allnews-epirus

ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ (Β' ΜΕΡΟΣ): ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ!!! ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ...




ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ (Β' ΜΕΡΟΣ): 128 ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ!!!

ΜΕΡΟΣ Β’

 Υποσχέσεις, ίντριγκες, έριδες, πολιτικά και κομματικά μικροσυμφέροντα, οικονομικά συμφέροντα, τοπικισμοί, αδιαφορία, εμπαιγμοί, διαμάχες, γειτονικοί πόλεμοι, οικονομική δυσπραγία,  κ.λ.π. εμπόδισαν  τον σιδηρόδρομο να σφυρίξει στα Γιάννινα και την Ηγουμενίτσα. 
Τα χρόνια περνούν, το αίτημα των Ηπειρωτών παραμένει και ο Ανδρέας Παπανδρέου, στα Γιάννινα, δεσμεύεται ότι το τραίνο θα σφυρίξει τα επόμενα χρόνια και σε αυτό το κομμάτι της ελληνικής γης. Στις 20 Φεβρουαρίου 1994, παραμονή των εορτών για την επέτειο απελευθέρωσης των Ιωαννίνων, εκ μέρους του πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, ο τότε υπουργός εξωτερικών Κάρολος Παπούλιας, στο επίσημο δείπνο, ανακοινώνει την απόφαση της κυβέρνησης για την δημοπράτηση των μελετών, ύψους περίπου 2 δις δρχ. για σιδηροδρομική σύνδεση από την Καλαμπάκα ή το  Αγρίνιο.
-Στις 24-4-96 0 0ΣΕ (Διεύθυνση Νέων Έργων - Δ/ντης ο κ. Γεώργιος Αρχοντής), ενημέρωνε με έγγραφό του τις αρχές της Ηπείρου, ότι είχαν ανατεθεί σε ιδιωτικά γραφεία μελετών οι παρακάτω μελέτες:
-Χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
-Αποκατάστασης του θιγομένου οδικού δικτύου από την παραπάνω χάραξη.
-Τοπογραφίας και σύνταξης κτηματολογίου.
-Τεχνικών έργων γραμμής και αποκαθιστώμενου οδικού δικτύου, καθώς και ανισόπεδων διαβάσεων.
-Σηράγγων.
Γεωλογική της περιοχής του έργου και των στομίων των σηράγγων.
-Γεωτεχνική έρευνα θεμελίωσης των τεχνικών έργων και των στομίων σηράγγων.
-Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της χάραξης.
Επίσης επισημαίνει, ότι έχουν εκπονηθεί, η προμελέτη χάραξης και ζητήθηκε από τους μελετητές να υποβάλλουν και άλλη μια λύση με ευνοϊκότερα γεωμετρικά στοιχεία χάραξης, γεωλογική μελέτη που αφορά την χωροθέτηση της χάραξης.
Και καταλήγει:
-"Το σύνολο των μελετών, προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 1997"!!!!.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ TO ΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

Όσο ο ΟΣΕ από έλλειψη πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης, επιμένει να κρατά στα αρχεία του τα σχέδια για σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα, τόσο υποβαθμίζεται και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας κάτι που θα είναι ιδιαίτερα ορατό στην επόμενη δεκαετία, αφού τα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας και κυρίως αυτό της Πάτρας που θεωρείται «ανταγωνιστικό» της Ηγουμενίτσας, διεκδικώντας το καθένα για λογαριασμό του τον επίζηλο τίτλο της «πύλης» προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ήδη προχωρούν τα έργα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής προς την Πάτρα, κάτι που αναμένεται να δώσει ισχυρή ώθηση στο λιμάνι της.
Η έλλειψη σιδηροδρομικού δικτύου, θέτει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας στην κατηγορία αυτών που χρησιμοποιούνται μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών και οχημάτων, σαν ενδιάμεσος σταθμός με ολιγόλεπτη παραμονή στο ταξίδι τους, προς και από τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας. Ακόμη και οι σχεδιαζόμενο εμπορευματικοί σταθμοί ( στα χαρτιά κι αυτοί ακόμη), , είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας, αφού δεν υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο που να επιτρέπει μεταφορές εμπορευμάτων με χαμηλό κόστος, κάτι αντίθετα που θα προσφέρει το λιμάνι της Πάτρας.
Ο ΟΣΕ από την 10ετία του ’80, κάνοντας τους σχεδιασμούς του για την μετά το 2000 εποχή, είχε προβλέψει την αξιοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, επεκτείνοντας το δίκτυό του, με ταυτόχρονη εκμετάλλευση και του οικονομικού και εμπορικού κέντρου της Ηπείρου, τα Γιάννινα.
Και ενώ το τραίνο στην Ήπειρο, κανένας δεν γνωρίζει, αν και πότε θα σφυρίξει, οι σχεδιασμοί του ΟΣΕ τέθηκαν στο αρχείο για την περιοχή μας.
Τα όσα είχαν γίνει γνωστά από τον ΟΣΕ προωθούσαν για πρώτη φορά την ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών, κάτι που θα μπορούσαν να οδηγήσουν την Ελλάδα στο να μετατραπεί σε κομβικό κέντρο διέλευσης εμπορευματικής κίνησης προς τρίτες χώρες. Τα λιμάνια –εμπορικοί κόμβοι, είναι της Πάτρας, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και του Ικονίου.
- Στο λιμάνι της Πάτρας, το νέο έργο αφορούσε τη σύνδεση του νέου λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο κανονικής γραμμής. Με την κατασκευή του νέου λιμανιού σε διαφορετική θέση από τη σημερινή (ήδη ολοκληρώθηκε), μετεξελίσσεται σε δυτική πύλη της χώρας. Με το σιδηροδρομικό δίκτυο (όταν ολοκληρωθεί), συνδέεται και με το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου, όπου θα προωθούνται τα εμπορεύματα για περαιτέρω διακίνηση προς την υπόλοιπη χώρα.
Οι σχεδιασμοί -στόχοι του ΟΣΕ
Οι σχεδιασμοί - στόχοι του ΟΣΕ, για τα τέσσερα αυτά λιμάνια ήταν πολύ σημαντικοί και εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανένας τι σημαίνουν για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που δεν θα μπορεί να τα ανταγωνισθεί. Ο ΟΣΕ λοιπόν στοχεύει:
-Να εδραιωθεί στις εμπορευματικές μεταφορές του εξωτερικού και να αναπτύξει καλύτερα τις εμπορευματικές μεταφορές εσωτερικού με άμεσες επιπτώσεις στα έσοδά του και τη θέση του στην αγορά.
Στην αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της Ελλάδος και του ελληνικού δικτύου, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση. Τρεις από τους δέκα  πανευρωπαϊκούς διαδρόμους (διάδρομοι Κρήτης), καταλήγουν στην Ελλάδα. Πρόκειται για το διάδρομο ΙV (Δρέσδη- Σόφια – Θεσσαλονίκη), ΙΧ (Ελσίνκι – Μόσχα – Αλεξανδρούπολη) και Χ (Σάλτσμπουργκ – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη).
Ο ΟΣΕ είθελε να παίξει σημαντικό πρωταγωνιστικό ρόλο   στους σχετικούς διεθνείς Οργανισμούς, παρεμβαίνοντας με στόχο τη διασφάλιση των ελληνικών συμφερόντων, ενώ επίσης κινήθηκε προς την κατεύθυνση διεθνών συνεργασιών με στόχο την προσφορά ολοκληρωμένων εμπορευματικών, αλλά και επιβατικών υπηρεσιών σε αυτούς τους άξονες.
Πάντα με κορμό τον σιδηρόδρομο, ο ΟΣΕ έδινε ιδιαίτερη έμφαση στη μεταφορά «εξπρές» εμπορευμάτων και στη λειτουργία ταχέων κλειστών συρμών με ανταγωνιστικό κόστος.
 
Λιμάνια- σιδηρόδρομος

Ακολουθούσε λοιπόν ο ΟΣΕ τα διεθνώς ισχύοντα, όπου το τραίνο θεωρείται ο κυριότερος παράγοντας – συνεργάτης των λιμανιών για το διεθνές και εσωτερικό εμπόριο κάθε χώρας. Δεν νοείται κανένα λιμάνι και μάλιστα  διεθνές, όπως π.χ. της Ηγουμενίτσας, να μη έχει σιδηροδρομική σύνδεση, πόσο μάλλον όταν αυτό συνδέει την Ελλάδα με έξι ιταλικά λιμάνια.


Ενώ για την Ήπειρο και κυρίως για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η λειτουργία της Εγνατίας Οδού ανοίγει σημαντικούς ορίζοντες ανάπτυξης, από την άλλη πλευρά έχει τεράστιες απώλειες, από την μη επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, κάτι που σημαίνει ότι αφήνει ανοικτό το πεδίο στην Πάτρα και το λιμάνι της, να αναπτυχθεί κατακόρυφα. Οι σχεδιαζόμενοι εμπορευματικοί σταθμοί στην Ηγουμενίτσα, σε καμιά περίπτωση δεν θα είναι ικανοί να ανταγωνισθούν αντίστοιχους στα άλλα λιμάνια της χώρας, τα οποία θα έχουν την σιδηροδρομική σύνδεση, και φυσικά το πολύ φθηνότερο κόστος μεταφοράς. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, θα αρκείται στις οδικές και μόνο μεταφορές, που διεθνώς πλέον θεωρούνται δαπανηρές και ασύμφορες.
ΑΥΡΙΟ ΤΟ Γ' ΜΕΡΟΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη