allnews-epirus

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ? ΘΕΤΙΚΟ...ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΛΟΓΙΑ.


Τουλάχιστον το μισό υπουργικό συμβούλιο θα  είναι στα Γιάννινα Δευτέρα και Τρίτη σε ένα ακόμη συνέδριο που θα γίνει για την ανάπτυξη της Ηπείρου, αν και αυτό είναι εντελώς διαφορετικό ακριβώς για την συμμετοχή περίπου 17 υπουργών και φυσικά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. 
Στο παρελθόν, τα όσα αποφασίστηκαν στα διάφορα συνέδρια που έγιναν, παρέμειναν ερμητικά κλεισμένα στους φακέλλους των συμπερασμάτων, που στη συνέχεια τοποθετήθηκαν στο αρχείο και ήδη είναι πλήρως καλυμμένα από την σκόνη. 
Τα "ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα", πρωθυπουργών, υπουργών, αρχηγών κομμάτων, ομογενών που έρχονταν καλοκαίρια για ...συνέδρια ανάπτυξης στην πατρίδα, βουλευτών κ.λ.π κ.λ.π, ηχούν ακόμη στα αυτιά των Ηπειρωτών, που με καχυποψία αντιδρούν γιά κάθε συνέδριο που ακούν, χαμογελούν ειρωνικά, αλλά δεν αντιδρούν ..."Ας δούμε τι θα βγεί κι από αυτό το συνέδριο ...Που ξέρεις? Τόσοι υπουργοί και ο πρωθυπουργός συμμετέχουν...Θα ακουστούν εξαγγελίες και δεσμεύσεις, ή οι γνωστές αοριστίες? Ας δούμε τι μπορεί να βγει κι απο αυτό..."....
Αυτή την φράση, ή με παραλλαγές την ακούς και τώρα στην Ήπειρο. Πολλοί όμως ελπίζουν σε κάτι διαφορετικό...Την Τρίτη το βράδυ με την ομιλία του πρωθυπουργού, θα δούμε που κατέληξαν...
   
Εμείς όμως που ζούμε εδώ και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο μέλλον, σε μια από τις πλέον φτωχές Περιφέρειες της Ε.Ε γνωρίζουμε καλά τι χρειάζεται η περιοχή, που την μαστίζει η ανεργία, η οικονομική κρίση και η πληθώρα των προβλημάτων σε όλους τους τομείς. Τα γνωρίζουν και οι συμμετέχοντες στο συνέδριο. Θέλουν να μας δώσουν δείγματα του ενδιαφέροντός τους? Τους παραθέτουμε κάποια που έχουν εδώ και χρόνια δρομολογηθεί, άλλα έμειναν ημιτελή, άλλα δεν ξεκίνησαν παρ' ότι υπάρχουν μελέτες, κι άλλα εγκαταλείφθηκαν εντελώς χωρίς να γνωρίζουμε τους λόγους. Μερικά είναι πολύ απλά....Ιδού λοιπόν ένα μικρό δείγμα, κι ας μας δώσουν με έργα και όχι λόγια, ενα δείγμα ενδιαφέροντος...
                                                     +++++++++++++++++++++++++++++++

 
-ΛΙΜΝΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ:(Πως αντέχει ακόμη η άμοιρη?)-Δεκάδες μελέτες, εκατοντάδες εξαγγελίες που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν, αδιαφορία απο τους πάντες και η Παμβώτιδα λίμνη των Ιωαννίνων, το στολίδι της πόλης κι όχι μόνο, παρουσιάζει την εικόνα που σήμερα ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί «ιδίοις όμασι» μπορούν να διαπιστώσουν με μια βολτίτσα στην παραλίμνια περιοχή. Κι αυτό, όταν ακόμη και σε τριτοκοσμικές χώρες οι λίμνες προστατεύονται και αξιοποιούνται...Το πρόβλημα πασίγνωστο στους πάντες, δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο, παρά μόνο οτι, ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ από τους αρμόδιους....

-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ: (Ορατός εμπαιγμός)- Το τρένο στα Γιάννινα σύμφωνα με τις τότε εξαγγελίες (ΠΑΣΟΚ) έπρεπε να είχε σφυρίξει το ...1993. Διατέθηκαν σημαντικά χρηματικά ποσά για μελέτες, κάποιες ολοκληρώθηκαν, κάποιες έμειναν στη μέση με την βούληση της επόμενης  κυβέρνησης (ΝΔ) και στη συνέχεια νέες εξαγγελίες, αλλάκανένα  ίχνος προώθησης του θέματος. Η σημερινή κυβέρνηση εξήγγειλε εκ νέου την «σιδηροδρομική Εγνατία», αλλά καμιά κίνηση -προς έναρξη έστω-, της υλοποίησης... Καμμιά αχτίδα φωτός στην άκρη του σιδηροδρομικού τούνελ, λοιπόν...

-ΗΜΙΤΕΛΗΣ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ: Η Ιόνια Οδός, ναι ολοκληρώθηκε μέχρι τα Γιάννινα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν και παραμένει να φθάσει μέχρι την Κακαβιά. Απο εκεί ενταγμένη στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, συνεχίζει διασχίζοντας την Αλβανία και με τον λεγόμενο Αδριατικό Άξονα, στα παράλια της Αδριατικής φθάνει στην Τεργέστη, όπου συνδέεται με τους άλλους ευρωπαϊκούς οδικούς άξονες. Βέβαια στον σχεδιασμό υπάρχει και ο Αδριατικός Σιδηροδρομικός Οδικός Άξονας, αλλά αυτόν ας τον αφήσουμε για μετά το 2070, τουλάχιστον στο ελληνικό έδαφος... Και να σκεφτεί κανένας οτι για τον Αδριατικό Άξονα, μεγαλύτερο ενδιαφέρον δείχνει η ...Ιταλία !!!
-Σε ελληνικό έδαφος απομένει και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα, για ταχύτερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στην όμορφη αυτή πόλη της Ηπείρου, που σημειώνει τουριστικά άλματα, τα οποία θα αυξηθούν αισθητά και με την οδική σύνδεση με την Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση την Εγνατία.
-ΚΟΜΒΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: (μοναδικό αρνητικό διεθνές δείγμα κόμβου)- Θα είχε ενδιαφέρον κατά την εδώ παραμονή του, ο πρωθυπουργός να κάνει μια επίσκεψη στον... Κόμβο της Εγνατίας Οδού Ιωαννίνων. Θα καταλάβει πολλά...Δεν του λέμε τίποτε περισσότερο...Αν ενδιαφέρεται πραγματικά, μια επίσκεψη θα τον πείσει...

-ΔΙΟΔΙΑ:(Αποτρεπτικά στην χρήση αυτοκινητόδρομων)- Η τουριστική κίνηση (εσωτερικός τουρισμός) στην  Ήπειρο, αυξήθηκε κατακόρυφα με την λειτουργία της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού. Οταν ολοκληρωθεί και ο Ε-65, οι αριθμοί θα αυξηθούν περισσότερο. Πέρα όμως απο την τουριστική κίνηση αυξήθηκε η επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι μόνο, αφού τα Γιάννινα, είναι η μοναδική πόλη της χώρας-σταυροδρόμι δύο αυτοκινητόδρομων. Όταν η Ιόνια Οδός σε συνδυασμό με τον Αδριατικό Άξονα και την σιδηροδρομική σύνδεση γίνει μια πραγματικότητα, τότε η περιοχή θα είναι πραγματικά ένα ευρωπαϊκό σταυροδρόμι με όλα τα θετικά που απορρέουν απο τέτοιες δυνατότητες. Σήμερα όμως και με δεδομένη την οικονομική κρίση, τα διόδια που εφαρμόζονται, είναι αποτρεπτικά για τους Έλληνες να χρησιμοποιούν την Εγνατία και Ιόνια Οδό. Οι τιμές είναι εξωφρενικές και πολλοί προτιμούν να χρησιμοποιούν το αεροπλάνο (π.χ για Αθήνα), που πολλές φορές προσφέρει οικονομικά εισιτήρια.Αν υπήρχαν λογικά διόδια, τουλάχιστον διπλάσια θα ήταν η κίνηση κυρίως στην Ιόνια Οδό...Αυτό πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την κυβέρνηση...

φωτο: Τουλάχιστον μας έμειναν οι μακέτες απο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων...

-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: (Το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας)- Σχεδιάστηκαν και έπρεπε να κατασκευαστούν και να εγκαινιαστούν οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις ( συνολικού εμβαδού 10.500 τ.μ) το 2004!!! Τελειώνει το 2017 και συνεχίζουν να γίνονται «μπαλώματα» στο παλιό κτίριο, χωρίς ‘ιχνος εφαρμογής της νέας μελέτης. Εδώ «βγάλαμε τα μάτια  μόνοι μας» και γι’ αυτό φρόντισε ντόπιος βουλευτής της ΝΔ και υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ επί ΝΔ που «συρρίκνωσε το κτίριο με μπαλώματα και προσθέτοντας μόνο περί τα 800 συνολικά τ μ. Προφανώς δεν υπολόγιζε οτι η έλευση της Fraport θα έστρεφε το ενδιαφέρον των αεροπορικών εταιρειών προς το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, που άρχισαν πτήσεις και για το 2018, αυξάνονται αισθητά με συνεχές ενδιαφέρον και νέων. Κι εδώ θα δούμε το εξής παράδοξο... Ενώ ακόμη θα δουλεύουν με τον αραμπά στα έργα που γίνονται χρόνια τώρα, αυτά δεν θα επαρκούν πλέον. Ήδη η μη πρόβλεψη για μεγαλύτερη αίθουσα αφίξεων (προστίθενται μόνο 50 τ.μ με την αφαίρεση των τουαλετών), ο χώρος δεν επαρκεί ούτε για την εξυπηρέτηση ενός α/φους, πόσο μάλλον αν φθάσουν ξαφνικά δύο, όπως ήδη έχουν σχεδιαστεί κυρίως για το πρωϊ απο τον Μάίο του 2018. Κι ενώ ακόμη δεν έπεσε ουτε μια ... «σφυριά» στην παλιά αίθουσα αφίξεων, δεν δείχνουν ενδιαφέρον για αύξηση του χώρου, αφού υπάρχουν όλες οι δυνατότητες...Οτι συμβαίνει πάντα με τα έργα στην Ελλάδα λοιπόν. Σε λίγους μήνες θα το καταλάβουν και θα ζητούν νέα έργα...Σε δουλειά να βρισκόμαστε....Μια επίσκεψη του πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών στο αεροδρόμιο με μια λεπτομερή περιγραφή ...του ιστορικού, θα ήταν χρήσιμη για να γνωρίζουν πως λειτουργούν Υπηρεσίες υπουργείων κι όχι μόνο, αλλά και πώς χάνονται χρήματα των φορολογουμένων χωρίς να λογοδοτήσει κανένας (...περίπτωση των «μαϊμού» μελετών του νέου κτιρίου, που ήταν αντίγραφα άλλου αεροδρομίου και δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν εδώ, κ.λ.π.). Eκείνο όμως που επείγει και πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η αποδέσμευση του αεροδρομίου Ιωαννίνων από το ΤΑΙΠΕΔ και η παραχώρηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση με τον έλεγχο της λειτουργίας του απο την ΥΠΑ...

-ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ: Η «πονεμένη ιστορία» με τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, πλήττει και τα Γιάννινα, πόσο μάλλον που εδώ πριν χρόνια, είχαν αρχίσει πτήσεις υδροπλάνων και μάλιστα με επιτυχία συνδέοντας Γιάννινα και Κέρκυρα, με μελλοντικό σχεδιασμό με άλλες περιοχές της χώρας. Όσο ο τουρισμός αναπτύσσεται, τόσο η αναγκαιότητα  των υδροπλάνων γίνεται περισσότερο εμφανής...


-ΤΡΑΜ: (Το ξέχασαν κι αυτό...)- Με τυμπανοκρουσίες, μελέτες, σχεδιασμούς,.. κ.λ.π. η λειτουργία του τραμ στα Γιάννινα, στοχεύοντας κυρίως στη σύνδεση της Πανεπιστημιούπολης και των Νοσοκομείων με την πόλη. Με όσο ενθουσιασμό το ξεκίνησαν, με περισσότερη αδιαφορία το έθεσαν στο αρχείο, όχι μόνο για τα Γιάννινα, αλλά και για 2-3 άλλες μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα. Το τραμ που λειτουργεί 10ετίες σε όλη την Ευρώπη κι όχι μόνο, με εξαίρεση την Αθήνα, στην υπόλοιπη Ελλάδα θα λειτουργήσει τις επόμενες...δεκαετίες... Συνηθίσαμε σε τέτοιες τακτικές και τίποτε δεν μας παραξενεύει πλέον..

-ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ: (Εγκατάλειψη)-Πρόσφατα ο υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, επισκέφθηκε τα Γιάννινα. Πρός τιμήν του λίγες μέρες αργότερα μιλώντας στην αρχαία Ολυμπία στο 4ο Θερινό Σχολείο του ΠΣΑΤ ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΚΕ και δημόσια ομολόγησε οτι, συνάντησε στα Γιάννινα συνθήκες εγκατάλειψης της πόλης  σε αθλητικές εγκαταστάσεις επισημαίνοντας μεταξύ άλλων οτι «...έχουν μόνο ένα κλειστό γήπεδο μπάσκετ που χωρά 300 ανθρώπους ...». Προφανώς ο κ. Βασιλειάδης θα ενημερώθηκε για τον εμπαιγμό (από το 1996!!!), για το νέο κλειστό γήπεδο στον Λασπότοπο, 3.000 θέσεων σε οικόπεδο που παραχώρησε ο Δήμος, οι μελέτες ήταν έτοιμες, αλλά μπουλντόζες δεν μπήκαν ποτέ για την κατασκευή του. Τώρα που είδε με τα ίδια του τα μάτια την εγκατάλειψη της πόλης, θα κάνει το υπουργείο τα βήματα που απαιτούνται για την αποκατάσταση της αδικίας? Αλλά να είναι μόνο αυτό? Η έλλειψη ενός σύγχρονου γηπέδου ποδοσφαίρου για τον ΠΑΣ που αναζητά έδρα για παιχνίδια των ευρωπαϊκών κυπέλλων, ή για φιλοξενία διεθνών αγώνων? Η εγκατάλειψη του υγρού στίβου της λίμνης στα νερά της οποίας φιλοξενήθηκαν παγκόσμιοι, πανευρωπαϊκοί, μεσογειακοί, βαλκανικοί κ.λ.π. αγώνες πόσο θα συνεχιστεί? Ο κ. Βασιλειάδης τα είδε όλα και έχει άποψη επι του θέματος...Η πόλη περιμένει την παρέμβασή του, γιατί ήταν ειλικρινής και δημόσια η παραδοχή του προβλήματος, κάτι ασυνήθιστο από πολιτικούς...

-ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ: Αυτή την ευκαιρία η Ήπειρος την είχε, αλλά στην κυριολεξία την ...πέταξε, αποτρέποντας την κατασκευή του αγωγού που θα μετέφερε το αέριο στην Ιταλία απο τα παράλια της Θεσπρωτίας, με μικροπολιτικές τακτικές, υποκινούμενες απο μια ισχνή μειοψηφία πολιτών/ Ήδη τώρα θα κατασκευάζονταν ο αγωγός και σε λίγα χρόνια το αέριο θα αντικαθιστούσε το πανάκριβο και ρυπογόνο πετρέλαιο...Ευτυχώς τελευταία συζητούνται διάφορες λύσεις επέκτασης του αερίου και στην Ήπειρο και εφόσον υπάρχει κυβερνητικό ενδιαφέρον και θέληση, αυτό μπορεί να γίνει... Να περιμένουμε κάποια εξαγγελία απο το Αναπτυξιακό Συνέδριο?

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη