Φάκελλος κόμβου Ιωαννίνων στην Εγνατία Οδό. Μια υπόθεση για γέλια και για κλάματα. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ολοκληρωθεί και δόθηκε στην κυκλοφορία πριν χρόνια, δεκάδες κόμβοι έχουν κατασκευαστεί σε όλο το μήκος του, αλλά ο κυριότερος, αυτός των Ιωαννίνων, παραμένει ακόμη στα χαρτιά.Και να σκεφθεί κανένας οτι είναι ένας απο τους 2-3 σημαντικότερους κόμβους της Εγνατίας, με μεγάλη κίνηση αυτοκινήτων, που εξυπηρετεί όχι μόνο την πρωτεύουσα της Ηπείρου, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος της Αλβανίας.
Πριν αρκετά χρόνια οταν χαράκτηκε ο κόμβος των Ιωαννίνων στην περιοχή της Πεδινής, διαπιστώθηκε οτι, το κτίριο του ΚΤΕΟ εμπόδιζε το σκέλος της εισόδου της Εγνατίας προς τα Γιάννινα. Με ταχύτατες διαδικασίες προχώρησε η μεταφορά του ΚΤΕΟ σε κτίριο άλλης περιοχής και ενώ όλοι περίμεναν οτι ήταν θέμα χρόνου η έναρξη των εργασιών κατασκευής του κόμβου, άρχισαν οι καθυστερήσεις και σήμερα αρκετά χρόνια απο τότε, δεν φάνηκε εκσκαπτικό μηχάνημα στην περιοχή. Στις διαμαρτυρίες των Γιαννιωτών και όχι μόνο, τα αρμόδια υπουργεία και η "Εγνατία Οδός Α.Ε", ποτέ δεν έδωσαν πειστικές απαντήσεις για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής αυτού του έργου.
Προσέξτε τώρα πως γίνεται η κυκλοφορία κάτω απο την γέφυρα της Εγνατίας, όπου όλοι χαριτολογώντας κάνουν λόγο για...κόμβο.
Τα αυτοκίνητα που κινούνται προς Αθήνα, με σηματοδότη σταματούν στην γέφυρα, για να δοθεί είσοδος στα αυτοκίνητα που κατευθύνονται απο Ηγουμενίτσα μέσω Εγνατίας προς Γιάννινα. Τότε διακόπτεται η συγκοινωνία προς Θεσσαλονίκη, και από Αθήνα; προς Γιάννινα. Στη συνέχεια απο βοηθητική λωρίδα της Ιωαννίνων-Αθήνας, θα κινηθούν για να χρησιμοποιήσουν την Εγνατία τα αυτοκίνητα προς Θεσσαλονίκη. Φυσικά τότε σταματά η ροή αυτοκινήτων από Ηγουμενίτσα και Αθήνα προς Γιάννινα. Όταν τα αυτοκίνητα απο Θεσσαλονίκη κινούνται προς Γιάννινα, διακόπτεται η κυκλοφορία στην λωρίδα Αθήνας και Ηγουμενίτσας προς Γιάννινα. Συνεχή ροή χωρίς διακοπές έχει μια μικρή λωρίδα απο Γιάννινα προς Ηγουμενίτσα.Αντίθετα απο Ηγουμενίτσα προς Γιάννινα, όταν το επιτρέψει ο σηματοδότης, τα αυτοκίνητα θα διασχίσουν κάθετα την εθνική οδό Ιωαννίνων -Αθήνας για να μπούν στην λωρίδα προς Γιάννινα. Τα αυτοκίνητα απο την εθνική Ιωαννίνων - Αθήνας (κινούνται απο Πρέβεζα, Άρτα, Αγρίνιο κ.λ.π.) για να μπούν στην Εγνατία, θα πρέπει να διακοπεί η είσοδος αυτοκινήτων απο τα Γιάννινα προς Εγνατία. Μπερδευτήκατε? Φαντασθείτε οι οδηγοί και κυρίως όσοι περνούν για πρώτη φορά απο το σημείο. Το χάος αυξάνεται απο σειρά σημάτων και "εμπόδια" σήμανσης που έχουν τοποθετηθεί, δήθεν για διευκόλυνση της κυκλοφορίας. Συχνά -πυκνά τα τροχαία ατυχήματα, ευτυχώς με υλικές ζημιές και μικροτραυματισμούς. Και το χειρότερο...Σε αυτό τον κυκεώνα, κάποιοι οδηγοί... χάνονται και μπαίνουν αντίθετα στη Εγνατία Οδό. Καταλαβαίνουν το λάθος τους απο τα αυτοκίνητα που βρίσκουν απέναντί τους, και πανικόβλητοι κάνουν επιτόπου στροφή και επιστρέφουν πάλι στον...κόμβο...
Αυτά και πολλά παρόμοια λοιπόν σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπου υποτίθεται οτι, όλα είχαν μελετηθεί με προσοχή, πόσο μάλλον που υπήρχε συνεχής ροή χρηματοδότησης. Τι κρύβει λοιπόν αυτή η μεγάλη παράλειψη, αυτό το μεγάλο λάθος? Αδιαφορία? Ανικανότητα? Μήπως κάποιοι θα πρέπει να ασχοληθούν εξονυχιστικά με το πρόβλημα και να αρχίσει ο καταλογισμός ευθυνών?
Αυτό που έχει όμως επείγουσα σημασία είναι οτι, άμεσα, αύριο, πρέπει να αρχίσουν οι διαδικασίες κατασκευής του κόμβου. Ο εμπαιγμός ξεπέρασε κάθε όριο... Και είναι να απορεί κανένας γιατί οι τοπικές Αρχές, κρατούν στάση σιωπής και αδιαφορίας. Αν οι επικεφαλής κάθε περιοχής, αδιαφορούν, περιμένουμε να ευαισθητοποιηθούν οι καρεκλοκένταυροι των υπουργείων της Αθήνας, ή της "Εγνατίας Οδού Α.Ε", όσο βέβαια ακόμη υπάρχει η τελευταία? Σε μικρή αναμονή και θα επανέλθουμε...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ
Είχες 6 χρόνια (ΥΦ)υπουργό από τα Γιάννενα στο Υ.Π.Ε.Χ.Ο.Δ.Ε. ΚΑΙ.......!!!!!! ΤΙΠΟΤΑ...!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή