allnews-epirus

"ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ" Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ...

φωτο: Όσοι ταξιδεύουν στην Εγνατία Οδό, βλέπουν καθημερινά άδεια απο επιβάτες λεωφορεία. Με γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας, που ισχύουν μόνο για την μετάβασή τους στις χώρες που πουλήθηκαν. Βγαίνουν απο πλοία στην Ηγουμενίτσα και κατευθύνονται σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, Αλβανίας και στα Σκόπια, όπου θα ξανακυκλοφορήσουν κανονικά μεταφέροντας επιβάτες...

  • Η εισαγωγή μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων από την Γερμανία, πάντα ήταν κάτι το συνηθισμένο για την Ελλάδα, αλλά και τις άλλες Βαλκανικές χώρες κι όχι μόνο. 
Τα τελευταία περίπου 15 χρόνια, οι Γερμανοί βρήκαν προσοδοφόρες λύσεις γι' αυτούς να "ξεφορτώνονται" και τα μεγάλα τους οχήματα που αποσύρονται απο την κυκλοφορία λόγω παλαιότητας κυρίως, ή με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα κυκλοφορίας, δηλαδή λεωφορεία και φορτηγά, προωθώντας τα στο εξωτερικό, σε τιμές πολλαπλάσιες απο αυτές που θα αποκόμιζαν αν τα προωθούσαν τοπικά για διάλυση σαν παλιοσίδερα. 
Σαν "μανιτάρια" λοιπόν ξεφύτρωσαν σε όλη την Γερμανία, μάντρες πώλησης παλιών λεωφορείων και φορτηγών, που τα αγοράζουν σαν παλιοσίδερα, τα "φρεσκάρουν" και σωρηδόν τα πωλούν στο εξωτερικό, σε χαμηλές τιμές, αλλά με τεράστια κέρδη για τους ίδιους. 
Σύντομα στις χώρες που τα προωθούν, άνοιξαν και υποκαταστήματα με ντόπιους.
Χιλιάδες, -κυρίως λεωφορεία-, προωθούνται κάθε χρόνο στα Βαλκάνια και χώρες του λεγόμενου παλιού ανατολικού μπλόκ και ξεχωρίζουν εύκολα, γιατί η κατασκευή τους είναι γερμανικών προδιαγραφών. Μερικά συνεχίζουν να έχουν και ενημερωτικές πινακίδες στη γερμανική γλώσσα και στο εσωτερικό τους (αστικά), χάρτες διαδρομών που εκτελούσαν. Κι επειδή η ζήτηση είναι συνεχώς αυξανόμενη, οι "μάντρες" της Γερμανίας, προμηθεύονται λεωφορεία απο Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία.

ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ

Στην Ελλάδα χιλιάδες λεωφορεία μεταχειρισμένα κυκλοφορούν στους δρόμους της, σαν υπεραστικά και αστικά λεωφορεία. Στα Αστικά ΚΤΕΛ πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης που πληρώνει το κράτος και αγοράζει καινούργια λεωφορεία όταν αντικαθιστά τα παλιά, ΟΛΑ τα άλλα ΚΤΕΛ της χώρας χρησιμοποιούν ΜΟΝΟ γερμανικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, τα περισσότερα απο τα οποία υπέργηρα, παρά τα όσα αναφέρονται στα συνοδευτικά έγγραφα απο τους "μαντράδες" που τα πωλούν, αλλά με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε βάρος τους. 
Συνήθως με το κόστος ενός καινούργιου λεωφορείου, οι Έλληνες λεωφορειούχοι, αγοράζουν στην χειρότερη περίπτωση, τουλάχιστον 10-15 μεταχειρισμένα λεωφορεία. 
Αυτό σημαίνει ότι, εταιρείες που κατασκεύαζαν στην Ελλάδα λεωφορεία, αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο, 2-3 υπολειτουργούν με ισχυρότερη την ΕΛΒΟ, ενώ η κορυφαία BIAMΑΞ-Μερτσέντες, πουλήθηκε και μεταφέρθηκε στην Τουρκία.
Ίδια εικόνα και στα τουριστικά λεωφορεία, αν και στην κατηγορία αυτή τα καινούργια, είναι σε μεγαλύτερα ποσοστά.

ΤΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

Στα Γιάννινα, η "μόδα" των μεταχειρισμένων γερμανικών λεωφορείων, είναι παντού ορατή, σε όλες τις κατηγορίες.
-Ολα τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ, όλων των κατηγοριών, είναι μεταχειρισμένα απο την Γερμανία λεωφορεία. Τα περισσότερα έχουν αντικαταστήσει επίσης μεταχειρισμένα λεωφορεία. 
-Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ έχει ένα σημαντικό αριθμό καινούργιων λεωφορείων, αλλά και  μερικές δεκάδες μεταχειρισμένων, μεταξύ των οποίων και τουριστικά λεωφορεία. Μεγάλος αριθμός καινούργιων λεωφορείν (τύπου Μερσεντές Tourismo είναι τουρκικής κατασκευής).
-Η μεγάλη πλειοψηφία των τουριστικών λεωφορείων της πόλης είναι επίσης μεταχειρισμένα.

********************************************
Η κίνηση χιλιάδων λεωφορείων, που στη Γερμανία αποσύρονται λόγω παλιότητας ή ακαταλληλότητας, απασχολεί χρόνια την Ε.Ε πόσο μάλλον που χιλιάδες απο αυτά συνεχίζουν να κινούνται σε χώρες--μέλη της Ε.Ε, έχουν ειπωθεί πολλά για λήψη μέτρων, αλλά τα οικονομικά συμφέροντα της Γερμανίας, μπλοκάρουν μέχρι τώρα τις τελικές αποφάσεις, αν και συχνά ευρωβουλευτές επανέρχονται με ερωτήσεις τους στο Κοινοβούλιο, εστιάζοντας κυρίως στις ζημιές των βιομηχανιών κατασκευής λεωφορείων και φορτηγών στις χώρες τους. 
Για τους αυτοκινητιστές όμως είναι μια χρυσή λύση, αφού με ελάχιστα χρήματα αντικαθιστούν τα παλιά τους αυτοκίνητα. 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη