allnews-epirus

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ....ΘΥΜΗΘΗΚΑΝ ΤΟ ΤΡΑΜ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ...



Επιτέλους μετα απο χρόνια, θυμήθηκαν το θέμα του Τραμ στα Γιάννινα και σήμερα έγινε η πρώτη σύσκεψη στην Αθήνα. Βέβαια ενδιαφέρον έχει η συνέχεια και να μη χρειαστεί μετά απο χρόνια, να γίνει η δεύτερη σύσκεψη, χωρίς να έχει γίνει έστω ένα βηματάκι, προς την κατεύθυνση υλοποίησης αυτού του σημαντικού για την πόλη έργου. Η συνέχεια λοιπόν αποκτά και πάλι ενδιαφέρον...
Σύσκεψη λοιπόν, στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ πραγματοποιήθηκε σήμερα με θέμα την προώθηση του Τραμ στα Γιάννινα. Στη σύσκεψη μετείχαν ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κ. Χρήστος Τσίτουρας, ο Σταύρος Καλογιάννης, ο Δήμαρχος Ιωαννιτών κ. Θωμάς Μπέγκας καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Εταιρείας.
Αρχικώς ο Σταύρος Καλογιάννης ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για το θέμα:
Χάραξη γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων έγινε για πρώτη φορά στο Ρυθμιστικό Σχέδιο που είχε ολοκληρώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ το 2009. Ακολούθησε η εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας του Τραμ, από την πρώην Περιφέρεια Ηπείρου, βάσει της χάραξης του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Στη συνέχεια, η αιρετή Περιφέρεια Ηπείρου ζήτησε, το 2013, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων την χρηματοδότηση του συνόλου των μελετών του έργου, στο πλαίσιο του προγράμματος «ELENA». Η δυνατότητα χρηματοδότησης των μελετών από την Τράπεζα βρίσκεται σε στάδιο αξιολόγησης.
Ο προϋπολογισμός ενός ελαφρού Τραμ (Ultra Light Τραμ) που θα καλύπτει αρχικώς τους δύο βασικούς άξονες:  Ιωάννινα – Πανεπιστήμιο/Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο/ΤΕΙ Ηπείρου και Ιωάννινα – Αεροδρόμιο, με δυνατότητα επέκτασης προς Ανατολή/Κατσικά και Πέραμα/Ελεούσα αντίστοιχα, ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ περίπου, βάσει της εκπονηθείσας μελέτης βιωσιμότητας.
Από την πλευρά του ο κ. Καλογιάννης επεσήμανε οτι, είχε ζητήσει την συμμετοχή της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ στην προώθηση του Τραμ, ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών (έγγραφο με αριθ. πρωτ.: 10902/26.02.2013), καθώς η Εταιρεία διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία. Στη συνέχεια επανήλθε για το θέμα στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών (έγγραφο υπ’ αριθ. πρωτ.: 406/25.07.2013) ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες και το επανέφερε εγγράφως στις δύο πρόσφατες επισκέψεις του Υπουργού Υποδομών στα Ιωάννινα.

Για να υλοποιηθεί όμως το έργο, απαιτείται να έχει πλήρη «ωριμότητα», να εκπονηθούν δηλαδή όλες οι μελέτες του σε οριστικό επίπεδο, ιδίως η μελέτη κόστους – οφέλους.

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη