allnews-epirus

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΦΙΞΕΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ...



Όταν πάρθηκε η ανόητη απόφαση συρρίκνωσης των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου Ιωαννίνων,  με «μπαλώματα» στο παλιό κτίριο και όχι με ένα νέο σύγχρονο, κανένας  από αυτούς που πήραν την απόφαση δεν είχε αντιληφθεί τις προοπτικές που ανοίγονταν για τα Γιάννινα, κάτι που είχαν «οσφριστεί» εκείνοι που το σχεδίασαν αρχικά.
Και συρρίκνωσαν από 10.500 τ.μ το νέο κτίριο, προσθέτονταν στο υπάρχον μερικές εκατοντάδες επέκταση, με έργα που συνεχίζουν να εκτελούνται με ρυθμούς «ανάπηρης χελώνας» και  κανένας δεν μπορεί να… μαντέψει πότε θα ολοκληρωθούν.
Και πρίν ακόμη ολοκληρωθούν τα «μπαλώματα» στο κτίριο, άρχισαν να εμφανίζονται τα προβλήματα στην λειτουργία του και μάλιστα στους αμέσως επόμενους μήνες, κυρίως στην έλλειψη χώρων και περισσότερο στην αίθουσα αφίξεων.

H AIΘΟΥΣΑ ΑΦΙΞΕΩΝ
Η σημερινή αίθουσα αφίξεων του αεροδρομίου Ιωαννίνων, μόλις και μετά βίας εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός αεροσκάφους για την παραλαβή των αποσκευών τους από τους επιβάτες. Όταν μάλιστα η πτήση εκτελείται με αεροσκάφος «Αιρμπάς» των 170 επιβατών, τότε το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Ο μοναδικός παμπάλαιος ιμάντας αποσκευών, είναι μειωμένων δυνατοτήτων, αλλά αυτό το πρόβλημα έχει  προγραμματισθεί και θα επιλυθεί με την εγκατάσταση καινούργιου ιμάντα, αυξημένων δυνατοτήτων.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι στην ίδια την αίθουσα αφίξεων που είναι μικρής χωρητικότητας, σχεδιασμένη προ δεκαετιών στην εξυπηρέτηση ενός αεροσκάφους και κυρίως ελικοφόρου. Όταν φθάνουν μεγάλα αεροσκάφη, επικρατεί το αδιαχώρητο και ένας συνωστισμός που μόνο αγανάκτηση προκαλεί στους επιβάτες που περιμένουν να παραλάβουν τις αποσκευές τους. Τι θα γίνει όμως από το 2018 που θα υπάρξουν περιπτώσεις ταυτόχρονης άφιξης δύο αεροσκαφών?.
Ήδη η πτήση της DAT από την Κοπεγχάγη, έχει προγραμματισθεί με άφιξη στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λίγο μετά την προγραμματισμένη άφιξη της «Οlympic» κι αν η τελευταία έχει μια μικρή καθυστέρηση, τότε τα δύο αεροπλάνα θα φθάσουν «το ένα στην ουρά του άλλου». Που θα χωρέσουν λοιπόν στην μικρή αυτή αίθουσα αφίξεων οι περίπου 250 επιβάτες?  Και ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί οι ώρες πτήσεων  των Πολωνών και δεν οριστικοποιήθηκαν επίσης οι ώρες της DAT από την Στοκχόλμη.
Βέβαια έχουν προγραμματισθεί να γίνουν αλλαγές στην αίθουσα αφίξεων με επέκταση προς τον χώρο των υπαρχουσών τουαλετών που θα μεταφερθούν σε άλλο σημείο, και κάποιες άλλες μικροπαρεμβάσεις, αλλά το πρόβλημα παραμένει…
Τι μπορεί να γίνει επειγόντως? Μια λύση είναι στο κτίριο –«μπαλώματα» όπως το κατάντησαν, είναι να γίνει επέκταση, έστω με προκάτ κατασκευή και προς την πλευρά της πίστας, όσο και προς τον εθνικό δρόμο, ώστε τουλάχιστον να διπλασιαστεί ο χώρος. Ταυτόχρονα να υπάρξει και δεύτερος ιμάντας αποσκευών, αν όχι καινούργιος, να συντηρηθεί και να χρησιμοποιηθεί ο υπάρχων.
Να σημειωθεί ότι στον χώρο των αφίξεων θα πρέπει να λειτουργήσει και τμήμα ελέγχων διαβατηρίων για πτήσεις χωρών εκτός ΕΕ (ήδη εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από Σερβία και Ισραήλ), χώρος για γραφεία εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων, γραφείο απωλεσθέντων αντικειμένων κ.λ.π.
‘Εγκαιρα λοιπόν  θα πρέπει να εξεταστεί –έστω με την υπάρχουσα κατασκευαστική εταιρεία-, η δυνατότητα επέκτασης της αίθουσας με φυσικά κοστολόγηση του επιπλέον έργου, γιατί σε αντίθετη περίπτωση απο το 2018, ΣΙΓΟΥΡΑ θα αναγκαστούμε να μπούμε σε νέες διαδικασίες για δημοπρατήσεις επέκτασης, κατασκευές κ.λ.π. που θα είναι χρονοβόρες, αλλά άμεσα αναγκαίες. Και είναι να απορεί κανένας, γιατί αυτό το πρόβλημα δεν είχε έγκαιρα ανιχνευθεί…
Σε αντίθεση με την αίθουσα αναχωρήσεων, σχεδόν θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα της αίθουσας αναχωρήσεων, με τις εργασίες που ήδη άρχισαν για την επέκταση με νέα πτέρυγα που θα συνδεθεί με την παλιά. Επίσης βελτιώνεται περισσότερο όλος ο χώρος, με την κατεδάφιση του κεντρικού παλιού κτιρίου και την κατασκευή του νέου προκάτ, που επίσης θα είναι συνδεδεμένο με την αίθουσα αναχωρήσεων μετά το «check In» και τον έλεγχο των επιβατών. Από αυτή την πλευρά, εκεί που είναι η πιάτσα των ταξί θα είναι και η κεντρική είσοδος προς το κτίριο.

EΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ

Στο μεταξύ αυξάνεται το ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες, αλλά και μια επιπλέον ελληνική, για πτήσεις τσάρτερ από το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Εκτός από τις δύο πτήσεις της DAT από Στοκχόλμη και Κοπεγχάγη, το 2018 θα γίνονται και δύο πτήσεις εβδομαδιαίως από την Πολωνία με την εταιρεία SMALL PLANET και αεροσκάφη Αϊρμπας 321.
Επίσης με την επίλυση του προβλήματος των καυσίμων, ενδιαφέρον ήδη εκδηλώθηκε και εγγράφως για πτήσεις από την Σερβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία και Ισραήλ, ενώ για το 2019 η Apollo σχεδιάζει πτήσεις και από Φινλανδία και Νορβηγία, ώστε να καλύψει όλες τις Σκανδιναβικές χώρες. Από την ίδια εταιρεία αλλά και την Πολωνική  «Rego-BιS» σχεδιάζονται και χειμερινές πτήσεις  με προορισμούς Γιάννινα, Μέτσοβο, Ζαγοροχώρια και Τζουμέρκα… Ήδη υψηλόβαθμα στελέχη και των δύο εταιρειών, ήλθαν στα Γιάννινα και επισκέφθηκαν όλες τις τουριστικού ενδιαφέροντος περιοχές.

ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Μέχρι το τέλος του μήνα, αναμένεται να έχει εγκατασταθεί στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων η εταιρεία που αναλαμβάνει να εφοδιάζει με καύσιμα τα αεροσκάφη. Στελέχη της εταιρείας  ήλθαν την περασμένη βδομάδα στο αεροδρόμιο, για τους σχετικούς ελέγχους, αν και γνώριζαν την περιοχή γιατί είχε δραστηριοποιηθεί και στο παρελθόν εδώ, αλλά κυρίως για να δούν τους χώρους που θα εγκαταστήσουν δικές τους δεξαμενές καυσίμων, οι οποίες να είναι σύμφωνες με τις προδιαγραφές που απαιτούνται πλέον για όλα τα αεροδρόμια από 1-1-2018.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη