allnews-epirus

ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΓΝΑΤΙΑ.....ΑΝΤΙΘΕΤΑ "ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ" ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΤΗΣ...ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ.


Όλα δείχνουν -για άλλη μια φορά-, οτι την πραγματική Σιδηροδρομική Εγνατία, που αφορά την Ήπειρο, η κυβέρνηση βάζει οριστικά στο αρχείο, αδιαφορώντας για τους σχεδιασμούς των προηγούμενων κυβερνήσεων και υιοθετώντας μια περίεργη σιδηροδρομική Εγνατία με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, κρατώντας για την Ελλάδα, μόνο ένα τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας στην Θράκη.
Το επανέλαβε σήμερα ο υπουργός  Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζη στη «ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ»  και το δημοσιογράφο  Αντώνη Τελόπουλο. Τι είπε ο κ. Σπίρτζης για την Σιδηροδρομική Εγνατία? Ούτε λέξη για την Ήπειρο, ή την Ηγουμενίτσα που είναι πύλη της Ελλάδας προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ιδού η συνέντευξή του....

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

-Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Το στρατηγικό σχέδιο που έχουμε για τα εμπορευματικά κέντρα της χώρας, έχει σαν πρώτη προτεραιότητα το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου που αποτελούσε και δέσμευση της χώρας μας σε σχέση με τη χρηματοδότηση που είχαμε λάβει για να ολοκληρωθεί το έργο του διαμετακομιστικού κέντρου, από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ολοκληρώθηκε αυτό το έργο, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο, ακολουθεί ο διαγωνισμός για τον πάροχο στο διαμετακομιστικό κέντρο. Επομένως το κεντρικό εμπορευματικό κέντρο της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, στο Θριάσιο σε λίγους μήνες θα είναι έτοιμο στοιχειωδώς να λειτουργεί και να αρχίσει η κατασκευή των κτηρίων, των αποθηκών και των εγκαταστάσεων που θα φιλοξενήσουν μεταποιητικές δράσεις. Γιατί αν θέλετε την άποψή μου, δεν φτιάχνουμε υποδομές στα λιμάνια της χώρας και στις μεταφορές για να γίνουν οι μεταφορείς της Ευρώπης. Φτιάχνουμε υποδομές για να μπορούμε να στηρίξουμε την εγκατάσταση ή τη δημιουργία παραγωγικών δομών, να υπηρετήσουμε τις υγιής παραγωγικές δυνάμεις της χώρας, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να έχει τις υποδομές εκείνες που πρέπει να έχει για να διευκολύνεται η μετακίνηση των εμπορευμάτων, πολύ πιο εύκολα και πιο ανταγωνιστικά από ό,τι στο παρελθόν.Επομένως στη συνέχεια είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης στο στρατόπεδο Γκόνου και ακολουθούν τα εμπορευματικά κέντρα στην Αλεξανδρούπολη, στο λιμάνι της Καβάλας, στον Βόλο και στη Λάρισα γιατί υπάρχει και η ενδοχώρα με τα αγροτικά προϊόντα που πρέπει να καλυφθεί.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσο ώριμα θεωρείτε ότι είναι αυτά τα σχέδια όσον αφορά της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης που μας ενδιαφέρον για την περιοχή μας;
-Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Δεν υπάρχει λιμάνι που να μην πρέπει να συνδεθεί με τον Σιδηρόδρομο και να μην έχει εμπορευματικό κέντρο και δεν γίνεται αυτό να υλοποιηθεί χωρίς να έχουμε μια σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή, που να συνδέει τα λιμάνια και με ασφάλεια και με μεγάλη ταχύτητα.Όπως έχετε παρακολουθήσει, εμείς δεν λειτουργούμε αποσπασματικά. Υπάρχει ένα ολιστικό σχέδιο για τις συνδυασμένες μεταφορές της χώρας. Τους πρώτους μήνες του 2019 θα υπάρχει κι ένα σχέδιο για την επόμενη 15ετία – 20ετία που δεν θα είναι πλέον στη διάθεση ή τον σχεδιασμό κάθε Υπουργού να το ακολουθεί για να εξυπηρετεί συγκεκριμένες περιοχές ή συγκεκριμένα συμφέροντα. Άρα θα έχουμε ένα συγκεκριμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο το οποίο θα υπηρετούμε σαν χώρα για την υλοποίησή του. Άρα είναι αρκετά ώριμα τα θέματα και για να προχωρήσουν πρέπει να προχωρήσουμε και τη συμφωνία με τη Βουλγαρία για το μεγάλο εμπορικό αλλά και γεωπολιτικό έργο υποδομής που είναι η σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σιδηροδρομική Εγνατία δηλαδή.
-Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Σιδηροδρομική Εγνατία, με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Ταυτόχρονα να γίνουν οι απαραίτητες συνδέσεις στην υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή και τα εμπορευματικά κέντρα. Άρα αν με ρωτάτε για να κάνουμε ένα εμπορευματικό κέντρο στην Αλεξανδρούπολη, ναι, είναι σχετικά εύκολο να γίνει αλλά για να έχουμε ολοκληρωμένες υποδομές, πρέπει να γίνει και η νέα σιδηροδρομική γραμμή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα, μέχρι τους Τοξότες για την ακρίβεια και να εκσυγχρονιστεί η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, από τους Τοξότες μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από εκεί μέχρι το Ορμένιο.
Σε πολλά τμήματα από αυτή τη γραμμή έχουν ξεκινήσει έργα εκσυγχρονισμού, σε άλλα έχουν ξεκινήσει μελέτες για την ωρίμανση, έχουν ενταχθεί και έχει βρεθεί χρηματοδότηση και μένει η υλοποίηση της μεγάλης συμφωνίας με μια κοινή εταιρεία που θα κάνει η Ελλάδα με την Βουλγαρία και ίσως και με τη Ρουμανία στη συνέχεια, για την υλοποίηση του …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Επειδή μιλήσατε αναφερόμενος στο Σιδηρόδρομο…
-Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Είναι όμως ένα στοίχημα για τη Θράκη να φύγει από την λογική που υπήρχε έως τώρα και σε εθνικό επίπεδο και σε τοπικό επίπεδο. Δηλαδή, αν θυμάμαι καλά, τις προηγούμενες δεκαετίες όταν ανέβαινε ένας Υπουργός ή ο Πρωθυπουργός στη Θράκη, έλεγε από την αρχή της Ελλάδας για την Αλεξανδρούπολη, για τη Θράκη, ή για την εσχατιά της Ελλάδας και αυτό είναι μια λογική, όχι μόνο μια φρασεολογία, που πρέπει να ανατραπεί. Η Θράκη και η Βόρεια Ελλάδα πρέπει να είναι η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων, πρέπει να μην είναι η εσχατιά της Ελλάδας και της Ευρώπης, πρέπει να έχουμε κάθετους οδικούς άξονες με την ενδοχώρα μας που είναι τα Βαλκάνια, πρέπει να έχουμε κάθετους σιδηροδρομικούς άξονες, πρέπει να έχουμε απολήξεις στα λιμάνια και στους μεγάλους οδικούς άξονες που έχουν γίνει. Αυτά δεν τα είχε σχεδιάσει μέχρι τώρα κανείς, γιατί είχαν επενδύσει και πολιτικά αλλά και στρατηγικά στο να είναι η Θράκη και η Βόρεια Ελλάδα η εσχατιά της Ευρώπης και της χώρας. Και εκεί έγκειται και η διαφωνία, η ουσιαστική αν θέλετε διαφωνία, που υπάρχει με τη συμφωνία με τη FΥROM, μια που το θίξατε πριν. Δεν θέλουν κάποιοι να υπάρχουν συνδέσεις κάθετες στη Θράκη με τη Βουλγαρία. Πόσα χρόνια έπρεπε να περάσουν για να υλοποιηθεί ο κάθετος άξονας Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο; Πόσα χρόνια για να γίνει ο κάθετος άξονας στη Ροδόπη και πόσα για να ξεκινήσει ο κάθετος άξονας στη Ξάνθη;

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη