allnews-epirus

Σοβαρές κατηγορίες σε βάρος της Daimler

Το σκάνδαλο χειραγώγησης ρύπων φαίνεται να ρίχνει βαριά τη σκιά του και στη Daimler. Αυτό τουλάχιστον αποκαλύπτουν γερμανικά ΜΜΕ επί τη βάσει ευρημάτων μετά από έρευνα σε κτήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Deutschland Duchsuchungen bei Daimler Konzenzentrale in Stuttgart (Imago)
Εντείνονται οι πιέσεις στο γερμανικό βιομηχανικό κολοσσό αυτοκινήτων Daimler στο πλαίσιο των εκτεταμένων ερευνών για παραποίηση των ρύπων σε ντιζελοκίνητα. Οι έρευνες ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο, εντελώς αιφνιδιαστικά, σε μια άνευ προηγουμένου έφοδο αστυνομικών σε 11 διαφορετικές εγκαταστάσεις και κτήρια της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Στουτγάρδη, που είναι και η έδρα της. Στόχος τους να εντοπίσουν στοιχεία που να εδραιώνουν υπόνοιες για παραποίηση τιμών ρύπων σε μηχανές ντίζελ.
«Παράνομο σύστημα ελέγχου ρύπων»
Μετά τη VW, σύστημα παραποίησης ρύπων και σε ντιζελοκίνητα της Daimler;
Μετά τη VW, σύστημα παραποίησης ρύπων και σε ντιζελοκίνητα της Daimler;
Οι υποψίες αυτές φαίνεται τελικά να έχουν βάση. Σύμφωνα με αποκαλύψεις της Süddeutsche Zeitung, της Βόρειας και Δυτικής Ραδιοφωνίας, οι επιφορτισμένοι με τις ανακρίσεις υπεύθυνοι διαθέτουν σοβαρά στοιχεία ότι η Daimler, επί σχεδόν μια δεκαετία, διέθετε στην αγορά αυτοκίνητα με συστήματα εκπομπών ρύπων άνω του επιτρεπόμενου ορίου. Αυτό προκύπτει από το αποτέλεσμα απόφασης δικαστηρίου της Στουτγάρδης στη βάση των εκτεταμένων ερευνών που έγιναν στην Daimler και σε άλλες εταιρείες τον προηγούμενο Μάιο. Υπολογίζεται, σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης, ότι από το 2008 μέχρι το 2016 έχουν διατεθεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με παραποιημένους ρύπους. Η εισαγγελία της Στουτγάρδης έχει ξεκινήσει σε βάθος έρευνες εστιάζοντας την προσοχή της σε δύο σειρές μηχανών που διαθέτουν ένα παράνομο σύστημα ελέγχου εκπομπής ρύπων. Χάρη σε αυτό όταν γίνονταν οι έλεγχοι ρύπων από τις αρχές έμπαινε σε λειτουργία, υπό κανονικές όμως συνθήκες λειτουργίας στο δρόμο απενεργοποιούνταν. 
Στην επίμαχη απόφαση αναφέρεται ότι η Daimler απέκρυψε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας Οχημάτων την ύπαρξη αυτού του συστήματος παραβιάζοντας την κείμενη νομοθεσία. "Τα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά με μηχανές OM 642 και ΟΜ 651 λόγω αυτού του συστήματος δεν διέθεταν τις προϋποθέσεις για  να τους δοθεί άδεια κυκλοφορίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Υπάρχει κίνδυνος να αποσυρθούν από την κυκλοφορία, αν και Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας Οχημάτων δεν βλέπει μέχρι στιγμής να υπάρχει αφορμή" αναφέρεται στη δικαστική απόφαση.
Δεν σχολιάζει η Daimler
Ο άλλοτε ισχυρός της VW Μάρτιν Βίντερκορν. Η εταιρεία έχει πληρώσει πάνω από 22 δις ευρώ σε αποζημιώσεις και χρηματικές ποινές
Ο άλλοτε ισχυρός της VW Μάρτιν Βίντερκορν. Η εταιρεία έχει πληρώσει πάνω από 22 δις ευρώ σε αποζημιώσεις και χρηματικές ποινές
Εκπρόσωπος της Daimler δεν θέλησε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις στη φάση των συνεχιζόμενων ερευνών και αρκέστηκε να διαβεβαιώσει ότι «η εταιρεία συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές και ότι δεν βλέπει κίνδυνο δικαστικής απόφασης για αναγκαστική διακοπή της παραγωγής». Από την άλλη, η εισαγγελία της Στουτγάρδης, που από τον περασμένο Μάιο έχει ξεκινήσει έρευνες για απάτη σε σχέση με την παραποίηση ρύπων, δεν θέλησε να τοποθετηθεί. Την ίδια στάση τηρεί και το υπουργείο Μεταφορών. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποψίες για χειραγώγηση ρύπων εστιάστηκαν και στην Daimler στο πλαίσιο παραδοχής της VW τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι εκατομμύρια ΙΧ σε ολόκληρο τον κόσμο διέθεταν σύστημα περιορισμού των ρύπων που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές εκπομπές όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονταν σε κυκλοφορία στο δρόμο. Η παραδοχή προκάλεσε έναν άνευ προηγουμένου δικαστικό αγώνα στις ΗΠΑ. Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει πληρώσει 22,6 δις ευρώ σε χρηματικές ποινές και αποζημιώσεις. Πέρυσι, και μετά από πιέσεις του υπουργείου Μεταφορών, η Daimler απέσυρε από την κυκλοφορία 250.000 οχήματα λόγω υπερβολικών εκπομπών ρύπων.
Ειρήνη Αναστασοπούλου/ SZ, Reuters

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη