Ένας ακόμη νεκρός σήμερα στην καρμανιόλα του περιφερειακού δρόμου Ιωαννίνων, σε μετωπική σύγκρουση δύο αυτοκινήτων. Ένας 20χρονος άφησε την τελευταία του πνοή στο οδόστρωμα, που έχει ...ρουφήξει αρκετό αίμα συνανθρώπων μας. Επιτέλους...Καιρός οι αρμόδιοι να βγούν απο την χειμερία νάρκη τους και να παρέμβουν αποφασιστικά και αποτελεσματικά, για να γίνει ο περιφερειακός δρόμος ασφαλής και με όσα προβλέπονται για παρόμοιους...
Όταν εδώ και μερικές δεκαετίες είχε ανακοινωθεί η κατασκευή της περιφερειακής οδού Ιωαννίνων, καθολική ήταν η αντίδραση στην πόλη, για έναν ασφαλή δρόμο με σωστές προδιαγραφές, δηλ. δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα για να αποφεύγονται μετωπικές συγκρούσεις αυτοκινήτων.Στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και κάποιοι απο τους τοπικούς άρχοντες, είχαν διαφορετική άποψη, αρκούμενοι στην γνωστή ελληνική τακτική, ¨να λύσουμε τώρα το πρόβλημα και οι επόμενοι ας βρούν την λύση που απαιτείται¨. Ποιό ήταν το πρόβλημα που ...έκαιγε την πόλη? Οι εκατοντάδες αλβανικές νταλίκες και λεωφορεία που καθημερινά διέσχιζαν την πόλη απο τους κεντρικούς δρόμους Σπ. Λάμπρου, Μ. Αλεξάνδρου, Β. Ηπείρου Λ. γράμμου κ.λ.π. συν τα επιβατικά αυτοκίνητα που συνεχώς αυξάνονταν, αλλά και τα φορτηγά προς και απο Θεσσαλία, προς Ηπειρο κ.λ.π.
Είχε προηγηθεί η περίφημη Βλαχόστρατα σαν περιφερειακή οδό της πόλης, που στην πραγματικότητα, ήταν κάτι χειρότερο από επαρχιακό δρόμο, με επίσης μεγάλη κυκλοφορία αυτοκινήτων και κυρίως αλβανικών φορτηγών και λεωφορείων, σχεδόν ανύπαρκτο φωτισμό και φυσικά με συνεχή τροχαία δυστυχήματα, αρκετά απο τα οποία θανατηφόρα.
Κατασκευάστηκε λοιπόν στη συνέχεια η σημερινή περιφερειακή οδός Ιωαννίνων, με συνεχείς υποσχέσεις για μελλοντική μετατροπή της, με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που -ως συνήθως στην Ελλάδα-, έμειναν στα ΘΑ...ΘΑ ...ΘΑ... Αυτά όμως τα ΘΑ...σήμερα είναι τα πρώτα γράμματα της λέξης ΘΑΝΑΤΟΣ, σε ανθρώπους που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο οδόστρωμα της καρμανιόλας που λέγεται περιφερειακός δρόμος Ιωαννίνων.

Τα χρόνια περνούν, η κυκλοφορία κάθε είδους αυτοκινήτων αυξάνεται και σε αυτή προστίθενται και καθημερινά δεκάδες λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που για να αποφεύγουν την πόλη, εκτελούν τα δρομολόγιά τους προς και απο τον σταθμό λεωφορείων, απο την περιφερειακή οδό.
Οι μετρήσεις που κατά καιρούς γίνονται με την κίνηση αυτοκινήτων στον συγκεκριμένο δρόμο, έχουν εδώ και χρόνια σημάνει συναγερμό για την επικινδυνότητά του, αλλά τώρα εμφανίζεται απο τους καρεκλοκένταυρους των αρμόδιων Υπηρεσιών, νέο άλλοθι...¨Όταν συνδεθεί η Ιόνια Οδός με το νέο δρόμο μέχρι Κακαβιά, το πρόβλημα θα αμβλυνθεί¨...Φυσικά και ο σχεδιαζόμενος δρόμος απο Γιάννινα προς Κακαβιά, δεν θα γίνει με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, αλλά με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση, και αργότερα βλέπουμε...Αλλά και το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα, είναι επίσης άγνωστο...
Στο μεταξύ την σημερινή περιφερειακό οδό, χρησιμοποιούν καθημερινά και εκατοντάδες αυτοκίνητα κατοίκων από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο μέχρι την Βουνοπλαγιά απο εκατοντάδες νέα σπίτια, επιχειρήσεις, γήπεδα ποδοσφαίρου κ.λ.π. και όλοι καρδιοκτυπούν όταν διασχίζουν αυτόν το δρόμο και κυρίως το βράδυ που ο και ο φωτισμός είναι ελλειπέστατος...
Κι όταν το πρόβλημα είναι ορατό...δια γυμνού οφθαλμού στην πόρτα μας, όταν θρηνούμε θύματα για μια διαπλάτυνση λίγων χιλιομέτρων με διαχωριστική νησίδα για να αποφεύγονται μετωπικές συγκρούσεις οχημάτων, και ταυτόχρονα ενίσχυση του ηλεκτροφωτισμού, Περιφέρεια και Δήμος περί άλλων τυρβάζουν...Δαπανώνται με διάφορα προγράμματα εκατοντάδες εκατομμυρίων για έργα σε απίθανες περιοχές, σκάβουν στα βουνά για δρόμους που δεν καταλήγουν πουθενά, σχεδιάζουν απίθανες παρεμβάσεις και δεν μπορούν -ή αποφεύγουν-, να παρέμβουν και να λύσουν το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ που είναι ...κάτω απο τη μύτη τους. Και κυρίως, πότε θα αντιληφθούν οτι ο περιφερειακός δρόμος Ιωαννίνων, είναι διεθνής αφού εξυπηρετεί την οδική σύνδεση Ελλάδος και Αλβανίας και δεν είναι απλά ένας περιφερειακός δρόμος μόνο μιας πόλης?
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ