allnews-epirus

ΜΕ ΡΥΘΜΟΥΣ "ΑΝΑΠΗΡΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ" ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ. ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ Ή ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ?

 Φωτο: Αριστερα το νέο κτίριο των αφίξεων που ολοκληρώθηκε. Δεξιά το παλιό που θα κατεδαφιστεί....

Είναι πασίγνωστο πλέον, οτι ένα σύγχρονο "γεφύρι της Άρτας", είναι εδώ και χρόνια σε εξέλιξη στα Γιάννινα, και αναφερόμαστε στα έργα που είναι σε εξέλιξη στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. 
Αν δούμε αναλυτικά την εξέλιξη των έργων σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΥΠΑ θα έπρεπε το έργο των νέων κτιρίων να είχε ολοκληρωθεί το 2004!!! Και μάλιστα σε ένα υπερσύγχρονο κτίριο μετά απο κατεδάφιση του παλιού, συνολικής επιφάνειας 10.500 τ.μ Θα θυμάστε τις ...τυμπανοκρουσίες για το νέο αεροδρόμιο, τις μακέτες που είχαν διανεμηθεί και δημοσιευθεί παντού, κ.λ.π. Θα θυμάστε και την αρχικό προϋποογισμό του έργου που έφθανε στα 50 εκατομ. ευρώ και πως το έργο "κτύπησε" στην δημοπρσία μια θυγατρική εταιρεία του "Άκτορα" με έκπτωση 50%!!! Από την αρχή φάνηκε οτι αυτό το έργο με αυτή την έκπτωση, δεν μπορούσε να γίνειθ ποτέ....
Κι άρχισαν τα παρατράγουδα....
Ξαφνικά βρέθηκε οτι οι μελέτες για τα ηλεκτρομηχανολογικά κ.λ.π. του νέου κτιρίου, ήταν "καρμπόν" απο άλλο αεροδρόμιο και δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν στο κτίριο των Ιωαννίνων...Ποτέ κανένας δεν στάλθηκε στον εισαγγελέα γι αυτή την απάτη...
Αναβολή των εργασιών, καθυστερήσεις και ξαφνικά νέα τροπή... 
Μια επιτροπή στην οποία συμμετείχε και ο Γιαννιώτης υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην συνεδρίαση της οποίας συμμετείχαν προσεκτικά επιλεγμένα στελέχη και κανένας υπεύθυνος του αεροδρομίου Ιωαννίνων, έκρινε οτι πρέπει να γίνει ...σμίκρυνση του κτιρίου και χωρίς να κατεδαφιστεί ολόκληρο το παλιό κτίριο, αλλά μέρος του, με συνολική επιφάνεια μετά τα έργα, περί τα 2.700 τ.μ απο τον αρχικό σχεδιασμό των 10.500 τ.μ. 
"Χαράς Ευαγγέλια" και για την ανάδοχο εταιρεία, που θα έφτιαχνε ένα μίνι -κτίριο, με μόλις 5.7 εκατ. ευρώ με "μπαλώματα"... Ποιοί πρότειναν αυτές τις αλλαγές που τελικά υιοθετήθηκαν? Ο καθένας μπορεί να το καταλάβει...

Φωτό: Έτοιμος και ο δρόμος μπροστά απο το κτίριο. Υποτίθεται οτι απο εκεί λεωφορεία θα παραλαμβάνουν τους επιβάτες για επιβίβαση στα αεροπλάνα, ή το αντίθετο. Υποτίθεται....

Κι άρχισε με τα χωματουργικά στην πίστα και στα πάρκινγκ, και ανέλαβε την επέκταση της αίθουσας αναχωρήσεων, με προκάτ κατασκευή που ολοκληρώνει αυτές τις μέρες μετά απο 15 περίπου μήνες...
Αιτιολογικό της εταιρείας για τις καθυστερήσεις, η χρηματοδότηση, ενώ το αρμόδιο υπουργείο ισχυρίζεται οτι αυτή γίνεται κανονικά. Η νέα αίθουσα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαϊου, κάτι που γίνεται τώρα, ενώ θα έπρεπε ήδη να είχαν γίνει αλλαγές για μεταφορά εκεί των υπηρεσιών του αεροδρομίου, για να κατεδαφιστεί το υπάρχον (αίθουσα αναμονής,πύργος ελέγχου,  έλεγχος αποσκευών και εισιτηρίων, γραφεία αεροπορικών εταιρειών, αστυνομίας, ΥΠΑ, κυλικείο, τουαλέτες κ.λ.π. 
Τίποτε απο τα τελευταία δεν έγινε και ακόμη κανένας δεν ξέρει, αν αυτά τα προσωρινά έργα της μεταφοράς θα τα αναλάβει η ΥΠΑ ή η ανάδοχος εταιρεία. Η τελευταία ισχυρίζεται οτι μέχρι το τέλος του χρόνου, θα έχει κατεδαφίσει και θα κατασκευάσει το νέο κτίριο, αλλά όσοι το ακούν ...μειδιούν γνωρίζοντας με ασφάλεια οτι αυτό δεν πρόκειται να γίνει, βασισμένοι φυσικά στους ρυθμούς της "ανάπηρης χελώνας" που ακολουθούσαν μέχρι τώρα οι κατασκευαστές.. 
Εκτός κι αν η χρηματοδότηση γίνονταν με καθυστέρηση, αλλά και μια εταιρεία σαν την μητρική της αναδόχου, θα επέτρεπε τέτοιες καθυστερήσεις για μικροποσά σε σύγκριση με την οικονομική της δυνατότητα πόσο μάλλον που πρόκειται για έργο του Δημοσίου και ποτέ κανένας δεν έχασε χρήματα απο το κράτος?...

ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΧΑΟΣ
Η εικόνα που παρουσιάζει τώρα το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, μόνο σαν απερλπιστική μπορεί να χαρακτηριστεί και κυρίως όταν υπάρχουν και οι πτήσεις του εξωτερικού. Όλα στριμωγμένα σε λίγα τετραγωνικά και οι περισσότεροι επιβάτες περιμένουν εκτός κτιρίου, πόσο μάλλον που σαν αίθουσα αναχωρήσεων χρησιμοποιούνται τα λίγα τετραγωνικά των πρώην γραφείων της ΥΠΑ.
Λύση ανάγκης βέβαια όπως αποφάσισαν κάποιοι "εγκέφαλοι" να "εκσυγχρονίσουν" το κτίριο του αεροδρομίου, αλλά θα μπορούσε να γίνει ανεκτό αν υπήρχε γρήγορη εκτέλεση των έργων, κάτι που δυστυχώς απουσιάζει. 
Να δούμε τώρα πότε και πώς θα αποφασιστεί να γίνει η μεταφορά των υπηρεσιών απο το κεντρικό κτίριο για να αρχίσει η κατεδάφισή του...
Αλλά νά ήταν μόνο αυτό? 
Σε άλλη ανάρτησή μας θα ασχοληθούμε με ένα άλλο εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα του αεροδρομίου...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη