Η εποχή που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαντούσε με υπεκφυγές στο πάγιο αίτημα των Ηπειρωτών για εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Ιωαννίνων, παρήλθε και ο εμπαιγμός δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί. Τι δικαιολογίες ψελλίζουν τώρα ΥΠΑ και αρμόδιο υπουργείο για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ?
1)«Η εφεκτικότητα εγκατάστασης συστήματος ILS στον αερολιμένα Ιωαννίνων έχει απασχολήσει ιδιαίτερα την Υπηρεσία και έχουν κατά καιρούς συγκροτηθεί επιτροπές διερεύνησης της εγκατάστασης του συστήματος αυτού στον διάδρομο 32 του αερολιμένα Ιωαννίνων. Η τελευταία των Επιτροπών αυτών έχει αποφανθεί θετικά ως προς το τεχνικό και επιχειρησιακό σκέλος, με την προυπόθεση ότι θα διασφαλιστούν τα κριτήρια καθαρότητας εμποδίων, τα οποία υπό τις σημερινές συνθήκες δεν καλύπτονται (κτίρια, εθνική οδός) σύμφωνα με τις απαιτήσεις ICAO) κι επομένως δεν επιτρέπουν την πιστοποίηση του ILS ή κι άλλου ισοδύναμου συστήματος για προσεγγίσεις ακριβείας. Συνεπώς, η προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία ILS ή άλλου ισοδύναμου συστήματος, θα έχει αποτέλεσμα μόνο εφ' όσον αρθούν τα υφιστάμενα εμπόδια- έργο, το οποίο συνεπάγεται απαλλοτριώσεις, μετάθεση της εθνικής οδού, κατεδάφιση κτιρίων κλπ".
Προφανώς αυτοί οι "εγκέφαλοι" θέλουν να αγνοούν οτι, οι διάδρομοι προσγειώσεων/απογειώσεων του αεροδρομίου Ιωαννίνων, είναι ελεύθεροι και σε ακτίνα χιλιομέτρων κατά μήκος. Από την μια πλευρά προς την λίμνη και απο την άλλη προς τα χωράφια της Ελεούσας. ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΕΘΝΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΦΘΑΝΟΝΤΑΣ ΤΑ 2.400 ΜΕΤΡΑ.Τους ενοχλούν τα κτίρια της πόλης που σε καμιά περίπτωση δεν έχουν σχέση με το αεροδρόμιο? Τι πρόβλημα υπάρχει με τον εθνικό δρόμο? Μήπως οι πιλότοι χάσουν τον έλεγχο και αντι για τον διάδρομο του αεροδρομίου, προσγειωθούν στον εθνικό δρόμο? Με αυτή την λογική, καθημερινά θα είχαμε προσγειώσεις στην Αττική Οδό αντί το "Ελ. Βενιζέλος". Θέλουν και δύο πρόχειρα παραδείγματα διεθνών αεροδρομίων με δρόμους και ουρανοξύστες (υπαρχουν δεκάδες παρόμοια και πολλά στην Ελλάδα). Τους αφιερώνουμε τις παρακάτω φωτογραφίες.
Αεροδρόμιο Γιβραλτάρ, με δεκάδες πτήσεις καθημερινά. Αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας, διασχίζει κάθετα το αεροδρόμιο και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, διακόπτεται όταν γίνονται προσγειώσεις/απογειώσεις αεροσκαφών. Τι λένε γι αυτό οι "εγκέφαλοι" της ΥΠΑ?
Juancho Ε. Yrausquin Airport (Νησί Σάμπα, Καραϊβική). Οι πεζοί "σκύβουν" όταν φθάνει αεροπλάνο για προσγείωση...
Διεθνές Αεροδρόμιο Σαν Πάολο Βραζιλίας.Στο κέντρο της πόλης περιτριγυρισμένο απο ουρανοξύστες και δρόμους. Εδώ γιατί δεν έχουν προβλήματα με εκατοντάδες πτήσεις καθημερινά?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Υπάρχουν μελέτες πολλών διεθνών εταιρειών για εγκαταστάσεις συστημάτων ILS με πρώτη των Νορβηγών, που δίνουν λύσεις αν και όλες εστίαζαν περισσότερο στην προσέγγιση των αερ/φων λόγω των βουνών και όχι στα κτίρια της πόλης. Είχαν παρθεί αποφάσεις, μεταξύ των οποίων και ενός νέου δορυφορικού συστήματος της Airbus που προσφέρθηκε δωρεάν στην Ελλάδα για δοκιμαστική εγκατάσταση σε ένα αεροδρόμιο. Είχαν ανακοινώσει οτι θα το τοποθετήσουν στα Γιάννινα, αλλά αφού παρέμεινε για καιρό στις αποθήκες της ΥΠΑ, μετά χάθηκαν τα ίχνη του... Ας το πάρουν απόφαση...Να σταματήσουν τα....παιχνιδάκια τους, και θέλουν δεν θέλουν, το ILS θα εγκατασταθεί, φθάνει να υπάρξει η πολιτική βούληση...
2)Σε ότι αφορά στην καθυστέρηση των έργων το Υπουργείο επικαλείται τις καθυστερήσεις στην χρηματοδότηση , την μη ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ και την τροποποίηση της μελέτης του κεντρικού κτηρίου του αεροσταθμού, έτσι ώστε η περαίωση να παραπέμπεται στον Φεβρουάριο του 2016!
Εδώ η κοροϊδία συνεχίζεται...Δεν μας λένε γιατί δεν παρέπεμψαν στον εισαγγελέα τους μελετητές που πληρώθηκαν αδρά για την μελέτη των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και αντί να τις φτιάξουν έφεραν μελέτες άλλου αεοδρ΄λομιου και προσπάθησαν να τις εφαρμόσουν στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, χωρίς φυσικά να μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο. Το ερεύνησαν οι υπεύθυνοι της ΥΠΑ και του υπουργείου και που κατέληξαν? Γι αυτό δεν άρχισαν τα έργα εκσυγχρονισμού που πανηγυρικά είχαν εξαγγελθεί με ολοκλήρωσή τους το... 2003? Πάει χάθηκαν τα χρήματα...Τα πήραν άλλοι που ξέρουν να κάνουν έργα στις περιοχές τους...
Και το χειρότερο...Το αεροδρόμιο των 10.000 τ.μ (με αρμόδιο υπουργό τότε τον Σταύρο Καλογιάννη), συρρικνώθηκε...πανηγυρικά στα 1200 τ.μ σε συνέχεια του παλιού κτιρίου....Βοήθειά μας...Πότε θα τελειώσει? Λένε το 2016, αλλά σκεφθείτε οτι έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το...2003. Αρα,,,
3)Για το υψηλό κόστος των εισιτηρίων της γραμμής Ιωάννινα-Αθήνα-Ιωάννινα, αναφέρεται ότι «ο τομέας των αερομεταφορών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει απελευθερωθεί πλήρως και η κρατική παρέμβαση απαγορεύεται από την κοινοτική νομοθεσία!!!!
Σωστά...Σε αυτό δεν ήταν δύσκολο να απαντήσουν. Αφού διέλυσαν την Ολυμπιακή, γιγάντωσαν την Aegean σε χρόνο ρεκόρ και απο 4-5 πτήσεις πουθ έκαναν παλιότερα οι δύο εταιρείες, σήμερα τις έφθασαν σε μόλις δύο (κι όχι όλες τις μέρες) με αεροπλάνα -"ανεμιστηράκια"...Και πληρώνουν τα κορόϊδα τριπλάσιας το εισιτήριο από ένα παρόμοιο για Λονδίνο, Παρίσι κ.λ.π. Και επιπλέον πληρώνουν με ένα εισιτήριο περίπου και την βαλίτσα τους, λες και είναι δυνατόν να ταξιδεύει κάποιος χωρίς μια βαλιτσούλα με τα αναγκαία του...
Αντέδρασε κανένας? Όχι βέβαια...Απο τζάμπα μάγκες, η Ελλάδα είναι γεμάτη. Ακόμη κι αν γίνονται μουσκίδι, οπως την Κυριακή, για να πάνε απο το αεροπλάνο μέχρι την αίθουσα αφίξεων μέσα στην νεροποντή με τα πόδια...Τι έγινε το λεωφορείο πίστας που υπήρχε στο αεροδρόμιο? Αυτό ανήκε στην Ολυμπιακή που πέρασε με την εξαγορά της στην Aegean η οποία διαλύοντας το εδώ γραφείο της, ξεφορτώθηκε και το λεωφορείο όταν άνοιξε το δικό της Handling. Tην εξυπηρέτηση των επιβατών της θα σέβονταν, οταν το "μονοπωλιακό άρμεγμα" συνεχίζεται χωρίς προβλήματα? Αστεία πράγματα...
4)Για το θέμα της αεροπορικής σύνδεσης Ιωαννίνων-Κωνσταντινούπολης, η ΥΠΑ αναφέρει ότι οι διακρατικές αεροπορικές σχέσεις ρυθμίζονται από το Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας του 2009, στην οποία δεν περιλαμβάνονται τα Ιωάννινα, αλλά πέραν αυτών μέχρι σήμερα δεν έχει υποβληθεί αίτημα στην ΥΠΑ από Τουρκική αεροπορική εταιρία για εκτέλεση δρομολογίων προς Ιωάννινα.
Στο μόνο που έχει απόλυτο δίκιο η ΥΠΑ. Ποτέ δεν έδειξε ενδιαφέρον για πτήση στα Γιάννινα η Τurkish kαι φυσικά τα όσα γράφτηκαν και πρόσφατα για δήθεν άρνηση της ΥΠΑ και των ...Μυστικών Υπηρεσιών της Ελλάδας, είναι όλα φαντασιώσεις, ή δικαιολογίες κάποιων που είχαν έντεχνα αφήσει να διαρρεύσουν ελπίδες, όπως αν θυμάστε και με την Κρητική Εταιρεία που θα συνέδεε τα Γιάννινα με το Ηράκλειο.
Με την αντιπροσωπεία της Turkish που είχε έλθει στα Γιάννινα, είχα ο ίδιος συνάντηση μαζί τους και οι άνθρωποι ήταν ξεκάθαροι: "Η ασφάλεια του αεροδρομίου σας δεν είναι πλήρης όπως προβλέπουν οι διεθνείς οργανισμοί και δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε πτήσεις, μέχρι να καλυφθούν όλα τα κενά..Τότε θα δούμε...". Κι όταν τους ρώτησα γιατί ήλθαν στα Γιάννινα, ειλικρινέστατα μου απάντησαν:" Ξέρουμε οτι η περιοχή έχει τεράστιους αριθμούς μεταναστών στην Ευρώπη και κυρίως, Αμερική, Αυστραλία και Καναδά. Θέλουμε να ταξιδεύουν με μάς απο την Κωνσταντινούπολη, η οποία συνδέεται καθημερινά αεροπορικά με την Θεσσαλονίκη..." . Ξεκάθαρα πράγματα και όλα τα άλλα είναι....
ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Αλλά και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ακολούθησαν την πεπατημένη. Αρκέστηκαν στα δημοσιεύματα, έφτιαξαν ένα κείμενο και το κατέθεσαν, δίνοντας την ευκαιρία στο υπουργείο και την ΥΠΑ να απαντήσουν με ευκολία χωρίς αντιδράσεις, γιατί οι βουλευτές ήταν ...αδιάβαστοι στο θέμα αυτό. Θα μπορούσαν να αναζητήσουν αρχεία στην ΥΠΑ, ή γνώμες ειδικών και θα στήριζαν σε ντοκουμέντα την ερώτησή τους, ενώ ταυτόχρονα θα ήταν έτοιμοι να απαντήσουν στις θέσεις της ΥΠΑ. Ας το έχουν υπόψη τους για άλλη φορά.
Αλλά, σύντομα θα επανέλθουμε...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ
Με την αντιπροσωπεία της Turkish που είχε έλθει στα Γιάννινα, είχα ο ίδιος συνάντηση μαζί τους και οι άνθρωποι ήταν ξεκάθαροι: "Η ασφάλεια του αεροδρομίου σας δεν είναι πλήρης όπως προβλέπουν οι διεθνείς οργανισμοί και δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε πτήσεις, μέχρι να καλυφθούν όλα τα κενά..Τότε θα δούμε...". Κι όταν τους ρώτησα γιατί ήλθαν στα Γιάννινα, ειλικρινέστατα μου απάντησαν:" Ξέρουμε οτι η περιοχή έχει τεράστιους αριθμούς μεταναστών στην Ευρώπη και κυρίως, Αμερική, Αυστραλία και Καναδά. Θέλουμε να ταξιδεύουν με μάς απο την Κωνσταντινούπολη, η οποία συνδέεται καθημερινά αεροπορικά με την Θεσσαλονίκη..." . Ξεκάθαρα πράγματα και όλα τα άλλα είναι....
ΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Αλλά και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ακολούθησαν την πεπατημένη. Αρκέστηκαν στα δημοσιεύματα, έφτιαξαν ένα κείμενο και το κατέθεσαν, δίνοντας την ευκαιρία στο υπουργείο και την ΥΠΑ να απαντήσουν με ευκολία χωρίς αντιδράσεις, γιατί οι βουλευτές ήταν ...αδιάβαστοι στο θέμα αυτό. Θα μπορούσαν να αναζητήσουν αρχεία στην ΥΠΑ, ή γνώμες ειδικών και θα στήριζαν σε ντοκουμέντα την ερώτησή τους, ενώ ταυτόχρονα θα ήταν έτοιμοι να απαντήσουν στις θέσεις της ΥΠΑ. Ας το έχουν υπόψη τους για άλλη φορά.
Αλλά, σύντομα θα επανέλθουμε...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ