Εγνατία Οδός ΑΕ: Ο αυτοκινητόδρομος χρειάζεται 1 δις ευρώ για την βαριά συντήρησή της...

               

 Τη θέση του ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν είναι μια «μελλοθάνατη» εταιρεία, αλλά παραμένει ένας αναπτυξιακός μοχλός της βιώσιμης ανάπτυξης του βορειοελλαδικού τόξου που ενώνει την Ανατολή με την Δύση, διατύπωσε ο πρόεδρος της επιχείρησης, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, από το βήμα του 8ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου Θεσσαλονίκης. 

Ο κ. Κωνσταντόπουλος σημείωσε πως η εταιρεία αποτελεί παράλληλα και ένα κοινό αγαθό που εξυπηρετεί καθημερινά όλο τον κόσμο, τον τουρισμό, ενώ συμβάλλει και στη μετακίνηση αγαθών. Υπογράμμισε δε, ότι για τα επόμενα 35 χρόνια της παραχώρησής της, θα χρειαστεί τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ για τη βαριά συντήρηση της οδού, έναντι των 160 εκατ. ευρώ που δαπανώνται σήμερα «και όχι για τη βαριά συντήρηση», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

     Κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στους σημαντικούς σταθμούς της εταιρείας, ο κ. Κωνσταντόπουλος υπενθύμισε ότι ιδρύθηκε το 1994, 12 χρόνια μετά εγκαινιάστηκε ο αυτοκινητόδρομος, το 2010 επιβλήθηκαν τα πρώτα διόδια, έναν χρόνο αργότερα η εταιρεία μπήκε στη λίστα των ακινήτων για παραχώρηση, και το 2016 προσλήφθηκαν οι τεχνικοί σύμβουλοι για τον διαγωνισμό. Τελικά, όπως είπε μετά από σειρά άγονων διαγωνισμών, το 2021 αναδείχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Egis Projects, ενώ το 2024 υπογράφηκε η σύμβαση.

         Αναφερόμενος στη λειτουργία των διοδίων, που από 13 σταθμούς το 2019 αυτοί ανέρχονται σήμερα σε 55 (19 μετωπικούς και 36 πλευρικούς), ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε ότι η αύξηση του αριθμού τους έγινε «γιατί αυτός ο αυτοκινητόδρομος θέλει συντήρηση, όχι ελαφριά και μέτρια, αλλά και βαριά, κάτι που απαιτεί και έσοδα. Η παραχώρηση, όταν τελειώσει, θα το προσφέρει αυτό - τη βαριά συντήρηση».

         Μεταξύ άλλων, ο ίδιος στην ομιλία του υπενθύμισε ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού στοίχισε 7 δισ. ευρώ και το έργο υλοποιήθηκε με 50% χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και εθνικούς πόρους και τόνισε ότι η εταιρεία, μέχρι και σήμερα πληρώνει για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους «και τα τελευταία μόνο χρόνια, έχουν καταβληθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ».

         Επιχειρηματολογώντας επί της θέσης του για το πόσο σημαντική είναι η Εγνατία Οδός, επισήμανε ότι ένωσε απομονωμένες περιοχές και υπήρξε μοχλός ανάπτυξης, υπενθύμισε ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν έκλεισε ποτέ σε χιονοπτώσεις και προσφέρει την μέγιστη βοήθεια για την διευκόλυνση των οδηγών, όσο γίνονται τα έργα του FlyOver.

         «Είμαστε πάντα εκεί όπου χρειαστούμε και μας καλέσουν να παρέχουμε βοήθεια, αλλά και με μελέτες όπως η θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, και θα είμαστε εδώ όποτε μας καλέσει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να παράσχουμε έργο και βοήθεια», τόνισε.



Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη