allnews-epirus

"ΕΧΘΡΙΚΗ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ... ΣΤΑ ΑΖΗΤΗΤΑ ΟΙ Σ.Ε.Α...


-Ξεκινήσατε το ταξίδι σας στην Εγνατία Οδό χωρίς να έχετε φροντίσει να γεμίσετε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας? Μπαίνετε σε περιπέτειες για να βρείτε βενζινάδικο και αν είναι νύχτα τα προβλήματα είναι σοβαρότερα.
-Ταξιδεύετε και ξαφνικά έχετε την ανάγκη τουαλέτας? Θα ρισκάρετε να σταματήσετε κάπου και να βρείτε την λύση σας σε κάποιο χωράφι, αποφεύγοντας κάποιες χημικές τουαλέτες που έχουν στηθεί και είναι...απλησίαστες.
-Κουραστήκατε οδηγώντας, ή θέλετε ένα νερό ή καφέ, ή να φάτε διασχίζοντας την Εγνατία? Ή θα βγείτε απο τον αυτοκινητόδρομο ή αν είστε κοντά στην Θεσσαλονίκη θα σταματήσετε στο μοναδικό ΣΕΑ που λειτουργεί στην περιοχή. 
-Μπορείτε όμως, όπου δείτε σταθμευμένες νταλίκες σε κάποιες εσοχές παρκαρίσματος, να σταματήσετε εκεί, όπου στήθηκαν κάποιες καντίνες και τις ανακάλυψαν οι νταλικέρηδες.
Κι ο λόγος γίνεται για την Εγνατία Οδό τον μεγαλύτερο ελληνικό αυτοκινητόδρομο, τμήμα των διευρωπαϊκών οδικών δικτύων, που οι ελλείψεις του παραμένουν σοβαρές.
Κι όμως...Στα τέλη του 2010 είχε δημοπρατηθεί μια σειρά απο Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ) στην Εγνατία Οδό, την κατασκευή τους είχαν αναλάβει μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της Ελλάδας και αν είχαν ξεκινήσει τα έργα θα είχαν δοθεί σε λειτουργία, τουλάχιστον πριν 3 χρόνια. Μάλιστα στα σκαριά είχαν μπεί και οι δημοπρατήσεις για την κατασκευή και των υπολοίπων.
Όλα σταμάτησαν με τα μνημόνια, πόσο μάλλον που η Εγνατία Οδός, ήταν η πρώτη στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ, προς παραχώρηση στον ιδιωτικό τομέα.
Ξαφνικά λοιπόν, διακόπηκε το πρόγραμμα ανάπτυξης Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, και η Εγνατία οδός θα παραμείνει με τον έναν και μοναδικό ΣΕΑ που λειτουργεί, στην περιοχή του Πλατάνου μεταξύ Βέροιας – Θεσσαλονίκης, καθώς το υπόλοιπο πρόγραμμα ανάπτυξης 12 συνολικά ΣΕΑ έχει εγκαταλειφθεί. 
Οι τέσσερις Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων που είχαν δημοπρατηθεί και δοθεί σε αναδόχους "πάγωσαν" επειδή το ΤΑΙΠΕΔ δεν θέλει να προχωρήσουν, για το λόγο ότι η Εγνατία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προς παραχώρηση έργων. 
Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ψηλά στην λίστα την παραχώρηση της Εγνατίας και επιδιώκει να αξιολογήσει την περιουσία της και να διαπραγματευτεί το τίμημα, οπότε δεν επιθυμεί νέες επενδύσεις που θα αλλάζουν την αξία του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Από την πλευρά τους οι ιδιώτες ενώ είχαν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον  για τους ΣΕΑ το 2010, στη συνέχεια απέσυραν το ενδιαφέρον τους όταν διαπίστωσαν οτι είχε αρχίσει να εμφανίζεται μείωση στην κίνηση αυτοκινήτων στην Εγνατία λόγω της οικονομικής κρίσης οπότε τα κέρδη μειώνονταν και ίσως καθιστούσε προβληματική έως και επιζήμια τη λειτουργία των σταθμών εξυπηρέτησης. Αυτό έδειχνε και η λειτουργία του μοναδικού ΣΕΑ Πλατάνου.
Τώρα για τα υπόλοιπα επτά ΣΕΑ (στο σύνολο των 12) που είχαν χωροθετηθεί κατά μήκος της Εγνατίας δεν υπάρχει κανείς προγραμματισμός, «δεν κινείται τίποτα» στη  κυριολεξία και φυσικά δεν πρόκειται να γίνουν στο ορατό μέλλον.
Η μη ανάπτυξη των προβλεπόμενων 12 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, ουσιαστικά απαξιώνει το μεγαλεπήβολο έργο της Εγνατίας οδού και κάνει το ταξίδι για οδηγούς και επιβάτες πολύ δύσκολο. Γιατί δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ότι θα διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα, χωρίς πρόσβαση σε βενζινάδικο, όπου θα μπορέσει να ανεφοδιαστεί με καύσιμα, να πιει λίγο κρύο νερό ή να πάει στη τουαλέτα.
Το περίεργο είναι ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε. υποχρεούται από το νόμο μέχρι το τέλος 2017 να έχει αναπτύξει ΣΕΑ. Για την ώρα περιορίστηκε να βγάλει έναν χάρτη με σημεία ανεφοδιασμού καυσίμων εκτός Εγνατίας οδού, κοντά σε εξόδους, προκειμένου να ενημερώνονται οι οδηγοί για το που μπορούν να βρουν βενζινάδικο, αλλά φυσικά θα πρέπει να βγαίνουν από την Εγνατία.
Σε αντίθεση με την Εγνατία Οδό, η Ιόνια Οδό, έχει ήδη δημιουργήσει όλες τις προβλεπόμενες τουαλέτες κατά μήκους του αυτοκινητόδρομου και ήδη λειτουργούν, ενώ κατασκευάζονται και οι ΣΕΑ μερικοί απο τους οποίους έχουν ολοκληρωθεί. 
Όμως πέρα απο την έλλειψη τουαλετών και ΣΕΑ στην Εγνατία Οδό, σε πολλά σημεία του αυτοκινητόδρομου η άσφαλτος έχει φθαρεί, ενώ επίσης έχουν φθαρεί και οι διαγραμμίσεις. Επίσης σε μεγάλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου δεν έχει ριχτεί η αντιολισθηρή άσφαλτος, αλλά παραμένει η αρχική.
Βέβαια τώρα όλοι ασχολούνται με την παραχώρηση της Εγνατίας στους ιδιώτες, όμως με αυτές τις σοβαρές ελλείψεις κατά μήκος του, ο διεθνής αυτός αυτοκινητόδρομος, υποβαθμίζεται και συνεχώς μειώνεται η αξία του. Ίσως και όλα αυτά να γίνονται και βάσει σχεδίου, για να παραχωρηθεί τελικά με το χαμηλότερο τίμημα...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη