον για πτήσεις εξασφαλισμένο, τι τελικά φταίει? Μήπως οι Γερμανοί πριν ακόμη πατήσουν το πόδι τους στα 14 αεροδρόμια, "έβαλαν χέρι" και στα αεροδρόμια της ΥΠΑ, για να εξαφανίσουν ανταγωνιστές? ΠΟΛΛΑ ΣΚΥΜΜΕΝΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...Λοιπόν θα συνεχιστεί αυτό το σκύψιμο του σβέρκου για συνεχείς σφαλιάρες? "Ξυπνάτε όρνια..." που έλεγε κι ο μακαρίτης Φανίτσιος...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη