allnews-epirus

ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ: "ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ " ΤΟ 1994...ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΖΑΝ ΜΕ ...ΛΟΓΙΑ, Ο ΘΕΟΣ...ΓΕΛΟΥΣΕ.

ΜΕΡΟΣ Β’
 Υποσχέσεις, ίντριγκες, έριδες, πολιτικά και κομματικά μικροσυμφέροντα, οικονομικά συμφέροντα, τοπικισμοί, αδιαφορία, εμπαιγμοί, διαμάχες, γειτονικοί πόλεμοι, οικονομική δυσπραγία,  κ.λ.π. εμπόδισαν  τον σιδηρόδρομο να σφυρίξει στα Γιάννινα και την Ηγουμενίτσα. 
Τα χρόνια περνούν, το αίτημα των Ηπειρωτών παραμένει και ο Ανδρέας Παπανδρέου, στα Γιάννινα, δεσμεύεται ότι το τραίνο θα σφυρίξει τα επόμενα χρόνια και σε αυτό το κομμάτι της ελληνικής γης. 
Στις 20 Φεβρουαρίου 1994, παραμονή των εορτών για την επέτειο απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, εκ μέρους του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, ο τότε υπουργός εξωτερικών Κάρολος Παπούλιας, στο επίσημο δείπνο, ανακοινώνει την απόφαση της κυβέρνησης για την δημοπράτηση των μελετών, ύψους περίπου 2 δις δρχ. για σιδηροδρομική σύνδεση από την Καλαμπάκα ή το  Αγρίνιο.
-Στις 24-4-96 0 0ΣΕ (Διεύθυνση Νέων Έργων - Δ/ντης ο Γεώργιος Αρχοντής), ενημέρωνε με έγγραφό του τις αρχές της Ηπείρου, ότι είχαν ανατεθεί σε ιδιωτικά γραφεία μελετών οι παρακάτω μελέτες:
-Χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
-Αποκατάστασης του θιγομένου οδικού δικτύου από την παραπάνω χάραξη.
-Τοπογραφίας και σύνταξης κτηματολογίου.
-Τεχνικών έργων γραμμής και αποκαθιστώμενου οδικού δικτύου, καθώς και ανισόπεδων διαβάσεων.
-Σηράγγων.
Γεωλογική της περιοχής του έργου και των στομίων των σηράγγων.
-Γεωτεχνική έρευνα θεμελίωσης των τεχνικών έργων και των στομίων σηράγγων.
-Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της χάραξης.
Επίσης επισημαίνει, ότι έχουν εκπονηθεί, η προμελέτη χάραξης και ζητήθηκε από τους μελετητές να υποβάλλουν και άλλη μια λύση με ευνοϊκότερα γεωμετρικά στοιχεία χάραξης, γεωλογική μελέτη που αφορά την χωροθέτηση της χάραξης.
Και καταλήγει:
-"Το σύνολο των μελετών, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 1997"!!!!.
 Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης των μελετών, στη διαδρομή Καλαμπάκα- Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, αλλά κι αυτή την φορά χωρίς να ολοκληρωθεί.

    Στα επόμενα χρόνια, εμφανίζεται και ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, από Καλαμάτα- Πάτρα- Ιωάννινα- Αλβανία και στη συνέχεια με τον Αδριατικό Σιδηρόδρομο μέχρι την Τεργέστη. Νέοι σχεδιασμοί, νέες εξαγγελίες, νέα αισιοδοξία, που γρήγορα εξανεμίζεται…

    Στα Διευρωπαϊκα Δίκτυα


    Τον Οκτώβριο του 2003, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών είχαν εγκρίνει να περιληφθεί στην πρόταση για την αναθεώρηση της Απόφασης 1692/96 για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και το έργο του «Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα» της Ελλάδας.

    Είχε προηγηθεί σχετική πρόταση της Ελλάδας να υιοθετηθεί ως έργο, με τον τίτλο: «Ιόνιος -Αδριατικός διάδρομος: Ολοκλήρωση ελλειπουσών συνδέσεων του σιδηροδρομικού διευρωπαϊκού δικτύου και δημιουργία πυλών διατροπικών μεταφορών (Intcrmodal Transport) Eυρώπης- Ασίας Μέσης Ανατολής».

    Με την ολοκλήρωση της συζήτησης και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, λαμβάνεται η απόφαση με αριθμ. 884/29-4-2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, η οποία δημοσιεύεται στην επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ στις 7-6-2004 (1.201).

    Τον Οκτώβριο του 2003, σε πανηγυρικό κλίμα, στα Γιάννινα, ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής και στελέχη του ΟΣΕ ανακοινώνουν ότι, έργο πνοής για την Ήπειρο και γενικότερα για τη Δυτική Ελλάδα, θα αποτελέσει ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας της Ελλάδας. Ο Χ. Βερελής, ήθελε με την επέκταση του σιδηροδρόμου στην Ήπειρο, να αξιοποιηθεί και το δίκτυο μέχρι το Αγρίνιο, που είχε εγκαταλειφθεί. "Κοντά στον βασιλικό θα ποτίζονταν κι η γλάστρα"...
Δίνοντας στοιχεία του έργου, το δίκτυο, που περιλαμβάνεται στα 29 έργα προτεραιότητας της ΕΕ, θα έπρεπε να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το... 2014. Κι επεσήμαναν: «…Ο Δυτικός Άξονας, που εντάσσεται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα και θα αλλάξει το τοπίο στις συνδυασμένες μεταφορές της Ευρώπης, σε συνδυασμό με τον Θαλάσσιο Διάδρομο Αδριατικής-Ιονίου-Κρήτης-Κύπρου. Η ‘σιδηροδρομική Εγνατία’ θα ενώνει την Κεντρική Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα και τη Δυτική Πελοπόννησο, από την Κοζάνη μέχρι την Καλαμάτα. Θα εξυπηρετεί πάνω από 1,5 εκατομμύρια κατοίκους και θα δώσει ζωή σε περιοχές, όπως η Ήπειρος, η οποία χαρακτηρίζεται από τις πιο φτωχές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει τα 2,7 δισ. ευρώ, περίπου ένα τρισεκατομμύριο δραχμές. Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας χωρίζεται σε τρία επιμέρους τμήματα: α)Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα, τμήμα που ολοκληρώνει τον σιδηροδρομικό άξονα Ηγουμενίτσας-Βόλου, β) Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Αντίρριο/Ρίο - Καλαμάτα: ο κατακόρυφος σιδηροδρομικός άξονας της Δυτικής Ελλάδας και γ) Καλαμπάκα - Κοζάνη, τμήμα που συνδέει τη Βόρεια με την Κεντρική Ελλάδα, ολοκληρώνοντας το σιδηροδρομικό διευρωπαϊκό στο ελληνικό έδαφος.

    Οι δύο πρώτοι άξονες διέρχονται από την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα, περιοχές των οποίων αποκτούν για πρώτη φορά σιδηροδρομική σύνδεση με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο άξονας Καλαμπάκας- Κοζάνης επιτυγχάνει την απευθείας σύνδεση της Βορειοδυτικής Μακεδονίας με την Κεντρική, Δυτική και Νότια Ελλάδα, ενώ ο άξονας Ρίου- Πατρών- Καλαμάτας θα εξυπηρετεί τη Δυτική Πελοπόννησο. Το έργο απαιτεί τη διάνοιξη 18 σηράγγων, από τις οποίες η μεγαλύτερη θα έχει μήκος ελάχιστα μικρότερο από οκτώ χιλιόμετρα, ενώ το συνολικό μήκος θα φτάνει τα περίπου 42 χιλιόμετρα. Η ταχύτητα που θα αναπτύσσουν οι συρμοί θα φτάνει τα 160 χιλιόμετρα ανά ώρα…».

    Στις 3-12-2003, ο ΟΣΕ ανακοινώνει τη δημοπράτηση 38 μελετών, που αναφέρονται σε συγκοινωνιακές, τοπογραφικές, περιβαλλοντικές και γεωλογικές, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε 21 εκατομμύρια ευρώ. Είχε προηγηθεί, στις 27-11-2003, η ανακοίνωση προκήρυξης 21 μελετών τεχνικών έργων και σηράγγων (στατικές, γεωτεχνικές, γεωλογικές και ηλεκτρομηχανολογικές), προεκτιμώμενης αμοιβής των μελετητικών γραφείων, 41,5 εκατομμυρίων ευρώ. Σε ανακοινώσεις του, μάλιστα, ο ΟΣΕ επεσήμανε ότι σύντομα θα γίνονταν οι δημοπρατήσεις των μελετών για τα κτιριακά έργα των σιδηροδρομικών σταθμών. Έκτοτε, σιωπή…

    Γίνονται εκλογές, αλλάζει η κυβέρνηση, όλοι ασχολούνται με την διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων και φυσικά « δεν σφύριξε το τρένο στα Γιάννινα», όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί από τους επικεφαλής του ΟΣΕ στα τέλη της 10ετίας του ’90.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΠΟΥ ...ΘΑ ΣΦΥΡΙΖΕ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ....

    Οι τοπικοί φορείς και κυρίως το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου συνέχισαν για ένα διάστημα (...μέχρι που απογοητεύθηκαν κι αυτοί και εγκατέλειψαν την προσπάθεια),  να ζητούν πληροφορίες και εξηγήσεις για την τύχη των μελετών που είχαν δημοπρατηθεί και τον Ιούλιο του 2006 ο τότε υπουργός Μεταφορών Μιχ. Λιάπης, «…μετά τον υπερβολικό θόρυβο για τον σιδηρόδρομο στην Ήπειρο και προς πλήρη και υπεύθυνη διαλεύκανση και ενημέρωση των Ηπειρωτών για τις προθέσεις της κυβέρνησης …», όπως εγγράφως επεσήμανε, ύστερα από ερωτήσεις βουλευτών στη Βουλή, τονίζει ότι ο Δυτικός Σιδηρόδρομος αποτελεί ένα από τα φιλόδοξα σχέδια του ΟΣΕ και της κυβέρνησης για την επέκταση του δικτύου στην Ήπειρο και επιρρίπτει ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για τις καθυστερήσεις του έργου. Ωστόσο, μπουλντόζα δεν κάνει την εμφάνισή της πουθενά για το συγκεκριμένο έργο...παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις του Μισέλ.

    Μ’ αυτά και πολλά άλλα παρόμοια κι ενώ όλα αυτά τα χρόνια πρωθυπουργοί, υπουργοί και πολλοί άλλοι αρμόδιοι εξαγγέλλουν συνεχώς τον Ηπειρωτικό Σιδηρόδρομο, χωρίς να υλοποιηθεί ποτέ έστω κι ένα μέτρο σιδηροδρομικού δικτύου, φθάνουμε στo 2014, δηλαδή 131 ολόκληρα χρόνια από την πρώτη εξαγγελία από τον Χαρίλαο Τρικούπη και σαν αφελείς και υπομονετικοί Ηπειρώτες, συνεχίζουμε να περιμένουμε, όταν σε όλη την Ευρώπη ο σιδηρόδρομος κρατάει τα ηνία στις μετακινήσεις πολιτών και εμπορευμάτων.
Φυσικά, ούτε λόγος για ενδιαφέρον βουλευτών, τοπικών Αρχών και Φορέων. Όλοι αυτοί ζούν στον κόσμο τους, δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ανάπτυξη μιας περιοχής, συνεχίζουν να αδιαφορούν και σπαταλούν το ενδιαφέρον τους στις ομβροδεξαμενές και τις βαρύγδουπες δηλώσεις. Τελικά, τέτοιοι μας ταιριάζουν άρχοντες. Καλά μας κάνουν...
*ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ...
(ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ)

2 Σχόλια

  1. Γεια σας; Εάν χρειάζεστε επειγόντως δάνειο, κάντε αίτηση για δάνειο με τη Novelty Finance. Το όνομά μου είναι Davina Claire, είμαι η οικονομική διευθύντρια της Novelty Finance. Έχω υποπέσει στην αντίληψή μου ότι ιδιώτες και επιχειρήσεις δυσκολεύονται τόσο πολύ να λάβουν δάνειο είτε από Τράπεζες είτε από άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Η εταιρεία μου (Novelty Finance) είναι εδώ για να σας παρέχει και να σας βοηθήσει με το δάνειο που χρειάζεστε. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω email: noveltyfinances@gmail.com OR να στείλετε μήνυμα στο WhatsApp μέσω +447915601531

    Είτε θέλετε να δώσετε ώθηση στον τρόπο ζωής σας είτε έχετε να αντιμετωπίσετε ένα απροσδόκητο έξοδο, ένα δάνειο από τη NOVELTY FINANCE είναι αυτό που χρειάζεστε.

    Η NOVELTY FINANCE είναι ευέλικτη: μπορείτε να δανειστείτε έως και δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ (15.000.000,00 €), με κατάλληλες περιόδους αποπληρωμής έως και 30 χρόνια. Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση είτε για δάνειο με εξασφάλιση είτε για δάνειο χωρίς εξασφαλίσεις. Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη σειρά προσωπικών δανείων, επιχειρηματικών δανείων, στεγαστικών δανείων και δανείων εξυγίανσης χρέους που μπορούν να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και τις περιστάσεις σας με πολύ χαμηλό επιτόκιο.

    Τι λαμβάνετε όταν υποβάλετε αίτηση με το Novelty Finance:
    Άμεση πρόσβαση στα χρήματά σας μετά από έγκριση.
    √ Ανταγωνιστικά επιτόκια (3% ετησίως)
    √ Ευέλικτοι όροι αποπληρωμής
    √ Η δυνατότητα να εξοφλήσετε το δάνειό σας πιο γρήγορα
    √ Εύκολη έγκριση εάν χρειάζεστε επιπλέον κεφάλαια
    √ Δεν θα βιαστείτε να αποπληρώσετε το δάνειο, θα σας δοθεί χρόνος για να ξεκινήσετε την αποπληρωμή του δανείου.
    √ Χωρίς κρυφές χρεώσεις

    Πώς να εφαρμόσει:
    Η αίτηση για δάνειο είναι γρήγορη και εύκολη!
    Επιχειρήσεις ή άτομα που ενδιαφέρονται να υποβάλουν αίτηση για δάνειο με το Novelty Finance και απαιτούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσφορά δανείου, θα πρέπει να ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΕΝΑ EMAIL στη διεύθυνση (noveltyfinances@gmail.com) Ή να στείλουν μήνυμα στο WhatsApp μέσω +447915601531 για περισσότερες πληροφορίες και προφορικές ενημερώσεις. Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μεγάλα ή απροσδόκητα έξοδα μπορεί να επιβαρύνουν οποιονδήποτε. Η λήψη ενός προσωπικού δανείου για απροσδόκητες οικονομικές δυσκολίες μπορεί να είναι δύσκολη, ακόμη και χωρίς την κακή πίστωση να σας βαραίνει. Πού μπορείτε να πάτε όταν χρειάζεστε δάνειο σε όλη την Ευρώπη; Η απάντηση είναι CREDITMUTEL μέσω creditmutelhome@gmail.com!

    Όταν εμφανιστούν απροσδόκητα έξοδα στα κατώφλια σας, αφήστε το CREDITMUEL να σας βοηθήσει να βρείτε κάλυψη. Ένα δάνειο από αυτόν τον σπουδαίο οργανισμό μπορεί να είναι η λύση που χρειάζεστε  για να μην καταπονεθείτε όταν αρχίζουν να συσσωρεύονται τα έξοδα της καθημερινής ζωής. Σήμερα σας προσφέρθηκε μια τέλεια λύση, κάντε σήμερα αίτηση για δάνειο από 3.000 έως 5000000 ευρώ με ετήσιο επιτόκιο 5%. Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία αμέσως και επικοινωνήστε με το ταχυδρομείο γρήγορης απάντησης μέσω creditmutelhome@gmail.com. Είμαστε πάντα ανοιχτοί.

    Η ζωή μπορεί να είναι δύσκολη και γι' αυτό είμαστε εδώ για να μειώσουμε τις πιέσεις. Η λήψη δανείου μέσω της CRREDITMUTEL είναι εξαιρετικά γρήγορη και εύκολη. Είτε πρόκειται για προσωπικό δάνειο, δάνειο αυτοκινήτου ή επιχειρηματικό δάνειο, στόχος μας είναι να είμαστε το καλύτερο διαδικτυακό δάνειο στην Ευρώπη. Ζήστε έναν νέο και καλύτερο τρόπο λήψης δανείου όταν επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω creditmutelhome@gmail.com.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
Νεότερη Παλαιότερη