Αναμενόμενα αισιόδοξος εμφανίσθηκε σήμερα στα Γιάννινα ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρσοχοϊσης για τα έργα της Ιόνιας Οδού, επαναλαμβάνοντας οτι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Απέφυγε να δώσει χρονοδιάγραμμα για τα έργα στο αεροδρόμιο Ιωανν΄ίνων, χωρίς κάτι το θετικό απάντησε για το λιμάνι Ηγουμενίτσας, ενώ αντίθετα θετική ήταν η εξαγγελία του για κατασκευή ημικόμβου στον Δρίσκο για την Εγνατία Οδό. Δεν ρωτήθηκε και δεν απάντησε για το πότε θα κατασκευαστεί ο κόμβος Ιωαννίνων της Εγνατίας, που θεωρείται ο πλέον ακατάλληλος όπως λειτουργεί σήμερα.
Με μία σειρά δηλώσεων-ανακοινώσεων λοιπόν, για τα έργα της Ηπείρου, συνοδεύτηκε η πρώτη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοίδη, στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, που θα λειτουργήσουν στην περιοχή των Ιωαννίνων. Το μεγαλύτερο εργοτάξιο έχει στηθεί στην περιοχή Σκλίβανης- Πέρδικας, ενώ για να συνεχιστούν οι εργασίες και προς το τμήμα των Ιωαννίνων θα πρέπει να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα με το στρατόπεδο του Αβγού, τμήμα του οποίου έχει παραχωρηθεί για τη διέλευση του οδικού άξονα.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι η Ιόνια Οδός σε όλο το μήκος της θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2015. Σε ενάμισι χρόνο από σήμερα. Πρόκειται για δέσμευση που απορρέει από τις συμβάσεις των παραχωρησιούχων αλλά αποτελεί και κορυφαία πολιτική επιλογή, καθώς θεωρητικά οι οδικοί άξονες θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας και τον περιορισμό της ύφεσης. Ο κ. Χρυσοχοίδης, προήδρευσε σε σύσκεψη που μετείχαν όλες οι τοπικές αρχές και φορείς της Ηπείρου και συζήτησε ένα προς ένα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σε όλα τα έργα της περιοχής.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ
Αναφερόμενος ο υπουργός, στην Ιόνια Οδό, που αποτελούσε το βασικό αντικείμενο της επίσκεψης τόνισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015. Το μήκος του οδικού άξονα από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννινα φτάνει στα διακόσια χιλιόμετρα και το κόστος κατασκευής το ένα δις. Κατά τον κ. Χρυσοχοϊδη, σήμερα απασχολούνται στην κατασκευή του δεκάδες εταιρίες και 1700 εργαζόμενοι, ενώ έξι μήνες μετά την επανεκκίνηση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου είναι ικανοποιημένη από την εξέλιξή του.
Αναφερόμενος ο υπουργός, στην Ιόνια Οδό, που αποτελούσε το βασικό αντικείμενο της επίσκεψης τόνισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2015. Το μήκος του οδικού άξονα από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννινα φτάνει στα διακόσια χιλιόμετρα και το κόστος κατασκευής το ένα δις. Κατά τον κ. Χρυσοχοϊδη, σήμερα απασχολούνται στην κατασκευή του δεκάδες εταιρίες και 1700 εργαζόμενοι, ενώ έξι μήνες μετά την επανεκκίνηση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου είναι ικανοποιημένη από την εξέλιξή του.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου ο κ. Χρυσοχοϊδης επεσήμανε και τα προβλήματα που υπαρχουν σήμερα στην κατασκευή της Ιόνιας, τονίζοντας: "Το έργο θα ολοκληρωθεί σε ενάμισι χρόνο από σήμερα. Οι παραχωρησιακές συμβάσεις, ο τρόπος δηλαδή ο καινούργιος με τον οποίο κατασκευάζεται το έργο αυτό που είναι συγχρηματοδότηση είναι προφανές ότι δεν σηκώνει αναβολές, καθυστερήσεις, ασυνέπειες. Το έργο θα δοθεί του χρόνου τον Δεκέμβριο. Θέλω να πω όμως το εξής: πρέπει να βοηθήσουν όλοι, οι ιδιώτες με τις απαλλοτριώσεις εφόσον οι άνθρωποι έχουν τα χρήματά τους κατατεθειμένα κι’ αυτά είναι κατατεθειμένα με πολύ καλές τιμές μάλιστα. Η ΔΕΗ για την μετακίνηση των στύλων, η αρχαιολογία για την εξεύρεση και αξιοποίηση των όποιων αρχαιολογικών ευρημάτων με βάση το νόμο τον αρχαιολογικό. Ωστόσο όλοι πρέπει να εργαστούμε η αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια, οι υπηρεσίες του δημοσίου, οι ιδιώτες ούτως ώστε κάθε μέρα να προάγουμε την κατασκευή των δρόμων. Διαφορετικά, εάν εμποδίζουμε την κατασκευή των έργων, αυτό είναι εις βάρος μας».
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου το υπουργείο θα λάβει τις οριστικές αποφάσεις σχετικά με την έκπτωση του αναδόχου της τρίτης φάσης του λιμένα.Τα έργα ξεκίνησαν με καθυστέρηση και δεν αναπτύχθηκαν σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση. Τα προβλήματα ήταν μεγάλα καθώς και στο παρελθόν είχαν κινηθεί διαδικασίες για την έκπτωσή του.
ΗΜΙΚΟΜΒΟΣ ΣΤΟ ΔΡΙΣΚΟ
Η καλή είδηση από την επίσκεψη του κ. Χρυσοχοίδη ήρθε για την κατασκευή του ημικόμβου στο Δρίσκο, προκειμένου να ενωθεί με την Εγνατία το νοτιοανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων.Το αίτημα είναι παλιό και όπως ανακοίνωσε ο υπουργός το έργο θα προχωρήσει άμεσα, καθώς η μελέτη ολοκληρώθηκε. Ο προυπολογισμός του φτάνει στο 1,2 δις.
ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Από τις αρμόδιες υπηρεσίες ολοκληρώθηκε η τελευταία μελέτη για τα έργα στο αεροδρόμιο και στο εξής θα προχωρήσει η μελέτη εφαρμογής. Το υπουργείο αναγνωρίζει τα προβλήματα τόσο σε κατασκευαστικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο και ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα γίνει σύσκεψη στην Αθήνα προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Από τις αρμόδιες υπηρεσίες ολοκληρώθηκε η τελευταία μελέτη για τα έργα στο αεροδρόμιο και στο εξής θα προχωρήσει η μελέτη εφαρμογής. Το υπουργείο αναγνωρίζει τα προβλήματα τόσο σε κατασκευαστικό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο και ο υπουργός ανακοίνωσε ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα γίνει σύσκεψη στην Αθήνα προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Ο ΑΞΟΝΑΣ Ε65
Ο κ. Χρυσοχοίδης αναφέρθηκε και στον άξονα Ε65 ανακοινώνοντας την επέκταση του από την Λαμία ως την Ξινιάδα, το νότιο δηλαδή άκρο, ενώ έκανε γνωστό ότι συντάσσεται η μελέτη και για το βόρειο άκρο, τη σύνδεση δηλαδή των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό.
Tags
. ΙΩΑΝΝΙΝΑ