Στις στοχευμένες
παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων για την
καταπολέμηση των διακρίσεων στην Εκπαίδευση και την σταδιακή ένταξη των
προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε η υφυπουργός Μερόπη
Τζούφη, κατά τον χαιρετισμό της, στην παρουσίαση της Παγκόσμιας Έκθεσης της
UNESCO για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης.
Την εκδήλωση διοργάνωσε
το ΥΠΠΕΘ, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μ. Βαρδινογιάννη και η Έκθεση, με τίτλο
«Μετανάστευση, εκτοπισμός και εκπαίδευσης: Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη»,
παρουσιάστηκε από εκπρόσωπο της UNESCO.
Συντασσόμαστε με την Αλληλεγγύη και την Πολυπολιτισμικότητα
«Σε μια Ευρώπη που
διχάζεται ανάμεσα στο συντηρητισμό και στην ξενοφοβία και αντιμετωπίζει το
προσφυγικό και μεταναστευτικό φαινόμενο ως εισβολή, και σε μια Ευρώπη που
προωθεί την αλληλεγγύη και την πολυπολιτισμικότητα, στη χώρα μας έχουμε συνταχθεί
σαφώς με την δεύτερη επιλογή», δήλωσε χαρακτηριστικά η υφυπουργός.
Η κ. Τζούφη υπογράμμισε
σε όλους τους τόνους ότι «η εκπαίδευση είναι το μεγαλύτερο όπλο που διαθέτουμε
απέναντι στην μισαλλοδοξία και τα αρνητικά στερεότυπα». Βασικό διακύβευμα για
την Κυβέρνηση, πρόσθεσε, αποτελεί «ο διαρκής αγώνας για τη συγκρότηση μιας
ευρωπαϊκής οικογένειας που θα εμπνέεται και θα προωθεί τις ανθρωπιστικές αξίες
ενάντια στον ρατσισμό, την ξενοφοβία και, εν τέλει, τον φασισμό».
12.480 πρόσφυγες στο ελληνικό δημόσιο σχολείο
Στο πλαίσιο αυτό, «το
2016 κατατέθηκε από την Ελλάδα και ψηφίστηκε, απόφαση για την Εκπαίδευση των
Προσφύγων στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της UNESCO, που καλούσε τα κράτη-μέλη να
στηρίξουν, μέσω πρόσθετων δημοσιονομικών πόρων, τις δραστηριότητες της UNESCO
για την παροχή ευκαιριών διά βίου μάθησης για άτομα που έχουν εκδιωχθεί βίαια».
Παράλληλα,
«διαμορφώσαμε το σχέδιο δράσης για την ομαλή ένταξη των παιδιών προσφύγων στο
εκπαιδευτικό σύστημα, δημιουργώντας τις Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης των
Προσφύγων». Ταυτόχρονα, «στελεχώσαμε τα Κέντρα Φιλοξενίας σε όλη την Ελλάδα, με
τον θεσμό των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων, ως συνδετικό κρίκο μεταξύ των
προσφυγικών πληθυσμών και των σχολικών δομών».
Στη τρέχουσα σχολική
χρονιά «λειτουργούν 113 Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, με 4.244 παιδιά,
τόσο στην ενδοχώρα αλλά και σε Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Κω. Σε αυτές
συμπεριλαμβάνονται 30 νηπιαγωγεία εντός ΚΦ και ΚΥΤ. Επιπλέον, υπάρχει επιπλέον
σημαντική αύξηση των σχολικών μονάδων με Τάξεις Υποδοχής, έχοντας φτάσει τα
1.451 σχολεία. Σε αυτές είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν 8.230 μαθητές αιτούντες
άσυλο/ δικαιούχοι διεθνούς προστασίας.
Ο συνολικός αριθμός των
εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτή τη στιγμή
φτάνει περίπου στους 12.480. Όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στελεχώνονται πλέον
και με Ψυχολόγους που παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη στους μαθητές
πρόσφυγες, τις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα συνδράμουν στη διαχείριση τυχόν
προβλημάτων εντός της σχολικής μονάδας».
Επίσης, «ήδη από το
2017 η Ελλάδα και το ΥΠΠΕΘ συμμετέχει σε ένα Πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και
αναγνώρισης των ακαδημαϊκών προσόντων των προσφύγων».
Καταλήγοντας, η
Υφυπουργός δήλωσε ότι «αποτελεί υποχρέωση μας η επένδυση στην εκπαίδευση καθώς
αποτελεί το χώρο που οφείλει και μπορεί να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες,
να καταπολεμά τις προκαταλήψεις και τις ρατσιστικές αντιλήψεις και να
προασπίζεται τα δικαιώματα όλων των παιδιών, χωρίς κανενός είδους φυλετικές,
εθνικές, θρησκευτικές, έμφυλες, κοινωνικές ή οικονομικές διακρίσεις».
Tags
ΕΛΛΑΔΑ