allnews-epirus

ΓΙΑΝΝΙΝΑ: ΙΣΩΣ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΟΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ...



Ίσως τα Γιάννινα να είναι η μοναδική πόλη στην Ελλάδα, που στο οδικό τους δίκτυο, απουσιάζουν οι λευκές διαγραμμίσεις που διεθνώς θεωρούνται απαραίτητες για την ομαλή κυκλοφορία αυτοκινήτων και πεζών, όταν στο παρελθόν, ήταν πρωτοπόρα σε αυτό τον τομέα.
 Οι ντόπιοι το... συνήθισαν πλέον, αλλά οι επισκέπτες της πόλης το παρατηρούν αμέσως και δεν κρύβουν την έκπληξή τους γι αυτή την παράλειψη. Και να σκεφθεί κανένας, οτι δεν πρόκειται για κάποια σοβαρή δαπάνη, αλλά...
Επειδή λοιπόν, στον Δήμο Ιωαννιτών, τουλάχιστον την τελευταία 10ετία προφανώς  αγνοούν τι είναι και σε τι χρησιμεύουν οι λευκές διαγραμμίσεις στους δρόμους της πόλης, τους ενημερώνουμε εν τάχει λοιπόν και με αρκετή αναγκαστική δόση… χιούμορ επι του θέματος, ότι: «Οι διαγραμμίσεις στους δρόμους των πόλεων γίνονται προς διευκόλυνση πεζών και οχημάτων, και είναι σημαντική η προσφορά τους.

Εδώ και δεκαετίες, ο Δήμος Ιωαννιτών ήταν από τους πρώτους στην Ελλάδα που είχε διαγραμμίσεις σε κάθε κεντρικό δρόμο της πόλης. Εξαιρετικά σημαντική ήταν τότε η προσφορά της πολύ καλά οργανωμένης 3ης ΔΕΣΕ, αλλά στη συνέχεια του ειδικού συνεργείου που οργάνωσε ο Δήμος. Μάλιστα κάποιες χρονιές για να είναι πάντα εμφανείς οι διαγραμμίσεις, γίνονταν και δύο φορές το χρόνο. 

Ανάλογα με τις διαγραμμίσεις, οι οδηγοί γνώριζαν που απαγορεύεται η προσπέραση, ποια λωρίδα να ακολουθήσουν αν σε κάποιο σηματοδότη έπρεπε να στρίψουν αριστερά ή δεξιά, ενώ στην άσφαλτο λευκά τόξα τους διευκόλυναν. Έξω από σχολεία υπήρχαν στην άσφαλτο ειδικά σήματα-σύμβολα που προειδοποιούσαν τους οδηγούς για διέλευση μαθητών, ή stop όπου οι οδηγοί δεν είχαν προτεραιότητα και έπρεπε να είναι προσεκτικοί… κ.λ.π».
Αυτά τότε, που δήμαρχοι και περιφερειάρχες ή Νομάρχες, έδιναν σημασία και στις σημαντικές λεπτομέρειες μιας πόλης, ή των εθνικών δρόμων που οδηγούσαν σε αυτές. Τότε που επικεφαλής της ΔΕΣΕ ήταν προϊστάμενοι με μεράκι και πρωτοποριακά εφάρμοζαν στα Γιάννινα, νέες τεχνολογίες… Μάλιστα πάντα κυρίως εν όψει του Πάσχα και του καλοκαιριού, το ενδιαφέρον όλων στρέφονταν σε δύο τομείς. Στην καθαριότητα και το φρεσκάρισμα των διαγραμμίσεων, ώστε η πόλη να είναι έτοιμη να δεχτεί τους επισκέπτες. Επίσης σε δρόμους υπήρχε η κίτρινη διαγράμμιση που εξυπηρετούσε τους οδηγούς στην ομίχλη, που ως γνωστό εμφανίζεται τακτικά τον χειμώνα στα Γιάννινα. Αυτά, τότε, αν και σε άλλους Δήμους, σήμερα αυτές οι τακτικές συνεχίζονται…

Πως μπορεί λοιπόν να χαρακτηριστεί η ενέργεια του Δήμου Ιωαννιτών που οι αρμόδιοί του τα τελευταία χρόνια, ούτε μια φορά δεν φρεσκάρισαν τις διαγραμμίσεις στους δρόμους της πόλης, οι οποίες στην κυριολεξία πλέον εξαφανίστηκαν? Μόνο κάθε Φθινόπωρο, βάφουν κάποιες διαβάσεις πεζών (κυρίως έξω απο σχολεία) κι αμέσως η πόλη ομορφαίνει …εν μέρει. Η αλήθεια είναι ότι οι Γιαννιώτες δεν θυμούνται ακόμη, ούτε και επι θητείας Φίλιου, αν έγιναν διαγραμμίσεις στην πόλη!!!

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΣ…ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ

Για τους ξένους οδηγούς της πόλης κυρίως, η οδήγηση είναι ιδιαίτερα προβληματική, αν σε κάποια διασταύρωση θέλουν να στρίψουν και καμιά σήμανση δεν υπάρχει στην άσφαλτο, ούτε η  διαχωριστική λωρίδα, που θα τους κατευθύνει. Παράδειγμα κεντρικού δρόμου στην διασταύρωση της Μ. Αλεξάνδρου με την Β. Ηπείρου, στους σηματοδότες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία προς την πόλη, υπήρχαν τρεις λωρίδες. Μια που έδινε κατεύθυνση προς το κέντρο, μια που έστριβε στην Β. Ηπείρου και η τρίτη δέχονταν την κίνηση προς το «Χατζηκώστα. Τώρα δεν υπάρχει κανένα ίχνος τους, Επειδή συνήθως στο σημείο υπάρχουν παρκαρισμένα αυτοκίνητα, αυτά που κατευθύνονται προς το κέντρο –πόσο μάλλον αν είναι λεωφορεία-, καταλαμβάνουν και το μέρος της λωρίδας που στρίβει αριστερά. Όσοι θέλουν να πάνε αριστερά στη Β. Ηπείρου, περιμένουν το φανάρι δίπλα από τα άλλα αυτοκίνητα και όσα κατευθύνονται προς Χατζηκώστα, βρίσκουν το δρόμο τους κλειστό. Σε δευτερόλεπτα δημιουργείται μποτιλιάρισμα, μικροκαυγάδες κ.λ.π. Αν υπήρχαν διαγραμμίσεις κανένας δεν θα τις παραβίαζε. Ίδιο φαινόμενο σε πλήθος παρόμοιων διασταυρώσεων στην πόλη. Οι ντόπιοι περίπου θυμούνται πως πρέπει να κινηθούν από συνήθεια, αλλά…
-------------------------------
Παλιότερα στην Περιφέρεια υπήρχαν τα μηχανήματα για τις διαγραμμίσεις, αλλά στη συνέχεια με την διάλυση της 3ης ΔΕΣΕ αν και απαραίτητα,  πουλήθηκαν  για παλιοσίδερα σε ιδιώτες και ένα στην Αλβανία. Ήταν τρία στα Γιάννινα και ένα επιπλέον για τον νομό Άρτας. Η δικαιολογία απο την Περιφέρεια Ηπείρου, μετά απο σχετικό δημοσίευμα τότε στο All News Epirus ήταν οτι,  «...τα δύο από αυτά ήταν ελαττωματικά από την αρχή της αγοράς τους και παρουσίαζαν συνέχεια προβλήματα. Κακώς είχαν αγοραστεί τότε και δεν είχαν ελεγχθεί οι προδιαγραφές τους. Τα άλλα δύο που πουλήθηκαν για παλιοσίδερα, αγοράστηκαν από ντόπιους ιδιώτες, επισκευάστηκαν και τα χρησιμοποιούν σήμερα για να κάνουν εργολαβικά διαγραμμίσεις σε δρόμους. ..».
Με τα λεγόμενά του τότε ο κ. Καχριμάνης, άφηνε πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο που χάθηκαν από το Δημόσιο αυτά τα χρήσιμα μηχανήματα που πουλήθηκαν σαν παλιοσίδερα πριν χρόνια και σήμερα τα χρησιμοποιούν ιδιώτες αναλαμβάνοντας εργασίες του Δημοσίου και Δήμων για διαγραμμίσεις δρόμων. Από τότε μέχρι τώρα, δαπανήθηκαν απο το Δημόσιο τεράστια ποσά για διαγραμμίσεις εθνικών και επαρχιακών δρόμων, με μηχανήματα κάποτε ιδιοκτησίας του...
...ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ

Οι διαγραμμίσεις δρόμων, είναι μια  κερδοφόρα επιχείρηση, και υπάρχουν δεκάδες εταιρείες σε όλη την χώρα που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια. Μόνο στα Γιάννινα, είναι τέσσερις εταιρείες που ασχολούνται με αυτά τα έργα, κάτι που δείχνει ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στις δημοπρασίες, και φυσικά προκειμένου να είναι οι ανάδοχοι με τιμές χαμηλότερες, χρησιμοποιούν πολύ κακής ποιότητας χρώματα, που την μια μέρα τα «ρίχνουν» στο οδόστρωμα και την επόμενη χάνονται. Στο τελευταίο σημαντική είναι η ευθύνη των Δημόσιων Υπηρεσιών και των Δήμων, που δεν θέτουν αυστηρές προδιαγραφές για το χρώμα που πρέπει να χρησιμοποιηθεί και φυσικά να το ελέγχουν πριν πέσει στην άσφαλτο. Οι προδιαγραφές αυτές είναι σαφείς στους κανονισμούς που προβλέπονται, αλλά κανένας δεν δείχνει ενδιαφέρον. Τελευταία  παράδειγμα οι διαγραμμίσεις σε διαβάσεις πεζών στην πόλη των Ιωαννίνων που ...εξαφανίζονται λες και είναι φτιαγμένες με ασβέστη και όχι, υποτίθεται με ειδικό πλαστικό αντοχής...


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη