
Εδώ και λίγο καιρό, μετά το παρατεταμένο μαύρο, αυτήν τη θλιβερή σιγή ασυρμάτου, ο δημόσιος τηλεοπτικός μας φορέας εκπέμπει και πάλι πρόγραμμα. Ύστερα από την γκάφα ολκής της κυβέρνησης να καρατομήσει εν μία νυκτί την ΕΡΤ, ύστερα από τη συνεπακόλουθη αποστροφή και καταδίκη που επέφερε αυτή η κυκλοθυμική ενέργεια, ύστερα από τον διορισμό ειδικού υφυπουργού για αναλάβει την αναδόμηση της νέας δημόσιας τηλεόρασης, τι προέκυψε τελικά; Μια τηλεόραση-καρικατούρα. Αυτό έγινε.
Και αναρωτιέται κανείς, είναι το επίπεδο της σημερινής ΔΤ επίπεδο που μπορεί να νομιμοποιήσει και δικαιολογήσει ηθικά και αξιολογικά το προηγούμενο κλείσιμο της ΕΡΤ, το επί τόσες εβδομάδες μαύρο, το μέχρι και σήμερα «νεκρό» στους ραδιοφωνικούς δέκτες των κατοίκων των ακριτικών νησιών μας; Άξιξε, με άλλα λόγια, τόσος κόπος και ένταση για το αποτέλεσμα που προέκυψε; Όχι. Όταν βγαίνεις πομπωδώς και ανακοινώνεις πως ήρθε η εποχή για μια νέα δημόσια τηλεόραση, απεξαρτημένη από παθογένειες του παρελθόντος και κυρίως με αναβαθμισμένο ποιοτικό πρόγραμμα και, αντίθετα, το μόνο που τελικά παρουσιάζεις είναι μια τηλεόραση ερασιτεχνικού επιπέδου, ε τότε ναι, έχεις αποτύχει παταγωδώς. Ε τότε ναι, αποδεικνύεις πως όλα στήθηκαν στο πόδι, ότι όλα λειτούργησαν ως μια αγγαρεία. Και όλα τα κούφια λόγια περί ποιότητας, αξιοπιστίας, ρηξικέλευθης ενημέρωσης, παραπέμπονται ad calendas graecas. Έτσι είναι.
Όταν προσπαθείς να υλοποιήσεις μια αλλαγή, προκαλώντας τόση ένταση και φασαρία για να την επιτύχεις, οφείλεις να γνωρίζεις πως καλλιεργείς προσδοκίες. Πιστεύεις πως μια υπεύθυνη κυβέρνηση για να φιμώνει μετά από τόσες δεκαετίες λειτουργίας την ελληνική ραδιοτηλεόραση, για να πετά στον κάλαθο των αχρήστων τόσες και τόσο αξιόλογες εκπομπές-ανάχωμα στα εύληπτα, πλην ανυπόληπτα ελληνοτουρκικά φθηνοπρογράμματα αποχαύνωσης, δεν μπορεί, κάτι δυνατό θα ετοιμάζει, κάτι που όντως θα σημάνει μια αλλαγή ποιότητας και νοήματος. Τίποτα, τίποτα, τίποτα όμως απ' όλα αυτά δεν συνέβη.
Μηδέν στο πηλίκο. Και μη σπεύσουν κάποιοι να μου πουν πως αυτή η πρόχειρη και νερόβραστη νέα φυσιογνωμία της ΔΤ δικαιολογείται αφού δεν μετρά ούτε έναν μήνα ζωής, αφού τώρα ξεκινά τον βηματισμό της. Όχι, φίλες και φίλοι, δεν δικαιολογείται, όσες δικαιολογίες κι αν σκαρφιστούν οι κυβερνητικοί φωστήρες. Δεν υπάρχουν πειραματισμοί στη δημόσια τηλεόραση. Δεν είναι μπακάλικο, είναι δημόσιος φορέας, πυλώνας του Κράτους, διέπεται από την αρχή της συνέχειας της δημόσιας υπηρεσίας που κατοχυρώνεται από το ελληνικό σύνταγμα, και γι' αυτό δεν επιτρέπονται δοκιμαστικοί σωλήνες και ακροβατισμοί. Δυστυχώς, ήδη μετράμε αρκετούς μήνες που η δημόσια τηλεόραση δεν εκπέμπει στα ελληνικά νοικοκυριά, γιατί αν τη ΔΤ ή ΝΕΡΙΤ ή ό,τι άλλο όνομα της προσδώσουν μας το πλασάρουν ως υπόδειγμα δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, τότε ευχαριστούμε, αλλά δε θα πάρουμε.
*Ο Δημήτρης Κουρέας είναι φοιτητής Νομικής Θράκης και ραδιοφωνικός παραγωγός.