allnews-epirus

ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ G-BAS ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ?


Ήλθαν μέχρι τα Γιάννινα, έκαναν στροφές πάνω απο την πόλη και επέστρεψαν στην Αθήνα....Ο λόγος για τους επιβάτες της πτήσης της Olympic-Aegean που ταξίδευαν με το ελικοφόρο Q-400 απο το "Ελ Βενιζέλος" για τα Γιάννινα. Το αεροπλάνο έφθασε πάνω απο την πόλη, αλλά λόγω κυρίως της χαμηλής νέφωσης και της περιορισμένης ορατότητας,  οι πιλότοι αναγκάστηκαν να κάνουν κύκλους πάνω απο την πόλη, αναζητώντας ένα "άνοιγμα" για προσέγγιση στο αεροδρόμιο, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά αποφασίστηκε το αεροπλάνο να επιστρέψει στην Αθήνα, προς μεγάλη απογοήτευση των επιβατών του, αλλά και αυτών που περίμεναν στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων για να ταξιδέψουν στην Αθήνα.
Το χειρότερο είναι οτι με το νέο πρόγραμμα των πτήσεων, δεν υπάρχει σήμερα δεύτερο δρομολόγιο και οι ταξιδιώτες θα αναγκαστούν να αναζητήσουν άλλο μέσον για να φθάσουν στον προορισμό τους. Μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν όσοι θα ταξίδευαν απο τα Γιάννινα για την Αθήνα κι από το "Ελ Βενιζέλος" είχαν άλλη πτήση για προορισμούς στο εξωτερικό, ή άλλα αεροδρόμια της χώρας.
Είναι η δεύτερη  ακύρωση που γίνεται αυτή την βδομάδα μετά απο αυτή της περασμένης Δευτέρας. 
Με αυτά τα δεδομένα επανέρχεται το πρόβλημα της μη λειτουργίας ακόμη του G-BAS που σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά, θα έπρεπε να είχε λειτουργήσει απο τον περασμένο Οκτώβριο, πόσο  μάλλον που είχαν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και δεν απέμενε παρά η επίσημη ενημέρωση απο το Eurocontrol στις αεροπορικές εταιρείες και τα διεθνή συστήματα αεροναυτιλίας...
Η έναρξη λειτουργίας απο το Eurocontrol αναβάλλεται απο βδομάδα σε βδομάδα και δεν αφορά αυτή η καθυστέρηση μόνο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αλλά και τα υπόλοιπα της Ελλάδος, Μάλτας, Κύπρου και Ιταλίας που είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα λειτουργίας του G.BAS.
Επίσης πολλές ακυρώσεις θα είχαν αποφευχθεί αν λειτουργούσαν τα καύσιμα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, κάτι που αναμένεται να γίνει τις επόμενες εβδομάδες. 
Κι αυτό γιατί πολλοί πιλότοι έχουν δηλώσει οτι, δεν έχουν την δυνατότητα να κάνουν πολλούς κύκλους πάνω απο το αεροδρόμιο αναζητώντας βελτίωση των καιρικών συνθηκών ή κάποιο "άνοιγμα¨στα νέφη, γιατί δεν επαρκούν τα καύσιμα για την επιστροφή τους. Αν υπήρχαν καύσιμα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, θα διέθεταν μεγαλύτερο χρόνο για κύκλους.
Το τελευταίο καταγράφηκε και σήμερα...Ενώ το αεροπλάνο "κατέβηκε" χαμηλά, έκανε ένα δύο κύκλους και στη συνέχεια πήρε τον δρόμο της επιστροφής. Μόλις απομακρύνθηκε το αεροπλάνο και θα πετούσε περίπου πάνω απο το Αγρίνιο, τα νέφη υποχώρησαν αισθητά και η ορατότητα ήταν ιδανική για προσγείωση χωρίς προβλήματα. Βέβαια κανένας πιλότος δεν θα ρισκάριζε πάλι επιστροφή απο εκεί στα Γιάννινα γιατί οι καιρικές συνθήκες άλλαζαν γρήγορα, οπότε τότε θα αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα καυσίμων για την επιστροφή του.
Επομένως, μοναδικές λύσεις για να μην υπάρξουν στο μέλλον παρόμοια προβλήματα, είναι η λειτουργία του G-BAS και η εγκατάσταση καυσίμων στο αεροδρόμιο. Ευτυχώς και τα δύο αναμένεται γρήγορα να υλοποιηθούν, αλλά τόσο στην ΥΠΑ όσο και στο Eurocontrol θα πρέπει να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους.
Γ.Κ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη