allnews-epirus

ΓΙΑΝΝΙΝΑ -ΚΟΜΒΟΣ: Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ , ΚΟΜΒΟΣ ΔΥΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ



Eξαιρετικής σημασίας τα τελευταία γεγονότα για τα Γιάννινα... Με  την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, τα Γιάννινα είναι η μοναδική πόλη της Ελλάδος, πραγματικός κόμβος για δύο αυτοκινητόδρομους. Την Εγνατία και την Ιόνια. Μια μοναδική αξία που αφενός βγάζει τα Γιάννινα από την γνωστή απομόνωση του παρελθόντος, αλλά κυρίως ανοίγει νέους ορίζοντες για την ανάπτυξη της περιοχής σε όλους τους τομείς.

Όμως ταυτόχρονα δεν χρειάζεται εφησυχασμός και τώρα πλέον είναι ορατές οι ευκαιρίες  τα ΓΙΑΝΝΙΝΑ-ΚΟΜΒΟΣ να αποκτήσουν και επιπλέον αναγκαία έργα σημαντικά για την περιοχή και τα οποία θα εκτινάξουν περισσότερο την οικονομία, τον τουρισμό, την Βιομηχανία κ.λ.π. Άλλωστε όλα ήταν σχεδιασμένα από το παρελθόν, όταν υπήρχαν ακόμη στην Ελλάδα πολιτικοί με όραμα… Κι εξηγούμαστε.
Η Εγνατία και η  Ιόνια οδός είναι πλέον μια πραγματικότητα. Οι βάσεις ισχυρές και διαχρονικές τέθηκαν, αλλά…

-ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ: Η Ιόνια Οδός σήμερα τερματίζει στην Πεδινή. Ο παλιός όμως σχεδιασμός, είναι να επεκταθεί στην Κακαβιά, να διασχίσει την Αλβανία και τις Δαλματικές Ακτές (με τον γνωστό Αδριατικό Οδικό Άξονα) και να τερματίζει στην Τεργέστη, όπου θα συνδέεται με τους άλλους ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες. Το ενδιαφέρον γι αυτό τον Οδικό άξονα, ήταν και παραμένει έντονο στην ΕΕ και η οποία είχε σχεδιάσει και την χρηματοδότησή του. Έγιναν πάμπολλες συναντήσεις υπουργών, ειπώθηκαν πολλά, είχαν γίνει και κάποιες προμελέτες και ξαφνικά όλα σταμάτησαν, κυρίως από πλήρη αδιαφορία των τότε ελληνικών κυβερνήσεων.  Άλλωστε, γι αυτό κατασκευάστηκε η Ιόνια Οδός και όχι μόνο απλά να φθάνει στα Γιάννινα.

-Ο Ε-65: Με την σύνδεση του αυτοκινητόδρομου Ε-65 στην Εγνατία Οδό όταν ολοκληρωθεί η περιοχή αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον και σίγουρα ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και αναβάθμιση, σπάνια για άλλες περιοχές.

-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ: Είναι μοναδικό παράδειγμα σε ολόκληρη την Ευρώπη η Ελλάδα, να είναι ουραγός σε σιδηροδρομικό δίκτυο, στην πραγματικότητα με μια γραμμή από την Αθήνα μέχρι τον Εβρο, όταν σε όλες τις χώρες το τρένο φτάνει παντού, ακόμη και σε ορεινές περιοχές. Την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, μετά τον Καποδίστρια, την είχε οραματιστεί ο Α. Παπανδρέου, που είχε διαθέσει σημαντικά ποσά και είχαν αρχίσει οι μελέτες σε πολλά σημεία της διαδρομής από την Καλαμπάκα μέχρι την Ηγουμενίτσα. Αυτές τις μελέτες τις συνέχισε η ΝΔ με υπουργό τον Λιάπη, αλλά ξαφνικά σταμάτησαν τα πάντα, χωρίς κάποια εξήγηση. Επίσης στον σχεδιασμό ήταν και η σιδηροδρομική γραμμή από την Καλαμάτα στα Γιάννινα με σύνδεση και του λιμανιού Ηγουμενίτσας, στην συνέχει Αλβανία Δαλματικές Ακτές και τερματισμός, όπως ο αυτοκινητόδρομος στην Τεργέστη. Ήταν ο Αδριατικός Σιδηροδρομικός Άξονας… Τώρα μας λένε για Σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά μόνο με λόγια, γιατί στην πραγματικότητα δεν έγινε το παραμικρό προς την κατεύθυνση αυτή… Και , ευκαιρίας δοθείσης τι έγιναν οι μελέτες που είχαν πληρωθεί 2 δις δρχ, από Καλαμπάκα μέχρι Ηγουμενίτσα?

-ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ: Σε όλη την Ευρώπη, όπου υπάρχουν οδικοί κόμβοι αυτοκινητόδρομων, αναπτύχθηκαν και σιδηροδρομικοί κόμβοι, αλλά και διεθνή αεροδρόμια. Τα δύο τελευταία είναι που ώθησαν κυρίως την βιομηχανική ανάπτυξη, τον τουρισμό και την μείωση της ανεργίας. Ακόμη και στη γειτονική Αλβανία, χώρα που δεν είναι στην ΕΕ έχουν αντιληφθεί πλήρως την αξία οδικών και σιδηροδρομικών αξόνων καθώς και της δημιουργίας νέων σύγχρονων αεροδρομίων,  τα οποία προωθούν γρήγορα και αποφασιστικά. Στην Ελλάδα αφέθηκαν ανεκμετάλλευτες οι ευκαιρίες των Διευρωπαϊκών Δικτύων που πανηγυρικά είχαν εξαγγελθεί από τις τότε κυβερνήσεις και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν με απώλειες πολλών δις ευρώ για την χώρα μας.
-ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΟΜΒΟΙ: Αλλά πριν απ’ όλα, θα πρέπει όλοι να ασχοληθούν με τα εύκολα. Με τους κόμβους των Ιωαννίνων, κυρίως της Εγνατίας που είναι τουλάχιστον ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ  και χειρότερος από τον κόμβο στην τελευταία κωμόπολη που διασχίζει ο αυτοκινητόδρομος . Για τον κόμβο της Ιόνιας Οδού, υπάρχει το ελαφρυντικό ότι είναι προσωρινός μέχρι να γίνει η οριστική χάραξη για συνέχιση του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κακαβιά. Ελπίζουμε στη συνέχεια και αυτός ο κόμβος να μην έχει την κατάληξη του κόμβου της Εγνατίας.
Με βάση μόνο τα παραπάνω, η περιοχή των Ιωαννίνων, για το μέλλον δεν χρειάζεται τίποτε περισσότερο από πολιτικούς και τοπικούς «άρχοντες» με όραμα που να ξέρουν να διεκδικούν και να επιτυγχάνουν τους στόχους που θέτουν, κάτι που σήμερα δυστυχώς δεν υπάρχει. Γιατί σε τούτη την χώρα, μόνο αν διεκδικήσεις θα κερδίσεις γιατί οραματιστές πρωθυπουργοί και υπουργοί, δεν υπάρχουν πλέον.
Νέοι στόχοι λοιπόν, για να βρούν οι επόμενες γενιές αυτά που έπρεπε να είχαν βρεί οι σημερινές, που δυστυχώς δεν έγιναν. Κυρίως όμως, όλοι από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο στην περιοχή, να μάθουν να διεκδικούν, να απαιτούν και να επιτυγχάνουν και να μη περιμένουν να τους ρίξουν ένα «ξεροκόμματο» για να πούν δουλικά και «ευχαριστώ».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη