Έχετε σκεφθεί βλέποντας τις συνεχείς λευκές γραμμές που αφήνουν στον ουρανό της περιοχής μας με τα καυσαέριά τους τα αεροπλάνα, πόσα είναι αυτά που μέρα και νύχτα, όλο το24ωρο περνούν πάνω από τα Γιάννινα?
Κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να δώσει τον ακριβή αριθμό αυτών των αεροσκαφών, γιατί δεν πρόκειται μόνο για προσγειώσεις ή απογειώσεις αεροσκαφών από το «Ελ. Βενιζέλος», της Θες/νικης ή άλλα ελληνικά αεροδρόμια.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, τους χειμερινούς μήνες τουλάχιστον 350 υπερπτήσεις το 24ωρο γίνονται πάνω από τα Γιάννινα με τους αεροδιαδρόμους που με διάφορες ονομασίες, δέχονται και τα αεροσκάφη προς διάφορους προορισμούς και σε διάφορα ύψη.
Τους θερινούς μήνες, οι αριθμοί των υπερπτήσεων τουλάχιστον διπλασιάζονται.
Φωτο: Επίκαιρος χάρτης Φεβρουαρίου, που δείχνει πόσοι αεροδιάδρομοι διέρχονται πάνω απο τα Γιάννινα και όλοι συγκλίνουν στον χάρτη με βάση το αεροδρόμιο Ιωαννίνων. Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που το Eurocontrol σχεδιάζει στον εκσυγχρονισμό των ραδιοβοηθημάτων του αεροδρομίου, ο οποίος συμπεριλαμβάνει και το GBAS που θα εγκατασταθεί μέχρι τον Ιούνιο.
Φαντασθείτε μόνο, πόσα αεροσκάφη που κατευθύνονται προς και από την κεντρική κυρίως Ευρώπη, Ρωσία κ.λ.π. από Αφρική, Δυτική Ασία, Αραβικά Εμιράτα, από νότο προς Βορρά και από Ανατολή προς Δύση και αντίστροφα, χρησιμοποιούν τους αεροδιαδρόμους πάνω από τα Γιάννινα, που να σημειωθεί ότι δεν είναι οι μοναδικοί στον Ελλαδικό χώρο. Παρόμοιοι είναι στο Αιγαίο, το Ιόνιο και πολύ πυκνότεροι πάνω από όλη την Ευρώπη.
Τον μεγαλύτερο αριθμό των υπερπτήσεων καταγράφουν αεροσκάφη από τα Αραβικά Εμιράτα, Αύγυπτο, με κατεύθυνση από Νότο προς βορρά ή αντίστροφα, από την Τουρκία από Ανατολή προς Δύση και αντίστροφα αλλά και οι πτήσεις από τα ελληνικά αεροδρόμια.
Αυτή όμως η διαδικασία δημιουργεί παράξενα σχήματα και δίνει την εντύπωση στον παρατηρητή του εδάφους, επειδή βλέπει πολλές γραμμές να σχηματίζονται στον ουρανό , ότι γίνεται καταστρατήγηση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας ή ότι υπερίπτανται ξένα αεροπλάνα ανεξέλεγκτα εντός του Ελληνικού FIR .
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ