Μέχρι τα τέλη του 2015 υπολογίζεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι σήραγγες της Παναγοπούλας. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.   
Η συγκεκριμένη σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και τρεις  στον κλάδο προς Αθήνα. 
Σήμερα η φάση της κατασκευής τους έχει ολοκληρωθεί κατά 86% και αποτελούν ένα ανθρώπινο θαύμα, καθώς στη δεκαετία του '90 η Παναγοπούλα, λόγω της διαμόρφωσης του δρόμου, αλλά και των κατολισθήσεων ήταν το πιο φιονικό σημείο της Πατρών - Κορίνθου.
Μάλιστα, οι όποιες συζητήσεις για διάνοιξη του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο, "σκόνταφταν" στα ιδιαίτερα γεωλογικά φαινόμενα: "Η περιοχή της Παναγοπούλας βρίσκεται σε μια ζώνη όπου δεν υπάρχει μια παράκτια, πεδινή λωρίδας γης στην οποία θα μπορούσε να φιλοξενηθεί ένας αυτοκινητόδρομος, αλλά οι πλαγιές του βουνού κατεβαίνουν απότομα στη θάλασσα. Επιπλέον, οι πλαγιές αυτές παρουσιάζουν αστάθεια καθώς τα πετρώματα παρουσιάζουν "φτωχές" ιδιότητες. Παραλλήλως, η περιοχή αυτή είναι "ζωντανή" γεωλογικά, λόγω των σεισμών που είναι συχνοί στον Πατραϊκό Κόλπο" εξηγεί καθηγητής ΕΜΠ Παύλος Μαρίνος στο ενημερωτικό έντυπο της Ολυμπίας Οδού, για την περίπτωση της Παναγοπούλας που διδάσκεται ως case study σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Γι' αυτούς τους λόγους το "πέρασμα" σύντομα θα γίνεται μέσω σηράγγων . Ο αυτοκινητόδρομος μπαίνει στο βουνό, παρακάμπτωντας μια ζώνη η οποία είναι ασταθής και μπορεί να μετακινείται.
Έτσι, αντιμετωπίζεται και το φαινόμενο των κατολισθήσεων, που το 1971 είχε στοιχισει τον αποκλεισμό της Πάτρας από την Αθήνα. Λόγω μεγάλης κατολίσθησης στην Παναγοπούλα, είχε διακοπεί η κυκλοφορία μεταξύ Αιγίου και Πάτρας και μέχρι να αποκατασταθεί, η πρόσβαση ήταν δυνατή μόνο μέσω θαλάσσης με φέρι μπωτ στον Ψαθόπυργο.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΤΣΙΚΡΙΤΖΗ