D.W - Ελλάδα: Απεργία ταξί κατά της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης...

Ο γερμανικός Τύπος για την πανελλαδική απεργία των ταξί και τα πιθανά πραγματικά κίνητρα του προέδρου Τραμπ για την επίτευξη ειρήνης στην Ουκρανία.

Οι κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί στρέφονται κατά της κυβερνητικής πολιτικής

«Με την 48ωρη πανελλαδική απεργία τους, οι ιδιοκτήτες ταξί θέλουν να αναγκάσουν την κυβέρνηση να αναβάλει την απαγόρευση νέων ταξί με κινητήρες καύσης από την 1η Ιανουαρίου, μέχρι το 2035, και να επενδύσει περισσότερα στην ανάπτυξη υποδομών», γράφει η Rheinische Post με τίτλο «Απεργία οδηγών ταξί κατά του τέλος των θερμικών κινητήρων».
Η γερμανική εφημερίδα σημειώνει: «Η κυβέρνηση προωθεί τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα με γενναιόδωρες επιδοτήσεις. Το δημόσιο συνεισφέρει το 40% της τιμής αγοράς ενός ηλεκτρικού ταξί ή μέχρι 17.500 ευρώ. Η επιδότηση ισχύει από το 2022. Όμως τα κίνητρα δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης προσκρούει στην αντίσταση του κλάδου των ταξί. Τα στοιχεία είναι παραπάνω από σαφή: Στην Αθήνα κυκλοφορούν περίπου 14.000 ταξί. Ωστόσο, σύμφωνα με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής Σ.Α.Τ.Α., υπάρχουν μόνο "περίπου 65 έως 70" ηλεκτρικά ταξί στην ελληνική πρωτεύουσα. Πολλοί ιδιοκτήτες ταξί δεν απορρίπτουν την ηλεκτροκίνηση, έχουν ωστόσο αντιρρήσεις επί του πρακτέου.
Ένα πρόβλημα είναι η φόρτιση. Πολλοί ιδιοκτήτες ταξί στην Αθήνα μοιράζονται μία άδεια και εναλλάσσονται στο τιμόνι μέρα και νύχτα. Τα αυτοκίνητα λειτουργούν επομένως όλο το εικοσιτετράωρο και καλύπτουν έως και 400 χιλιόμετρα σε 24 ώρες. Στη φόρτιση χάνεται συνεπώς πολύτιμος χρόνος. Επιπλέον, στην Αθήνα υπάρχουν μόνο 31 σταθμοί ταχείας φόρτισης. Η Ελλάδα κατατάσσεται προτελευταία στην ΕΕ στις υποδομές φόρτισης.
Προβληματικό θεωρείται επίσης το πρόγραμμα επιδοτήσεων, επειδή οι ιδιοκτήτες ταξί πρέπει πρώτα να καταβάλουν το πλήρες αντίτιμο αγοράς για το νέο ηλεκτρικό ταξί. Μόνο τότε μπορούν να υποβάλουν αίτηση για επιδότηση. Σύμφωνα με κύκλους του Συνδέσμου, η επεξεργασία των αιτήσεων μπορεί να διαρκέσει μήνες και η έγκριση είναι αβέβαιη. Πρόκειται για ένα ρίσκο, που σχεδόν κανένας ιδιοκτήτης ταξί δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει».

Ο Τραμπ θέλει επικερδή συμφωνία για τον εαυτό του
                      Ο Τραμπ ενδιαφέρεται μόνο για το δικό του όφελος

«Λέγεται ότι ο Τραμπ κάνει πολιτική με τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο δραστηριοποιούνταν παλαιότερα στην αγορά ακινήτων: προσφορά, αντιπροσφορά, λίγη διαμάχη, και στο τέλος, συμφωνία στην τιμή και υπογραφή συμβολαίου», σχολιάζει η Süddeutsche Zeitung με τίτλο «Ο Τραμπ θέλει μια επικερδή συμφωνία για τον εαυτό του και τους ανθρώπους του». Αφορμή οι συνεχιζόμενες ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις για την Ουκρανία.
Η εφημερίδα του Μονάχου επισημαίνει: «Τι γίνεται όμως αν αυτή η υπόθεση δεν ισχύει και ο Τραμπ δεν λειτουργεί ως πολιτικός πρώην μπίζνεσμαν, αλλά αποκλειστικά ως επιχειρηματίας; Τι γίνεται αν, δηλαδή, παρέμεινε επιχειρηματίας, χρησιμοποιώντας την πολιτική του ισχύ για να κάνει δουλειές; Όχι για την Αμερική, όχι για τη Δύση, αλλά απλώς για τον εαυτό του και το περιβάλλον του;
Στόχος του Τραμπ δεν είναι να πετύχει μια βιώσιμη ειρήνη για την Ουκρανία, πόσο μάλλον μια ηθικά δίκαιη ειρήνη. Στόχος του είναι να μπορεί να κάνει δουλειές με τη Ρωσία: πετρέλαιο, φυσικό αέριο, σπάνιες γαίες. Και οι δύο αυτοί στόχοι προϋποθέτουν ότι ο πόλεμος θα τελειώσει. Αλλά πώς θα μοιάζει αυτό το τέλος, πώς θα επιτευχθεί, ποιος θα αναδειχθεί νικητής, ποιος ηττημένος, ποιος θα επωμιστεί το κόστος της συμφωνίας του Τραμπ και ποιος θα καρπωθεί τα κέρδη;».




Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη