Έτοιμη να εκχωρήσει τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ελλάδας, δηλώνει η κυβέρνηση, ευελπιστώντας στην προσέλκυση επενδύσεων, αξίας αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ και στη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.
Ειδικότερα, μιλώντας στη Wall Street Journal, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υποστήριξε πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να… στρώσει το κόκκινο χαλί στους επενδυτές, ενόψει της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης 13 κεντρικών λιμανιών της χώρας, μεταξύ των οποίων και αυτών της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας.
«Θεωρώ πως η διαχείριση των λιμανιών από ιδιώτες θα είναι πιο αποτελεσματική και πιο επιθετική» σημειώνει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως η κυβέρνηση θέλει να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας και να προσελκύσει νέους επενδυτές.
Άλλωστε, όπως υπογραμμίζει η Wall Street Journal, από το 2008 η κινεζική Cosco εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, κατατάσσοντάς τον στα 10 μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, καθώς υποδέχεται περίπου 4 εκ. κοντέινερ καθημερινώς.
Αυτή τη στιγμή, προσθέτει η αμερικανική εφημερίδα, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αποκρατικοποίησης του λιμανιού, η οποία έχει προσελκύσει μερικούς από τους μεγαλύτερους «παίχτες» του παγκόσμιου επενδυτικού κόσμου, όπως η δανέζικη A.P. Moeller Maersk και η αμερικανική Ιnternational Container Terminal and Ports America Group Holdings. Στην κούρσα βέβαια, βρίσκεται και η κινεζική Cosco, υπενθυμίζεται χαρακτηριστικά.
«Έχουμε σταματήσει να βάζουμε εμπόδια στο ιδιωτικό κεφάλαιο» υπερτονίζει ο Μ. Βαρβιτσιώτης, εκτιμώντας πως οι επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά για τα επόμενα 5 χρόνια θα υπερβούν το 1 δισ. ευρώ.