Στη μάχη κατά των Lidl, Aldi και Amazon Fresh οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιστρατεύουν όλο και πιο εντυπωσιακές επιχειρηματικές ιδέες προσελκύοντας τους πελάτες ακόμη και με μπαρ σαμπάνιας.
Στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν τους κολοσσούς του κλάδου τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ της Γερμανίας, όπως τα Edeka και τα Rewe, επενδύουν όλο και περισσότερο σε καταστήματα πολυτελείας. Τα πιο εντυπωσιακά από αυτά προσελκύουν τους καταναλωτές με καφετέριες και εστιατόρια, όπου μπορεί να δει κανείς πώς ζυμώνεται το ψωμί ή πώς γίνεται καπνιστό το ψάρι.
120 είδη σαμπάνιας…
Στο Ντίσελντορφ, για παράδειγμα, άνοιξε πρόσφατα ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα Edeka: σε 10.000 τμ. προσφέρονται πάνω από 65.000 προϊόντα. Και όχι μόνο. Το κατάστημα διαθέτει μπαρ σαμπάνιας όπου προσφέρονται συνολικά 120 διαφορετικά είδη του ακριβού οινοπνευματώδους, επίσης δική του μονάδα παραγωγής πραλίνας και σοκολάτας, ένα μεγάλο εστιατόριο για χορτοφάγους, ένα εστιατόριο που ειδικεύεται στο πανάκριβο ιαπωνικό κρέας kobe αλλά και ένα ιταλικό αρτοποιείο.
Ο επιχειρηματίας Τσουρχάιντε στον οποίο ανήκει το συγκεκριμένο κατάστημα Edeka (πρόκειται για επιχείρηση franchise) επένδυσε πάνω από 20 εκατομμύρια στο νέο σούπερ μάρκετ. Ένα τολμηρό, αλλά αναγκαίο βήμα, σχολιάζει ο ίδιος, παραπέμποντας στον τεράστιο ανταγωνισμό με τον ιντερνετικό γίγαντα Amazon αλλά και τις εταιρίες διανομής όπως το Lieferando που σύμφωνα με τον ίδιο αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια και να φέρει σε δύσκολη θέση πολλά παραδοσιακά σούπερ μάρκετ.
Τα νέα Aldi και Lidl
Εξάλλου και οι κολοσσοί του χώρου στη Γερμανία, δηλαδή Aldi και Lidl, προχωρούν εδώ και καιρό στον εκσυγχρονισμό των δικών τους καταστημάτων. Όπως σημειώνει πρόσφατη έρευνα, με ένα πιο ευχάριστο για τους καταναλωτές περιβάλλον και διεύρυνση της γκάμας προϊόντων με φρέσκα και επώνυμα προϊόντα, τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ προσπαθούν να προσελκύσουν νέους πελάτες. Και, κυρίως, να τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν όλες τις αγορές που χρειάζονται στο κατάστημά τους.
Αυτό εντείνει φυσικά τις πιέσεις προς τις υπόλοιπες αλυσίδες. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ο ανταγωνισμός από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου μπορεί να μην παίζουν ακόμη μεγάλο ρόλο, αυτό όμως ενδέχεται να αλλάξει σύντομα. Και γι΄ αυτό το λόγο τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ προσπαθούν να προετοιμαστούν και να θωρακιστούν.
Έρικ Ρέιμαν (dpa) / Κώστας Συμεωνίδης