allnews-epirus

Α. ΚΑΧΡΙΜΑΝΗΣ: Φέτα, δασικοί χάρτες και διόδια Εγνατίας, τα θέματα που απασχολούν τους Ηπειρώτες


Oι δασικοί χάρτες, η φέτα που αποτελεί το κατ’ εξοχήν γαλακτοκομικό προϊόν της Ηπείρου, καθώς και η λειτουργία νέου σταθμού διοδίων στο νομό Ιωαννίνων, αποτελούν τα ζητήματα αιχμής, που απασχολούν την Περιφέρεια αυτήν την περίοδο.

Ο Αλέξανδρος Καχριμάνης δίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το στίγμα των κυριότερων θεμάτων της επικαιρότητας στην Περιφέρεια Ηπείρου και ζητά να διευθετηθούν από τους αρμόδιους.    
Το εθνικό προιόν, η φέτα
Το περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του τάχθηκε ομόφωνα κατά των συμφωνιών της   Ε.Ε. με τον Καναδά και τη Ν. Αφρική για τη φέτα. Η απόφαση   έχει ήδη αποσταλεί στα αρμόδια Υπουργεία, στην οποία περιλαμβάνονται επίσης προτάσεις για αυστηρούς ελέγχους και στην ελληνική αγορά, ώστε στα προσφερόμενα τρόφιμα να γίνεται διαχωρισμός της φέτας από τα λευκά τυριά κ.α.
Ο κ. Καχριμάνης δηλώνει την αντίθεση του στη συμφωνία, ενώ προαναγγέλλει και πρωτοβουλίες για την ανάδειξη  και άλλων   τοπικών προϊόντων. Ειδικότερα τόνισε:
«Είμαστε κάθετοι σε αυτό το θέμα. Τα συμφέροντα του τόπου μας, λένε “όχι” στη συμφωνία  CETA  που δίνει κάτι παροδικά, μέσω του Καναδά. Με τις πρωτοβουλίες που παίρνουμε θέλουμε να κατοχυρώσουμε αυτό που είναι εθνική περιουσία   και   λέγεται φέτα. Παράλληλα όμως   παίρνουμε και άλλες πρωτοβουλίες ανάδειξης τοπικών προϊόντων, όπως για το τυρί Κασκαβάλ. Είναι μια   κίνηση   που θα βοηθήσει την Ήπειρο, τη Θεσσαλία και τη   Μακεδονία, καθώς σκοπεύουμε να του δώσουμε τη γεωγραφική ονομασία "Κασκαβάλ Πίνδου", όπως είναι στην πραγματικότητα.
  Το πρόβλημα των δασικών χαρτών
  Λίγες ημέρες   πριν την λήξη της ημερομηνίας για την υποβολή αντιρρήσεων σχετικά με τους δασικούς χάρτες, ο κ. Καχριμάνης υποστηρίζει, πως τα προβλήματα   παραμένουν πολλά.   Χαρακτηρίζει μάλιστα,   «ως  επιπόλαιες τις πράξεις που έγιναν στα σχέδια των δασικών χαρτών, οι οποίες   προήλθαν από ανθρώπους που δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα». Ταυτόχρονα, απευθύνει ύστατη έκκληση για διορθωτικές κινήσεις λέγοντας: «Έστω και την τελευταία στιγμή, ζητάμε από τους αρμόδιους να πάρουν αποφάσεις που να έχουν σχέση με τα ισχύοντα στην Ευρώπη, που ορίζει τι είναι δάσος.  Δεν   μπορεί π.χ. περιοχές που ήταν όλα τα χρόνια αμπέλια, να τις θεωρούν τώρα δάση και να προχωρούν μάλιστα και σε μηνύσεις». Ο Αλέξανδρος Καχριμάνης τέλος, προτρέπει   το Υπουργείο Περιβάλλοντος, να συνεργαστεί με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τις Περιφέρειες, οι οποίες όπως τονίζει, που έχουν άμεση   επαφή με τον κόσμο και την πραγματικότητα.  «Πρέπει αυτοί που οδήγησαν τα πράγματα σε αυτή την κατάσταση, να δουν  ότι προκαλούν τεράστιο πρόβλημα στη χώρα και σε αυτό που λέγεται πρωτογενής τομέας», καταλήγει. 
  Τρίτος σταθμός διοδίων στο Νομό Ιωαννίνων Η επικείμενη λειτουργία νέου σταθμού διοδίων της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή Δροσοχωρίου, προκαλεί αντιδράσεις στην κοινωνία της Ηπείρου, καθώς ουσιαστικά πρόκειται για τον τρίτο σταθμό διοδίων, στα όρια ενός νομού, αυτόν των Ιωαννίνων, γεγονός που δεν συμβαίνει σε καμία άλλη περιοχή της Βόρειας Ελλάδος, όπως επισημαίνει ο Αλέξανδρος Καχριμάνης. 
Όπως αποκάλυψε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, πριν ακόμη μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα του εθνικού οδικού δικτύου στην αιρετή περιφέρεια, είχαν καταργηθεί οι σταθμοί αποχιονισμού, ενώ απαξιώθηκε πλήρως το δίκτυο Ιωάννινα- Μέτσοβο- Κατάρα - Κάμπος Δεσπότη - Τρίκαλα.   «Σήμερα για να τον αποκαταστήσουμε σιγά- σιγά για να περνούν οι κτηνοτρόφοι και όσοι ασχολούνται με δασικά προϊόντα την καλοκαιρινή περίοδο, δεν γνωρίζουμε πόσα χρήματα θα χρειαστούν.  Η απαξίωση της εθνικής οδού, έγινε με την σκέψη του κράτους, ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια Δροσοχωρίου. Δεν έχουν εναλλακτική λύση ως κράτος για τον κόσμο, που θέλει να   κινείται μέσω αυτής, μη θέλοντας   να χρησιμοποιήσει την Εγνατία Οδό   και να   πληρώσει διόδια. Εμείς, θα έρθουμε σε επαφή με τους Δήμους, και θα κάνουμε τα πρέποντα μέσω του Σ.τ.Ε., λαμβάνοντας υπόψη τι προβλέπουν οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και οι υπάρχουσες πινακίδες».
Ο Περιφερειάρχης ,  χαρακτήρισε επίσης απαράδεκτη τη λειτουργία σταθμών διοδίων  στο Μαλακάσι   στα σύνορα νομού Ιωαννίνων με Γρεβενά, στην Παμβώτιδα  στη θέση Δροσοχώρι και στην Τύρια, ενώ συνέχισε:  "Έχουμε   στα χέρια μας την απόφαση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», για τον ορισμό διοδίων. Όμως, και αυτό το θεωρούμε απαράδεκτο για την Ήπειρο, στην οποία ακόμη δεν έχουν καταβληθεί τα χρήματα στους δικαιούχους για τις απαλλοτριώσεις που είχαν γίνει σε εκτάσεις για την κατασκευή μεγάλου τμήματος της Εγνατίας Οδού. Δεν είμαστε από τους ανθρώπους που δεν θέλουν να πληρώσουν. Αν από την αρχή είχαν κανονίσει να   κατασκευάσουν παράλληλο στην Εγνατία   οδικό δίκτυο,   ας είχαν και απαιτήσεις.  Μόνοι τους   οι αρμόδιοι του κεντρικού κράτους   το απαξίωσαν, μόνοι τους έκλεισαν τους   σταθμούς αποχιονισμού, μόνοι τους είδαν ότι δεν μπορούσαν να βάλουν διόδια στην Παμβώτιδα όταν τελείωσαν τις εργασίες».

Μαίρη Τζώρα

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη