allnews-epirus

Η ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΒΓΑΖΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ


Παραδόθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας)

-Αθήνα – Γιάννινα σε λιγότερο από 3,5 ωρες!   -Αντίρριο – Γιάννινα σε 1,5 ώρα!

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία  από τον υπουργό  Υποδομών και Μεταφορών  Χρήστο Σπίρτζη, το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).
Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται, ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 196 χλμ, που θα ενώνει Αθήνα - Ιωάννινα σε 3,5 ώρες, με τη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα να καλύπτεται πλέον σε μιάμιση ώρα με ταχύτητα και ασφάλεια για το χρήστη.
«Σήμερα είναι ιδιαίτερη μέρα γιατί παραδίδεται σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που ολοκληρώνει το έργο. Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές» υπογράμμισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας παράλληλα ότι η εποχή της απομόνωσης που είχε καταδικαστεί η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα περνά οριστικά στο παρελθόν.
Το συγκεκριμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου.
Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης η περίοδος λειτουργίας του, θα ξεκινήσει τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη και «εκείνες τις ημέρες θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου ο Ηπειρώτης Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας».
Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α., όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ, τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 2 Ανισόπεδους Κόμβους, τον Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να  συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και τον Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Επίσης περιλαμβάνονται 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετοί.   
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο  μισό και δεν θα υπερβαίνει τα 10΄.
 
        ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΕΡΓΑ

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παράδοσης του τελευταίου τμήματος της Ιόνιας Οδού, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε στους δημοσιογράφους:

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που φάνηκε είναι ότι όλοι επιζητούν την συνέχεια πέρα από το έργο που παραδόθηκε, η συνέχεια και προς την Κακαβιά και προς την Πρέβεζα και την ολοκλήρωση και άλλων έργων όπως ο Ε65. Ως προς αυτά τι πρέπει να περιμένουμε ακριβώς;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το επόμενο διάστημα θα γίνουν τα συνοδά έργα, που δεν είχαν προβλεφθεί στον σχεδιασμό, δηλαδή θα ωριμάσει το έργο της σύνδεσης με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ιονίας Οδού που δεν είχαν καν προβλεφθεί, η σύνδεση με την Παρά – Ιόνια, το ξεκόλλημα της Παρά-Ιόνιας που ήταν το ίδιο μπερδεμένη και κολλημένη όπως τα έργα παραχωρήσεων και βέβαια η δημοπράτηση και η σύνδεση της Ιονίας και της Εγνατίας Οδού με την Αλβανία.
Ο Ε65. Ολοκληρώνεται όλη η διαδικασία με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το νότιο τμήμα. Ολοκληρώνεται επίσης η διαπραγμάτευση που κάνουμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για το Βόρειο Τμήμα. Όσοι βγάλανε αυτά τα τμήματα έξω από τις παραχωρήσεις να πάρουν τις ευθύνες τους και να απολογηθούν και βέβαια έχουμε να ολοκληρώσουμε και άλλα έργα, μικρότερα έργα στην περιοχή, στην Δυτική Ελλάδα που βοηθούν στην παραγωγική ανασυγκρότηση, στην δίκαιη ανάπτυξη.
Τα έργα υποδομών δεν είναι μόνο οι αυτοκινητόδρομοι. Για εμάς οι αυτοκινητόδρομοι θα ολοκληρωθούν όταν μπει σε λειτουργία το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων το 2018 και όταν θα υπάρχουν κοστολογήσεις στις τιμές των διοδίων πολύ πιο προσιτές για τους πολίτες και για τις εμπορευματικές μεταφορές και αυτό είναι αρκετά κοντά.
Τα έργα υποδομών στην ευρύτερη περιοχή πρέπει να βοηθούν στο να έχουμε παραγωγική δομή, στην πρωτογενή παραγωγή και στην μεταποίηση της και βέβαια να ιεραρχήσουμε, να δώσουμε βαρύτητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές και στα εμπορευματικά κέντρα, στα λιμάνια της χώρας, στα οποία δεν βρήκαν ούτε ωριμότητες, ούτε προβλέψεις στην Προγραμματική Περίοδο 2014 – 2020, για να μπορέσουμε να τα εντάξουμε.
Άρα πρόσθετα με τα έργα που έχουμε ωριμάσει, έχουμε τρέξει για να ωριμάσουν, πρέπει να φροντίσουμε να βρούμε πρόσθετη χρηματοδότηση για τα υπόλοιπα έργα υποδομής.
Ιόνια οδός: Δείτε φωτογραφίες από τον νέο αυτοκινητόδρομο
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ σε σχέση με τα διόδια υπάρχουν μια σειρά από αιτήματα από τοπικούς φορείς, από δημάρχους. Γενικότερα πότε θα είστε σε θέση να κάνετε κάτι στον τομέα αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Καταρχάς ισχύουν οι συμφωνίες που έχουμε κάνει με τους παραχωρησιούχους σε όλη την Ελλάδα για τις ειδικές κατηγορίες των συμπολιτών μας που χρήζουν βοήθειας, που κάποιες ομάδες από αυτούς έχει συμφωνηθεί να περνούν ελεύθερα.
Έχει συμφωνηθεί σε περιοχές που δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή με εναλλακτική ασφαλής όδευση να υπάρχουν δωρεάν προσβάσεις και να υπάρχει και ειδικό τιμολόγιο για τους καθημερινούς συχνούς χρήστες με πολύ μεγάλες εκπτώσεις.
Η λύση όμως κατά την γνώμη μας δεν είναι αυτή. Πρέπει να μπει το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα, να είναι και δίκαιη η χρέωση, αλλά να βοηθήσει και σε μια διαπραγμάτευση που θα ξεκινήσουμε για την επέκταση των έργων παραχώρησης και σε χρονικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο φυσικού αντικειμένου, για να γλιτώσουμε χρονοβόρες διαδικασίες. Να το εκμεταλλευτούμε αυτό και να έχουμε πραγματική – ουσιαστική μείωση της χρέωσης ανά χιλιόμετρο.
Τι περιλαμβάνει το έργο της Ιόνιας οδού
 
Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Στα 14 αυτά χιλιόμετρα λειτουργούν δυο Ανισόπεδοι Κόμβοι: i) Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και ii) Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμηρά και Πεδινή, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και την παύση της απομόνωσης της Ηπείρου, υπήρξε μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

Ø 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.

Ø 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.

Ø 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις

Ø 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη