allnews-epirus

ΑΚΟΜΗ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΧΟΧΟΛΟΥΣ: ΟΤΑΝ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΜΟ...

Αεροδρόμιο Ιωαννίνων: Ξεμπλοκάρει το έργο κατασκευής νέου αεροσταθμού
H ΠΕΡΙΒΟΗΤΗ ΜΑΚΕΤΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ, ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ...ΜΑΚΕΤΤΑ

Τελειωμό δεν έχει ο εμπαιγμός γιατα έργα στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων πού έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν αρκετά χρόνια, αλλά κόμη δεν ξεκίνησαν, τουλάχιστον σε οτι αφορά τα νέα κτίρια. Αλλά και αν ξεκινήσουν θα είναι απογοητευτικά συρρικνωμένα και με βάση το παλιό κτίριο που προβλέπονταν να κατεδαφιστεί. 

ΕΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Σήμερα στο "ypodomes .com" που ασχολείται με τα έργα στην Ελλάδα, δημοσιεύτηκε το παρακάτω κείμενο:
"Σημαντικές εξελίξεις έχουμε γύρω από το "αιώνιο" έργο της αναβάθμισης του Αεροδρομίου Ιωαννίνων "Βασιλέυς Πύρρος". Το έργο που έχει κυριολεκτικά βιώσει όλη την κρίση καθώς η διάρκεια των εργασιών παρατείνεται συνεχώς δείχνει πως πλέον βαδίζει προς την οριστική του ολοκλήρωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, τα έργα αναβάθμισης έχουν ολοκληρωθεί και το μεγάλο νέο είναι πως η κατασκευή του νέου τερματικού αεροσταθμού τελικά θα προχωρήσει. Να θυμίσουμε πως εδώ και 1,5 χρόνο υπήρχε πολύ μεγάλη πιθανότητα το έργο να συμπεριλάβει την κατασκευή του αεροσταθμού.
Τελικά με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων και συγκεκριμένα της ΕΥΔΕ Αεροδρομίων Βορείου Ελλάδος δόθηκε μία παράταση 3 μηνών. Συγκεκριμένα από τις 11 Μαίου στις 11 Αυγούστου. Η παράταση αυτή δόθηκε προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την κατασκευή του κτιρίου του αεροσταθμού.
Κατόπιν θα δοθεί μία νέα παράταση που υπολογίζεται περίπου σε ένα έτος για να ολοκληρωθούν οι κατασκευές του κτιρίου και να ολοκληρωθεί πλήρως η εργολαβία που έχει ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2006 αλλά συνάντησε σημαντικά προβλήματα με αποτέλεσμα 7,5 χρόνια μετά να μην έχει ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για την κατασκευή του κτιρίου του αεροσταθμού δεν θα απαιτηθεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Το αρχικό κόστος του έργου είχε οριστεί σε 52εκ.ευρώ ενώ με την έκπτωση του αναδόχου (ΤΟΜΗ) το έργο ξεκίνησε με 25,1εκ.ευρώ και απαιτήθηκε και μία συμπληρωματική σύμβαση ύψους 3,9εκ.ευρώ. Μεγάλος στόχος είναι το έργο στο σύνολο του να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.

TAYTOTHTA TOY EΡΓΟΥ
Το αρχικό τεχνικό αντικείμενο του έργου περιελάμβανε:
• Κατεδάφιση του υπάρχοντος κτηρίου αεροσταθμού και στην θέση του κατασκευή νέου, συνολικής επιφάνειας 10.400 τμ περίπου, εκ. των οποίων υπόγειο 5.000 τμ,
• Νέο δάπεδο στάθμευσης 5 αεροσκαφών, συνολικής επιφάνειας 43.050 τμ,
• Δύο νέους συνδετήριους τροχοδρόμους, μήκους 150 μ. ο νότιος και περίπου 400 μ. ο βόρειος,
• Πύργο Ελέγχου και Αμαξοστάσιο,
• Εμπορευματικό σταθμό συνολικής επιφάνειας 227 τμ (δεν θα κατασκευασθεί μετά από εντολή της ΥΠΑ ),
• Κόμβο εισόδου στο αεροδρόμιο και περιμετρική υπηρεσιακή οδό μήκους 1300 μ. περίπου,
• Χώρο στάθμευσης οχημάτων συνολικής επιφάνειας 8.250 τμ.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Προφανώς ο αγαπητός συνάδελφος, ή παραπλανήθηκε αφού του δόθηκαν στοιχεία της αρχικής μελέτης, ή χρησιμοποίησε αυτά τα στοιχεία, πιστεύοντας οτι στην Ελλάδα οι μελέτες γίνονται απο την αρχή για να υλοποιούνται. Και εξηγούμαστε:
Όταν ακόμη ήταν στο αρμόδιο υπουργείο ο συμπατριώτης μας Σταύρος Καλογιάννης, κάποιοι (?) αποφάσισαν και ο κ. Καλογιάννης το ανακοίνωσε...πανηγυρικά οτι:
-Δεν θα γίνει κατεδάφιση του υπάρχοντος κτιρίου (παμπάλαιο). Θα παραμείνει και πάνω του θα "κουμπώσει" μια μικρή προεκταση μόλις 1200 τ.μ. Επομένως το νέο κτίριο των 10.400 τ.μ με 5.000 τ.μ υπόγειο...ξεχάστε το... Μια μικρήεπέκταση του υπάρχοντος μόνο...
-Οι συνδετήριοι τροχόδρομοι. η πίστα στάθμευσης αεροσκαφών και ο πύργος ελέγχου κατασκευάστηκαν και στον τελευταίο γίνονται οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
 • Ο Κόμβος εισόδου στο αεροδρόμιο και η περιμετρική υπηρεσιακή οδό μήκους 1300 μ. περίπου, είναι ακόμη στα χαρτιά. Εδώ συνέβη ένα ακόμη τραγελαφικό περιστατικό. Η Περιφέρεια είχε συντάξει δική της μελέτη και η ΥΠΑ δική της, χωρίς να γνωρίζει η μία την κίνηση της άλλης. Ποια απο τις δύο θα εφαρμοστεί? Αν βέβαια εφαρμοστεί...
-Για το αμαξοστάσιο, ίσως χρησιμοποιηθεί ένα  κτίριο, που κατασκευάστηκε για να φιλοξενήσει τις λειτουργίες του αεροδρομίου μέχρι να κατασκευαστεί το νέο, αλλά τελικά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εκτός αν γίνουν αλλαγές προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σαν αμαξοστάσιο.
-Ο χώρος στάθμευσης οχημάτων, είναι ακόμη ένα μεγάλο ερωτηματικό...

ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΡΑΔΙΟΒΟΗΘΗΜΑΤΑ

Μέχρι τώρα, τόσο η ΥΠΑ όσο και το αρμόδιο υπουργείο, απέφυγαν να δεσμευτούν για σύγχρονα ραδιοβοηθήματα στο αεροδρόμιο, πόσο μάλλον για το ILS που θα σταματήσει τις ματαιώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων, πόσο μάλλον την δρομολόγηση πρωϊνων πτήσεων, για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Ακόμη και με χαμηλή νέφωση, είναι δύσκολη η προσέγγιση αεροσκάφών στο αεροδρόμιο. Οταν λοιπόν μιλάνε για σύγχρονο αεροδρόμιο, που το εμπιστεύονται αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις, (που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον), θα πρέπει να ΓΙΝΕΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ και να σταματήσει ο εμπαιγμός δεκαετιών. 
Δυστυχώς, -το επαναλαμβάνουμε και σήμερα-, το ενδιαφέρον των τοπικών Αρχών και φορέων, είναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ και εύλογα δημιουργούνται πολλά ερωτηματικά γι αυτή την τακτική τους. 
Από την άλλη τρέχουν σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, μιλάνε για μαζική αύξηση αφίξεων (?) τουριστών, για...για... Αγνοούν άραγε οτι το Α και το Ω στην τουριστική ανάπτυξη ειναι σήμερα ένα αεροδρόμιο? Ας  δούν πόσες περιοχές σε όλη την Ελλάδα, εκτινάχθηκαν τουριστικά γιατί δημιούργησαν αξιόπιστα σύγχρονα αεροδρόμια...Αλλά το θέμα είναι σοβαρό και θα επανέλθουμε...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ



Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη