allnews-epirus

«Ένα τζιν τόνικ χωρίς αλκοόλ, παρακαλώ!»

Κατανάλωση ποτών δίχως «κεφάλι» την επόμενη - επιθυμία που γεννά μία εποχή με μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε θέματα υγείας και με άπειρες επιλογές για κάθε γούστο.

Οι εναλλακτικές λύσεις χωρίς αλκοόλ για λάτρεις της μπύρας, του κρασιού και των λοιπών αλκοολούχων ποτών αυξάνονται στη Γερμανία. Η μπύρα μετά τη δουλειά, το συνοδευτικό κρασί στο δείπνο ή το κοκτέιλ το βράδυ στο μπαρ – όλα αυτά είναι πλέον διαθέσιμα και χωρίς αλκοόλ.

«Τα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά δίχως αλκοόλ ταιριάζουν απόλυτα με την εποχή μας, καθώς υπογραμμίζουν τη μεγαλύτερη αξία που έχει σήμερα ο υγιής τρόπος ζωής και η αυτοπειθαρχία σε σχέση με το παρελθόν», εξηγεί την τάση ο κοινωνιολόγος Ντάνιελ Κοφάλ από το Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Η ευαισθητοποίηση για ζητήματα που αφορούν την υγεία γίνεται πλέον κεντρικό θέμα - και μαζί με αυτήν, για κάποιους ο φόβος για τις αρνητικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ. Επιπλέον, η κοινωνία αποδίδει διαρκώς περισσότερη σημασία στον αυτοέλεγχο.

Πρωτοπόρος η μπύρα χωρίς αλκοόλ

Μπύρες χωρίς αλκοόλ

Περισσότερες από 700 διαφορετικές μη αλκοολούχες μπύρες παράγονται στη Γερμανία

Ενώ η κατανάλωση μπύρας στη Γερμανία μειώνεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια, η συνολική παραγωγή μπύρας χωρίς αλκοόλ έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2007, αγγίζοντας τα 670 εκατομμύρια λίτρα, σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Ζυθοποιών. Αυτό αντιστοιχεί σχεδόν σε 7 % της αγοράς. Σύμφωνα με την Ένωση Ζυθοποιών μάλιστα υπάρχουν πλέον περισσότερες από 700 διαφορετικές μη αλκοολούχες μπύρες και μικτά ποτά με βάση την μπύρα, επίσης χωρίς αλκοόλ.

Βέβαια ο χαρακτηρισμός «χωρίς αλκοόλ» δεν θα πρέπει πάντα να εκλαμβάνεται κυριολεκτικά: Σύμφωνα με τη γερμανική νομοθεσία για τα τρόφιμα, τα ποτά που περιέχουν το πολύ 0,5 τοις εκατό αλκοόλ μπορούν να χαρακτηριστούν ως μη αλκοολούχα. Επιπλέον, σύμφωνα με το Γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου (DWI), ο μη αλκοολούχος αφρώδης οίνος έχει πλέον μερίδιο αγοράς περίπου 5 %.

Δυσκολίες στην παραγωγή και αγορά κρασιών χωρίς αλκοόλ

Πέρυσι, το Γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου εκτίμησε ότι το ποσοστό κρασιού χωρίς αλκοόλ στην αγορά ήταν ακόμα κάτω από το 1 %. Αλλά η ζήτηση αυξάνεται διαρκώς και εδώ, όπως παρατηρεί το ινστιτούτο. «Η γκάμα σε μη αλκοολούχα κρασιά και αφρώδεις οίνους από οινοποιεία, συνεταιρισμούς αμπελουργών και εμπορικά οινοποιεία έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια», επισημαίνουν ειδικοί του κλάδου.

Σαμπάνια χωρίς αλκοόλ

Τα αφρώδη κρασιά χωρίς αλκοόλ έχουν από τα καλύτερα γευστικά αποτελέσματα

Για πολύν καιρό, στην αγορά κυριαρχούσαν ειδικοί όπως το οινοποιείο Carl Jung στο Ρίντεσχαϊμ, το οποίο παράγει πάνω από 10 εκατομμύρια μπουκάλια κρασί χωρίς αλκοόλ κάθε χρόνο και το εξάγει σε περισσότερες από 30 χώρες. Αλλά τώρα, ακόμη και το οινοποιείο Leitz, το οποίο κατατάσσεται μεταξύ των καλύτερων γερμανικών οινοποιείων από τον οδηγό κρασιού Gault-Millau, προσφέρει κρασί δίχως αλκοόλ. Επίσης και νεοσύστατες εταιρείες, όπως η Kolonne Null προσπαθούν να εξασφαλίσουν μία θέση στην αγορά των μη αλκοολούχων.

Ο ανταγωνισμός λειτουργεί θετικά στην προσφορά

Όσον αφορά τη γεύση, χάρη στις νέες τεχνολογίες που διατηρούν το άρωμα, τα κρασιά χωρίς αλκοόλ «έχουν αναπτυχθεί εξαιρετικά τα τελευταία χρόνια», δήλωσε επαινετικά το Ινστιτούτο Οίνου. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια απαραίτητα ότι και όλοι οι λάτρεις του κρασιού θα μείνουν ευχαριστημένοι.

Κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ

Κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ - ευπαρουσίαστα και... υγιεινά

Σε κάθε περίπτωση, σε μια δοκιμή μερικών δεκάδων προϊόντων χωρίς αλκοόλ, το περιοδικό κρασιού και γκουρμέ "Falstaff" κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολύ λίγα είχαν καταφέρει «να παρουσιάσουν μυρωδιά και γεύση που προσέγγιζε το πρωτότυπο». Ωστόσο τα αφρώδη κρασιά, τα οποία χάρη στο διοξείδιο του άνθρακα γίνονται ούτως η άλλως πιο πολύπλοκα και ζωντανά, έχουν αξιοσέβαστα αποτελέσματα.

Και παρά την περιστασιακή κριτική: Οι εναλλακτικές λύσεις χωρίς αλκοόλ ανταγωνίζονται τώρα ακόμη και με οινοπνευματώδη ποτά υψηλής περιεκτικότητας. Ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για βότκα, ουίσκι, τζιν ή ρούμι - δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα για το οποίο εν τω μεταξύ δεν προσφέρεται εναλλακτική λύση χωρίς αλκοόλ, ενώ χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά, ειδικά σε κοκτέιλ.

Μάλιστα, στην τελευταία της έκθεση η εταιρεία Cocktail Trend Report προέβλεψε ότι οι πωλήσεις μη αλκοολούχων και ποτών χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ στη Δυτική Ευρώπη θα τετραπλασιαστούν έως το 2024. Και βασική αιτία είναι το γεγονός ότι η τάση απευθύνεται όχι μόνο σε μη πότες, αλλά και σε όλους εκείνους που απλά αναζητούν μεγαλύτερη ποικιλία και θέλουν να πίνουν «πιο προσεκτικά».

Έριχ Ράιμαν, dpa

Επιμέλεια: Χρύσα Βαχτσεβάνου

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη