allnews-epirus

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ ΤΗΝ ΙΣΧΥΡΗ ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ?


Τι προκάλεσε την έκρηξη στο μοιραίο τρένο των Τεμπών που αποτέφρωσε πολλούς επιβάτες που ίσως να μη σκοτώθηκαν απο την σύγκρουση, αλλά τις εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν? Καύσιμα δεν υπήρχαν στο τρένο αφού λειτουργούσε με ηλεκτροκίνηση, αλλά και η περίπτωση να υπήρχαν φιάλες υγραερίου, αποκλείστηκαν σήμερα απο την Πυροσβεστική. 

-Δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Πυροσβεστική, με αφορμή πρόσφατες σχετικές αναφορές σε ΜΜΕ.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Πυροσβεστικής αναφέρει:

«Με αφορμή πρόσφατες αναφορές σε ΜΜΕ περί ανεύρεσης δύο φιαλών υγραερίου, στο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, στα Τέμπη, το Πυροσβεστικό Σώμα διευκρινίζει:

Κατά την διαδικασία ελέγχου για τον εντοπισμό ατόμων στους χώρους των βαγονιών αλλά και στον ευρύτερο χώρο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν έχουν βρεθεί φιάλες ή θραύσματα φιαλών υγραερίου.

Συνεπώς, οι σχετικές με το θέμα δημοσιογραφικές αναφορές, οι οποίες μάλιστα αποδόθηκαν σε εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Έρευνες γίνονται τώρα για τυχόν άλλες αιτίες που προκάλεσαν αυτή την πολύ ισχυρή έκρηξη. 

Το δυστύχημα των Τεμπών όμως, άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου για τα...πολυδιαφημισμένα ιταλικά τρένα που χρησιμοποιούνται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και τα οποία δεν έχουν...καθαρό παρελθόν.

---------------------------------

Η Γερμανική εφημερίδα ΤΑΖ με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών, έγραψε: Από την πώληση της Hellenic Trains στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους το 2017, […] τα προβλήματα δεν έχουν μειωθεί, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των απαράδεκτα κακών τρένων Pendolino, από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους SBB. Τρένα αυτού του τύπου συνέδεαν κυρίως την Ελβετία με την Ιταλία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, προτού η SBB στείλει τη συντριπτική πλειοψηφία των Pendolinos για παλιοσίδερα. Το αφεντικό της SBB είχε μιλήσει τότε για μια "φρίκη" που έφτασε στο τέλος της. Όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα Pendolinos στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της SBB δήλωσε πως "το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”». Η taz καταλήγει τέλος πως «η Hellenic Trains διαφημίζει ότι μπορεί κανείς να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με τα γρήγορα τρένα τους. Μετά την τραγωδία των Τεμπών, για τους Έλληνες αυτό μοιάζει με κοροϊδία».

-------------------------------------

Ήταν ακριβώς έναν χρόνο πριν όταν το Investigate Europe έγραφε ένα άρθρο, το οποίο σήμερα αποδεικνύεται προφητικό. Ειδικά μετά από τα όσα τραγικά έγιναν στα Τέμπη.

Υπό τον τίτλο ««Το μόνο που μπορώ να πω είναι καλή τύχη»: Πώς τα τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία επιστρέφουν στην Ελλάδα», η αρθρογράφος του IE περιγράφει πώς ο «μεγαλύτερος ελβετικός πονοκέφαλος» έγινε δεκτός με ενθουσιασμό στην Ελλάδα.

«Καθυστερήσεις, βλάβες, ακυρώσεις… Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι εκτελούν όλες τις ελληνικές επιβατικές αμαξοστοιχίες από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα» έγραφε χαρακτηριστικά έναν χρόνο πριν, επικαλούμενο μάλιστα στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι, να φωνάζουν τότε: «Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα!».

Φωτιές, βλάβες, ακυρώσεις

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμων να απαιτήσουν, σε μόνιμη βάση, δύο ειδικά εκπαιδευμένους εργαζόμενους, εκτός από τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με τη βοήθεια ενός δεύτερου σιδηροδρομικού υπαλλήλου που έτυχε να ταξιδεύει με αυτό το τρένο.
Εκείνη τη χρονιά ολοκληρώθηκε η σύντομη καριέρα του ETR 470 στη Γερμανία, όπου αρχικά έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς εξοικονομούσε σχεδόν μία ώρα στη διαδρομή Μιλάνο-Στουτγάρδη.
-Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard μήκους 15 χιλιομέτρων. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. 
«Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων στους σιδηροδρόμους τον Μάιο του 2011.

-Ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 — που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία — «Pannenzug», που σημαίνει «τρένο βλάβης». Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης, η πιο σημαντική διαδρομή στη μεσογειακή χώρα. «Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», είχε πει χαρακτηριστικά τότε ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470s από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990.«Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει.


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη