allnews-epirus

Πολλές οι απάτες του ταξιδιωτικού γραφείου της Αθήνας με μαθητές και στην Ήπειρο



Στον εντοπισμό ταξιδιωτικού γραφείου με έδρα την Αθήνα, το οποίο υποσχόμενο τη διοργάνωση σχολικών εκδρομών σε Ελλάδα και εξωτερικό, εξαπάτησε εκατοντάδες μαθητές σχολείων ανά τη χώρα, οδήγησε η επισταμένη έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.
Για την υπόθεση, ταυτοποιήθηκαν ως δράστες, οι δύο ημεδαποί ιδιοκτήτες του γραφείου, ηλικίας 49 και 58 ετών, καθώς και ένας 42χρονος υπάλληλος (γιος της 58χρονης), σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για «Απάτη».
Προηγήθηκαν καταγγελίες διευθυντών τεσσάρων  Δημοτικών Σχολείων στη Θεσσαλονίκη, σχετικά με ταξιδιωτικό πρακτορείο, στο οποίο κατέβαλαν οι μαθητές των σχολείων προκαταβολές, για εκδρομές στην Αθήνα, οι οποίες ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν.
Από την περαιτέρω έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με αστυνομικές Υπηρεσίες της Αττικής, Μεσσηνίας και Πατρών, διαπιστώθηκε ότι με τον ίδιο τρόπο, οι δράστες εξαπάτησαν μαθητές, πέντε (5) ακόμη σχολείων των εν λόγω περιοχών, σχετικά με εκδρομές στο εξωτερικό, καθώς και τον ιδιοκτήτη ξενοδοχείου στην περιοχή των Ιωαννίνων, στον οποίο δεν κατέβαλαν την προβλεπόμενη αποζημίωση, για τη διαμονή μαθητών.
Σημειώνεται ότι, ανάλογη δικογραφία έχει ήδη υποβληθεί από το Τμήμα Ασφαλείας Άρτας, για απάτη σε βάρος μαθητών σχολείου σε περιοχή αρμοδιότητάς του.Είναι η γνωστή υπόθεση των 50 μαθητών Λυκείου της Άρτας που τους εγκατέλειψε στην Ελβετία.
Όπως προέκυψε, η συνολική οικονομική ζημία που προκάλεσαν οι υπεύθυνοι του ταξιδιωτικού πρακτορείου, κατά το χρονικό διάστημα Δεκεμβρίου 2013 – Απριλίου 2015 και αντιστοίχως το χρηματικό ποσό που παρανόμως προσπορίστηκαν,ανέρχεται στις 51.970 ευρώ.
Η σχηματισθείσα δικογραφία θα αποσταλεί στον  Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Με αυτή την αφορμή, επαναλαμβάνουμε την θεση μας για τις σχολικές εκδρομές, ώστε καθηγητές και γονείς να συνετισθούν και να επιλέγουν με προσοχή τα πρακτορεία στα οποία εμπιστεύονται τα παιδιά τους:
-------------------------------------------------------------------------
H ταλαιπωρία των μαθητών του 3υ Λυκείου Άρτας, κι άλλων 9 σχολείων στην Πάτρα, Αθήνα κ.λ.π.  σύμφωνα με τις μέχρι τώρα καταγγελίες που έγιναν γνωστές, ούτε οι πρώτες είναι ούτε οι τελευταίες. Ευτυχώς μέχρι τώρα δεν είχαμε κάτι χειρότερο… Ποιοί ευθύνονται?
Κάθε φορά, γίνεται ένας ντόρος και στην συνέχεια ξεχνιέται.  

Ποιοί ευθύνονται?

Θα πάρουμε τα πράγματα με την σειρά…Μια σχολική εκδρομή, θέλει ιδιαίτερη προσοχή και είναι πραγματικός «πονοκέφαλος» για τα σοβαρά γραφεία που τις διοργανώνουν, μέχρι την επιστροφή των μαθητών. Οι  μαθητές, είναι και απρόβλεπτοι εκδρομείς, που μπορούν να δημιουργήσουν εντελώς ξαφνικά, προβλήματα για τους ίδιους και τους συνοδούς τους σε αρκετές περιπτώσεις.

Τι απαιτεί μια σοβαρή σχολική εκδρομή?

-Σωστή επιλογή γραφείου κι όχι το άγνωστο γραφείο, όπως στην περίπτωση της Άρτας που επιλέχτηκε στην Αθήνα, για την φθηνή και μόνο τιμή στην προσφορά του.
-Επιλεγμένο λεωφορείο με σωστή συντήρηση και με όλα όσα προβλέπονται για την μεταφορά μαθητών.
-Εμπειροι οδηγοί (δύο για μεγάλες αποστάσεις), που να γνωρίζουν τις διαδρομές στις περιοχές που θα επισκεφθούν.
-Έμπειρος συνοδός-ξεναγός του Γραφείου, γνώστης της γλώσσας στις χώρες που θα επισκεφθούν αλλά και για ενημέρωση των μαθητών στις περιοχές που διασχίζουν  ή επισκέπτονται. Σπανιότατα υπάρχουν στις σχολικές εκδρομές και κανένας δεν ενδιαφέρθηκε γιατί το παραβλέπουν αυτό τα σχολεία.
-Τόπικοί ξεναγοί σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
-Οπωσδήποτε Ασφάλεια Ταξιδιωτική Ασφάλεια Αστικής και Επαγγελματικής Ευθύνης, καθώς και Ιατροφαρμακευτικής και Νοσοκομειακής Περίθαλψης, με επιστροφή αεροπορικώς στην Ελλάδα, τυχόν ασθενή ή τραυματία. Στο 3ο Λύκειο Άρτας, δεν υπήρχε καμιά Ασφάλεια.
-Επιλεγμένα ξενοδοχεία σε περιοχές ασφαλείς,  που να μην είναι κακόφημες.
-Επιλεγμένο μενού με καλό πρωϊνό σε μπουφέ και πλούσιο δείπνο.
-Καμπίνες στα πλοία και όχι κατάστρωμα.
-Στάσεις στην διαδρομή για ξεκούραση και όχι ημερήσια διαδρομή μεγαλύτερη των  7 ωρών.
-Αριθμός εμφιαλωμένων νερών στο λεωφορείο για εξυπηρέτηση των μαθητών στο ταξίδι.
-Υποχρεωτική ζώνη ασφαλείας στις δύο πρώτες σειρές (4 άτομα του λεωφορείου), αν και το καλύτερο θα είναι να φορούν όλοι τις ζώνες τους, αλλά οι Έλληνες μαθητές δεν το κάνουν και χλευάζουν στο εξωτερικό σχολικά γκρούπ άλλων χωρών που φορούν τις ζώνες τους.
-Πινακίδα στο μπροστινό και πίσω παρμπριζ του λεωφορείου με την ένδειξη «ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ» στη γλώσσα της χώρας που θα επισκεφθούν.
Αυτά εν συντομία, γιατί υπάρχει ακόμη πλήθος λεπτομερειών.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ?

Σήμερα βγαίνει μια προκήρυξη της εκδρομής με τα βασικά, τονίζοντας ότι θα προτιμηθεί η μικρότερη προσφορά (…κάποιοι τυπικά γράφουν ότι ενδεχόμενα να προτιμηθεί μεγαλύτερη προσφορά, αν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι βελτιωμένα, αλλά ποτέ δεν επιλέγονται αυτά) και αφού πάρουν τους φακέλους των πρακτορείων, επιλέγουν την φθηνότερη, ακόμα κι αν είναι από γραφείο του Ταμ- Τουμ και όχι από τα γνωστά που είναι δίπλα τους.
-Δεν ζητούν πληροφορίες για το άγνωστό τους Γραφείο.
-Δεν ζητούν το μενού της διατροφής των παιδιών.
-Δεν ζητούν συνοδό - ξεναγό του Γραφείου σε όλη την διάρκεια της εκδρομής.
-Δεν διαμαρτύρονται, αν άλλα ξενοδοχεία τους δόθηκαν στην προσφορά και σε άλλα κατώτερα τους πήγαν.
-Δεν διαμαρτύρονται αν αλλάξει το πρόγραμμα και τα παιδιά μείνουν όλη την ημέρα στο λεωφορείο.
-Δεν διαμαρτύρονται αν τεράστιες διαδρομές γίνονται με ένα οδηγό (ευτυχώς τελευταία η ΕΕ κάνει αυστηρούς ελέγχους γι αυτό, αλλά…).
-Δεν διαμαρτύρονται αν το πρωϊνο δεν είναι σε μπουφέ, αλλά χωρίζονται οι μαθητές με ένα παραβάν και το πρωϊνο τους περιλαμβάνει ατομική μαρμελάδα, βούτυρο, φρυγανιές, ένα ποτήρι γάλα ή πορτοκαλάδα ), γιατί αυτά ζήτησε το πρακτορείο για να μειώσει το κόστος.
- Δεν διαμαρτύρονται γιατί τα παιδιά χάνουν το δείπνο τους, γιατί τα αφήνουν ελεύθερα να κάνουν βόλτες και τα προτρέπουν, «…φάτε ένα σάντουϊτς για να γνωρίσετε καλύτερα την πόλη και να μη γυρίσουμε από τώρα στο ξενοδοχείο…). Κέρδος και από το δείπνο των 50 ή 100 ατόμων για το πρακτορείο, το οποίο φυσικά ήταν σχεδιασμένο…
-Ποια είναι η χαρά των παιδιών? Η νυκτερινή διασκέδαση, Τα προτρέπουν να μη φάνε στο ξενοδοχείο για να μη χάνουν χρόνο και αφού πληρώνουν έξτρα, τρώνε σε ένα κέντρο με μουσική. Ποιος κερδίζει τα δείπνα των 50 ή 100 ατόμων. Το ξενοδοχείο φυσικά πάντα ενημερώνεται έγκαιρα να μη τους υπολογίζουν για φαγητό και να μη χρεώσει το Γραφείο.

-Δεν διαμαρτύρονται γιατί στα βαπορέτα της Βενετίας, οι μαθητές πληρώνουν σχεδόν τα διπλάσια από άλλα γκρούπ. Τελευταία βάζουν τα παιδιά και σε γόνδολες, με επίσης «τσουχτερές» τιμές για γκρούπ. Πώς είπατε? Ρώτησαν ποτέ οι γονείς τι πλήρωσαν τα παιδιά τους και έκαναν έρευνα αγοράς για να δούν το κόστος των γκρούπ?
-Δεν ελέγχουν αν υπάρχουν Ταξιδιωτικές Ασφάλειες και τι περιλαμβάνουν αυτές.
-Παραμονές των αναχωρήσεων, δεν μπαίνουν στον κόπο να κάνουν ένα τηλεφώνημα στα ξενοδοχεία ή τις ναυτιλιακές εταιρείες, για να βεβαιωθούν αν έγιναν κρατήσεις για το σχολείο τους.
-Οι περισσότεροι δεν έχουν λίστες του σχολείου με τα ονόματα των παιδιών στα λατινικά και με σφραγίδα του σχολείου, για να μη πληρώνουν εισόδους στα Μουσεία όπου προβλέπεται αυτό ή το μειωμένο μαθητικό. Εισπράττουν επι τόπου από τα παιδιά, το ποσό που οι μαθητές φυσικά δεν μπορούν να διασταυρώσουν.
Εν περιλήψει κι αυτά γιατί θα χρειάζονταν πολύς χώρος για να γραφούν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ?

Επαναλάμβάνουμε ότι η σχολική εκδρομή θέλει ιδιαίτερη προσοχή και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, είναι οι γονείς που πρέπει να είναι σίγουροι για τα παιδιά τους. Αυτοί πρέπει να αναλάβουν όλες τις λεπτομέρειες και το σχολείο να επιλέγει μόνο τους συνοδούς καθηγητές, διαφορετικούς κάθε φορά. Μια επιτροπή γονέων που έχει  γνώσεις από ταξίδια και συμβουλευόμενοι την ΗΑΤΤΑ τον ΕΟΤ και γραφεία της εμπιστοσύνης τους αλλά αποφεύγουν τις σχολικές εκδρομές, μπορούν να συγκεντρώσουν όλα τα στοιχεία, να τα περάσουν από το μικροσκόπιο και στην προκήρυξη για τους ενδιαφερόμενους, να ζητούν συγκεκριμένες παροχές, που θα προσκομίζονται με στοιχεία. Ο Σύλλογος Γονέων, να στέλνει μαζί με τους καθηγητές κι ένα γονέα -συνοδό, που θα παρακολουθεί την εξέλιξη της εκδρομής και θα ενημερώνει σχετικά....
Σαν αρχή τους να μην έχουν την χαμηλότερη τιμή, γιατί για μια διαφορά 30 ή 40 €, τελικά, όπως στην περίπτωση της Άρτας, μπορούν να πληρώσουν πολύ περισσότερα για να γυρίσουν τα παιδιά, πέρα από την απογοήτευσή τους που δεν χάρηκαν την εκδρομή που περίμεναν με λαχτάρα.
Θα μου πείτε ότι απευθύνομαι «σε ώτα μη ακουώντων»…Το ξέρω… Και του χρόνου τα ίδια θα γίνουν… Απλά οι γονείς, να τα έχουν στην άκρη του μυαλού τους και να προφυλάσσουν μόνοι τους τα παιδιά τους, για να μη βρεθούν προ δυσαρέστων εκπλήξεων…

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη