allnews-epirus

ΣΠΙΡΤΖΗΣ: ΥΠΑ και ιδιώτες θα λειτουργήσουν τα 23 αεροδρόμια....


Σε συνέντευξη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών  Χρήστου Σπίρτζη στο WebTv του GrTimes.gr και τη δημοσιογράφο Μαρία Σαμολαδά, μεταξύ άλλων τέθηκαν και τα θέματα των 23 αεροδρομίων που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport, αλλά και σε ποιό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Οι θέσεις του κ. Σπίρτζη σε αυτά τα δύο θέματα είναι:

 Για τα αεροδρόμια

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η αξιοποίηση των είκοσι τριών περιφερειακών αεροδρομίων και τι περιμένει η κυβέρνηση από αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε τα 23 κρατικά αεροδρόμια δεν πρέπει κατά τη γνώμη να αξιοποιηθούν στη λογική, που αξιοποιήθηκαν τα υπόλοιπα 14. Δηλαδή να πάρουμε από τα 23 έναν αριθμό που θα είναι κερδοφόρα και τα υπόλοιπα να μείνουν στην πλάτη του ελληνικού λαού για να πληρώνει, αν θέλετε, αεροδρόμια τα οποία δεν θα είναι πότε επιεικώς βιώσιμα. Δεν μπορεί ένα αεροδρόμιο, μία αεροδρομική υποδομή σε ένα μικρό νησί, όπως είναι το Καστελόριζο ή η Κοζάνη ή τα Γιάννινα πιθανά, να είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο θα φέρει κέρδη ή τα κέρδη του θα είναι τα έσοδα και τα έξοδα του να είναι ισοσκελισμένα. Άρα, πρέπει να αντιμετωπιστούν ως μία ενότητα. Θα πρέπει αυτά που είναι κερδοφόρα να καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των υπολοίπων και συντήρησης των υπολοίπων αεροδρομίων. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, αλλά σε μία άλλη τελείως διαφορετική λογική από την παραχώρηση, που βρήκαμε έτοιμη από το ΤΑΙΠΕΔ και από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Εμείς πιστεύουμε ότι το εμπορικό κομμάτι των αεροδρομίων και πιο συγκεκριμένα η κτιριακή υποδομή των καταστημάτων, οι χώροι στάθμευσης και η προσέλκυση αερομεταφορέων, τουριστικών γραφείων είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Όλο το υπόλοιπο μέρος της λειτουργίας και της συντήρησης των αεροδρομίων πρέπει να γίνει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Επίσης πιστεύουμε ότι η Καλαμάτα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι ένα αεροδρόμιο που μπορεί να γίνει ένα μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο, στο πρότυπο του Καστελίου. Έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες για να έχουμε ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό, μια συγκεκριμένη μελέτη και οικονομοτεχνικά, προκειμένου να δούμε το τελικό σχέδιο για τα 23 αεροδρόμια αυτά.

· Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε προβλέπεται μετά από τόσες καθυστερήσεις να ολοκληρώνεται η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για αυτό ρωτήστε το ΤΑΙΠΕΔ. Αν θέλετε τη δική μου πρόβλεψη να την κάνω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι θα το ήθελα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θεωρώ ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει από την αρχή μέχρι σήμερα κάνει απίστευτα λάθη. Λάθη που δε θα οδηγήσουν το διαγωνισμό σε λιμάνια, αλλά σε φουρτούνες. Πιστεύω ότι είναι λάθος το μοντέλο, που προσπαθούν να παραχωρήσουν τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας. Έχουνε πολύ μεγάλες ελλείψεις σε σχέση με τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό δημιουργεί στην αγορά πολύ μεγάλα κενά και ένα τεχνοοικονομικό μοντέλο, που θα δημιουργήσει και έχει ήδη δημιουργήσει και κοινωνικές εντάσεις και κοινωνικές αδικίες και που δεν είναι βιώσιμο. Επομένως αυτοί που το σχεδιάζουν έτσι ή το σχεδίασαν έτσι πρέπει ή να κάνουν την αυτοκριτική τους και να προχωρήσουν σε ένα άλλο μοντέλο ή να συνεχίσουν με έναν δογματισμό, που τον έχουμε συνηθίσει από συγκεκριμένη πολιτική ομάδα, όχι τεχνοκρατική, γιατί αυτό είναι πολιτική πλέον τοποθέτηση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που όμως είναι του ΣΥΡΙΖΑ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι βέβαια. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Ο σχεδιασμός της παραχώρησης της Εγνατίας δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ, ήταν υποχρέωση από το πρώτο μνημόνιο, το βρήκαμε και πιστεύω ότι είναι τελείως λάθος και θα το δείξει και η ζωή αυτό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ούτως ή άλλως εκ του αποτελέσματος κρίνονται όλα.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέχρι τώρα αυτό έχει αποδειχθεί. Ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η αρμόδια διεύθυνση, δεν έχει εγκρίνει την τιμολογιακή πολιτική, που το ΤΑΙΠΕΔ είχε συντάξει, έχει παρατηρήσεις, υπάρχει αλληλογραφία, περιμένουμε να δούμε τι θα απαντήσει τελικά. Είναι μια σειρά από θέματα κατά τη γνώμη μου, που δημιουργούν πάρα πολλά ερωτηματικά και κενά. Αν το είχε αναλάβει το Υπουργείο στο μοντέλο που εμείς πιστεύουμε, θεωρώ ότι ούτε κοινωνικά προβλήματα θα είχαμε και θα είχε ολοκληρωθεί και ο διαγωνισμός. Αυτό είναι το πιο σημαντικό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε καταθέσει βέβαια αυτή την πρόταση, την άποψή σας.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πριν βγούμε Κυβέρνηση πάντως.

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη