Ολα δείχνουν οτι επιτελους "ξεπαγώνει" η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων, οι εργασίες των οποίων ειχαν διακοπεί εδώ και αρκετό καιρό.Τις επόμενες μέρες θα κατατεθούν προς κύρωση στη Βουλή οι συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους, με στόχο τα εργοτάξια να τεθούν σε πλήρη λειτουργία τον ερχόμενο Μάρτιο.
Ο χρόνος τρέχει πλέον αντίστροφα επειδή, όπως, είπε ο αρμόδιος υπουργός Μ. Χρυσοχοϊδης, αν οι συμβάσεις δεν κατατεθούν και δεν υπογραφούν έως τις 9 Δεκεμβρίου τότε κινδυνεύουν να καθυστερήσουν χρήματα από το τρέχον ΕΣΠΑ ύψους 950 εκατ. ευρώ.
Οι αυτοκινητόδρομοι, που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015, αναμένεται να απασχολήσουν 20.000 άτομα.
Σήμερα, οι εργασίες στα εργοτάξια κυμαίνονται από 10% έως 15% μετά τα Χριστούγεννα αναμένονται να φθάσουν το 50%, ενώ το Μάρτιο όπως προαναφέρθηκε θα φθάσουν το 100%.
Οι αυτοκινητόδρομοι, που θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015, αναμένεται να απασχολήσουν 20.000 άτομα.
Σήμερα, οι εργασίες στα εργοτάξια κυμαίνονται από 10% έως 15% μετά τα Χριστούγεννα αναμένονται να φθάσουν το 50%, ενώ το Μάρτιο όπως προαναφέρθηκε θα φθάσουν το 100%.
«Το πρώτο έμπρακτο σημείο σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι επενδύσεις και οι υποδομές στις μεταφορές. Ξεκινούν τώρα οι οδικοί άξονες. Χρειάστηκαν πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις πολύχρονες και αμοιβαίες υποχωρήσεις. Μερικά έργα συντμήθηκαν», είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
-Στο μεταξύ, όπως, έγινε γνωστό το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα (το οποίο έχει απενταχθεί από την σύμβαση της Ολυμπιάς Οδού), θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρήματα από το επόμενο ΕΣΠΑ. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν έως τον Απρίλιο του 2015.
-Σε ότι αφορά στο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό το οποίο έχει παγώσει μετά από αντιδράσεις κατοίκων και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα γίνει, όπως ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αναβάθμιση του υφισταμένου δικτύου.
-Στον αυτοκινητόδρομο Ε65 συνολικού μήκους 231 χλμ. θα κατασκευαστούν σε αυτή τη φάση 90 χλμ. Τα 140 χλμ. θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο χρόνο πότε θα γίνουν. Σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο μένουν απέξω τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Γρεβενά.
-Σε ό,τι αφορά στην Ιόνια Οδό, αυτή θα κατασκευαστεί όλη, ωστόσο σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό στην περιοχή Γκλόκοβα, αν δηλαδή θα γίνει σήραγγα ή όχι, αυτό θα αποφασιστεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
-Στο μεταξύ, όπως, έγινε γνωστό το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα (το οποίο έχει απενταχθεί από την σύμβαση της Ολυμπιάς Οδού), θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με χρήματα από το επόμενο ΕΣΠΑ. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν έως τον Απρίλιο του 2015.
-Σε ότι αφορά στο τμήμα Πύργος - Καλό Νερό το οποίο έχει παγώσει μετά από αντιδράσεις κατοίκων και προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα γίνει, όπως ανέφερε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αναβάθμιση του υφισταμένου δικτύου.
-Στον αυτοκινητόδρομο Ε65 συνολικού μήκους 231 χλμ. θα κατασκευαστούν σε αυτή τη φάση 90 χλμ. Τα 140 χλμ. θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο χρόνο πότε θα γίνουν. Σε αυτόν τον αυτοκινητόδρομο μένουν απέξω τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Γρεβενά.
-Σε ό,τι αφορά στην Ιόνια Οδό, αυτή θα κατασκευαστεί όλη, ωστόσο σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό στην περιοχή Γκλόκοβα, αν δηλαδή θα γίνει σήραγγα ή όχι, αυτό θα αποφασιστεί μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: "ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ..."
Η αναδιάρθρωση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων έγινε με την αξιοποίηση όλου του πλέγματος των συμβατικών ρυθμίσεων, ύστερα από συνεννοήσεις με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με την υποστήριξη της Task Force, με πλήρη διαφάνεια και σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κανονισμών των διαρθρωτικών ταμείων.
Αυτό απάντησε χθες, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στις αστήρικτες και ανακριβείς, όπως τις χαρακτήρισε, καταγγελίες του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή για τις νέες συμβάσεις επανεκκίνησης των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Το ΥΠΟΜΕΔΙ τονίζει πως τα έσοδα του Δημοσίου δεν χάνονται, αλλά αξιοποιούνται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο υπέρ των φορολογουμένων.
Επισημαίνει, επίσης, πως μέχρι σήμερα έχουν γίνει στους οδικούς άξονες έργα αξίας 2,5 δισ. ευρώ, ενώ το κόστος της συνεχιζόμενης λειτουργίας και συντήρησης ανέρχεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Μέρος των δαπανών αυτών έχει χρηματοδοτηθεί από τις εισπράξεις των διοδίων. Τέλος, στο επιχείρημα του ευρωβουλευτή πως οι αυτοκινητόδρομοι θα μπορούσαν να επαναπροκηρυχθούν ως δημόσια έργα και να χρηματοδοτηθούν από πόρους του ΕΣΠΑ, το υπουργείο Υποδομών απαντά πως δεν είναι δυνατή η χρηματοδότηση έργων από τρεις προγραμματικές περιόδους.