Το ότι οι αρνητικές προβλέψεις διαφόρων ντόπιων κυρίως, (μεταξύ των οποίων νυν και πρώην πολιτικών) για κάθετη πτώση της επιβατικής κίνησης απο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων στις πτήσεις της Αθήνας λόγω της Ιόνιας Οδού, έπεσαν στον ...Καιάδα, είναι πλέον γνωστό, αλλά πολλά ερωτηματικά δημιουργεί η τακτική της αεροπορικής εταιρείας Olympic-Aegean που προφανώς στελέχη της υπεύθυνα για τον προγραμματισμό πτήσεων, είχαν τα ίδια συμπεράσματα, τα οποία συνεχίζουν να υποστηρίζουν.
Κι αυτό όταν τα επίσημα στοιχεία της επιβατικής κίνησης, είναι συντριπτικά και αποδεικνύουν οτι παρά τις μειώσεις των πτήσεων, οι οποίες έφθασαν σε προκλητικά νούμερα αυθαιρεσίας, οι πληρότητες των αεροσκαφών είναι εντυπωσιακές με αποτέλεσμα η εταιρεία συχνά -πυκνά να μη μπορεί να εξυπηρετεί τους επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν και δεν βρίσκουν εισιτήρια.
Μόνο το πρώτο 4μηνο του 2018 αφαιρέθηκαν 65 πτήσεις προς και απο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και τα υπόλοιπα αεροπλάνα ταξίδευαν και συνεχίζουν να ταξιδεύουν υπερπλήρη.
Η ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ Α' 4ΜΗΝΟΥ
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ):
-Το πρώτο τετράμηνο του 2018 συνολικά με τις πτήσεις της Olympic - Aegean ταξίδεψαν συνολικά 24.225 επιβάτες απο τους οποίους 13.702 απο Αθήνα προς Γιάννινα και 13.954 απο Γιάννινα προς Αθήνα, με συνολικά 345 αεροσκάφη. Πληρότητες εντυπωσιακές για όλες τις πτήσεις απο 94-100%.
Συγκριτικά όμως με τους αντίστοιχους μήνες του 2017, ταξίδεψαν 3.431 λιγότεροι επιβάτες και αυτό γιατί η η Olympic -Aegean ακολουθώντας μια περίεργη τακτική, αν και οι πληρότητες και το 2017 ήταν μονίμως πάνω απο 85% μείωσε τις πτήσεις δρομολογώντας το 2018, 65 λιγότερα αεροπλάνα !!!
Γι αυτή την περίεργη τακτική της αεροπορικής εταιρείας να μειώνει πτήσεις όταν υπάρχει μεγάλη πληρότητα, ποτέ δεν δόθηκε μια επίσημη εξήγηση πλην κάποια...ψελλίσματα στελεχών της ότι δηλ. υπήρχε έλλειψη αεροσκαφών.
Αλλά και φέτος πρόσφατα δρομολόγησε καθημερινά δύο πτήσεις, ενώ αρχικά είχε προγραμματίσει και κάποιες επιπλέον μεσημεριανές, τις οποίες στη συνέχεια ακύρωσε για το θερινό της πρόγραμμα. Επιλέον στο θερινό πρόγραμμα, όλες οι πτήσεις είναι με ελικοφόρα Q-400 αποσύροντας τα Αιρμπάς Α-320.
Με αυτά τα δεδομένα συχνά εμφανίζονται ελλείψεις διαθέσιμων εισιτηρίων από έλλειψη θέσεων. Η αλήθεια είναι οτι η Aegean ανοίχτηκε με τακτικά δρομολόγια σε πολλούς προορισμούς κυρίως στο εξωτερικό (συν τις πτήσεις τσάρτερ), μη έχοντας τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών, κάτι που την οδήγησε σε πρόσφατη γιγαντιαία παραγγελία στην Αιρμπάς 40 νέων αεροσκαφών Α-320, τα οποία βέβαια σταδιακά θα παραλαμβάνει μετά το 2019...
Αλλά και φέτος πρόσφατα δρομολόγησε καθημερινά δύο πτήσεις, ενώ αρχικά είχε προγραμματίσει και κάποιες επιπλέον μεσημεριανές, τις οποίες στη συνέχεια ακύρωσε για το θερινό της πρόγραμμα. Επιλέον στο θερινό πρόγραμμα, όλες οι πτήσεις είναι με ελικοφόρα Q-400 αποσύροντας τα Αιρμπάς Α-320.
Με αυτά τα δεδομένα συχνά εμφανίζονται ελλείψεις διαθέσιμων εισιτηρίων από έλλειψη θέσεων. Η αλήθεια είναι οτι η Aegean ανοίχτηκε με τακτικά δρομολόγια σε πολλούς προορισμούς κυρίως στο εξωτερικό (συν τις πτήσεις τσάρτερ), μη έχοντας τον απαιτούμενο αριθμό αεροσκαφών, κάτι που την οδήγησε σε πρόσφατη γιγαντιαία παραγγελία στην Αιρμπάς 40 νέων αεροσκαφών Α-320, τα οποία βέβαια σταδιακά θα παραλαμβάνει μετά το 2019...
Πάντως απο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση καταγράφηκε το πρώτο 4μηνο του 2018 τον Μάρτιο με 6.297 επιβάτες (109 πτήσεις) και τον Απρίλιο 6.822, (116 πτήσεις), έναντι 3.835 τον Μάρτιο του 2017 (116 πτήσεις) και 4.292 (116 πτήσεις) τον Απρίλιο του 2017.
ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
Το πρώτο 4μηνο του 2018 από και πρός το αεροδρόμιο
Ιωαννίνων, από την Olympic – Aegean έγιναν συνολικά 345 πτήσεις.,
έναντι 410 των αντίστοιχων μηνών του 2017. Συνολικά δηλαδή η αεροπορική αυτή
εταιρεία πραγματοποίησε το 2018, 65
λιγότερες πτήσεις απο το 2017.
ΠΤΗΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Το πρώτο 4μηνο του 2018, στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων,
προσγειώθηκαν και απογειώθηκαν αεροσκάφη εξυπηρετώντας 45 πτήσεις και 2.009
επιβάτες. Τους αντίστοιχους μήνες του 2017, δεν είχε γίνει καμιά πτήση. Οι
πτήσεις για Δανία, άρχισαν το 2017 τον Μάϊο.
-----------------------------
Η όλη υπόθεση, παίρνει διαστάσεις εμπαιγμού και μάλιστα απο μια αεροπορική εταιρεία που στα πρώτα της βήματα στηρίχθηκε δυναμικά απο τα Γιάννινα, όταν η τότε "Ολυμπιακή", είχε απέναντι προς την Ηπειρωτική πρωτεύουσα την σημερινή τακτική της Aegean, με τα ελικοφόρα ATR, την ένταξη του αεροδρομίου στην Αεροπλοϊα και την κατάργηση των πτήσεων με τα "Μπόϊνγκ -737" που γίνονταν για πολλά χρόνια.
Αλλά προκαλεί πολλά ερωτηματικά και η αδιαφορία των τοπικών Αρχών, τουριστικών παραγόντων κ.λ.π. που γνωρίζουν οτι οι εσωτερικές πτήσεις φέρνουν πολλούς επικεπτες στα Γιάννινα, συνέδρους κ.λ.π. και δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν. Εντάξει, έρριξαν όλο το ενδιαφέρον τους στις πτήσεις απο το εξωτερικό, αλλά αφού αποφάσισαν να κινηθούν προς αυτό τον τομέα, να κινηθούν συστηματικά και για τις πτήσεις εσωτερικού, ζητώντας απο την Aegean να σταματήσει την υποβάθμιση του αεροδρομιου Ιωαννίνων γιατί σε τελική ανάλυση με την τακτική της αυτή, εκτίθεται και η ίδια με την υψηλή επιβατική κίνηση που υπάρχει, και την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ταυτόχρονα οι ντόπιοι αρμόδιοι να έλθουν σε επαφή και με άλλες αεροπορικές εταιρείες της χώρας που εκτελούν πτήσεις εσωτερικού, για δρομολόγηση αεροσκαφών τους στα Γιάννινα.
Γ.K
Η όλη υπόθεση, παίρνει διαστάσεις εμπαιγμού και μάλιστα απο μια αεροπορική εταιρεία που στα πρώτα της βήματα στηρίχθηκε δυναμικά απο τα Γιάννινα, όταν η τότε "Ολυμπιακή", είχε απέναντι προς την Ηπειρωτική πρωτεύουσα την σημερινή τακτική της Aegean, με τα ελικοφόρα ATR, την ένταξη του αεροδρομίου στην Αεροπλοϊα και την κατάργηση των πτήσεων με τα "Μπόϊνγκ -737" που γίνονταν για πολλά χρόνια.
Αλλά προκαλεί πολλά ερωτηματικά και η αδιαφορία των τοπικών Αρχών, τουριστικών παραγόντων κ.λ.π. που γνωρίζουν οτι οι εσωτερικές πτήσεις φέρνουν πολλούς επικεπτες στα Γιάννινα, συνέδρους κ.λ.π. και δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν. Εντάξει, έρριξαν όλο το ενδιαφέρον τους στις πτήσεις απο το εξωτερικό, αλλά αφού αποφάσισαν να κινηθούν προς αυτό τον τομέα, να κινηθούν συστηματικά και για τις πτήσεις εσωτερικού, ζητώντας απο την Aegean να σταματήσει την υποβάθμιση του αεροδρομιου Ιωαννίνων γιατί σε τελική ανάλυση με την τακτική της αυτή, εκτίθεται και η ίδια με την υψηλή επιβατική κίνηση που υπάρχει, και την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Ταυτόχρονα οι ντόπιοι αρμόδιοι να έλθουν σε επαφή και με άλλες αεροπορικές εταιρείες της χώρας που εκτελούν πτήσεις εσωτερικού, για δρομολόγηση αεροσκαφών τους στα Γιάννινα.
Γ.K