allnews-epirus

Αναγκαίοι οι πεζόδρομοι, αλλά πρέπει να είναι σεβαστοί από όλους


 Οι πεζοδρομήσεις που σωστά επεκτείνονται και στα Γιάννινα, είναι μια τακτική που διεθνώς εδώ και πολλά χρόνια, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, έχοντας την αποδοχή του συνόλου των πολιτών.
Δεν υπάρχουν ιστορικά και εμπορικά κέντρα σε μικρές και μεγάλες πόλεις, που να μη έχουν αποδοθεί με πεζοδρομήσεις στους κατοίκους, οι οποίοι σέβονται αυτούς τους χώρους, αποφεύγουν τις καταλήψεις με τραπεζοκαθίσματα ή εμπορεύματα, ενώ μόνο συγκεκριμένες ώρες μπαίνουν αυτοκίνητα για τον εφοδιασμό των καταστημάτων.
Τα δίκυκλα απαγορεύονται "δια ροπάλου", εκτός αν ο ιδιοκτήτης του, το κινεί πεζός και με σβησμένη μηχανή. Επίσης απαγορεύονται και οι ποδηλάτες και μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, κυρίως σε μεγάλου μήκους και πλάτους πεζόδρομους.
Βέβαια θα πρέπει να παραδεχτούμε οτι, στο εξωτερικό όπου δημιουργούνται πεζόδρομοι, υπάρχουν άνετοι λεωφόροι που απορροφούν χωρίς πρόβλημα την κυκλοφορία των αυτοκινήτων καθώς και πάρκινγκ.
Συνήθως σε περιοχές κατοικιών, αποφεύγονται οι μεγάλοι πεζόδρομοι κι εκεί δημιουργούνται πλατείες και πάρκα. 

Στα Γιάννινα οι πεζοδρομήσεις ξεκίνησαν πριν αρκετά χρόνια, σε μικρές περιοχές, αλλά και με  μικρή επιτυχία. Η περιβόητη πεζοδρόμηση πίσω απο τη Νομαρχία, ποτέ  δεν εφαρμόστηκε, παρά τις μπάρες που τοποθετήθηκαν.
Τελευταία οι πεζοδρομήσεις πήραν μεγαλύτερη έκταση, σε κεντρικούς δρόμους, αποδεκτές απο τους συμπολίτες, αλλά και τους καταστηματάρχες. Οι τελευταίοι όμως, έσπευσαν και σε καταλήψεις μέρους των πεζόδρομων, με τραπεζοκαθίσματα.
 Όπου έγιναν πεζόδρομοι, ξεφύτρωσαν δεκάδες καφετέριες.
Στα παλαιότερα των υποδημάτων τους γράφουν τις πεζοδρομήσεις οδηγοί αυτοκινήτων και μοτοσυκλετιστές. Σε άλλες περιπτώσεις, δεν έχουν πρόσβαση σε αυτούς, ασθενοφόρα και οχήματα Πυροσβεστικής. 
Οι πεζόδρομοι έγιναν και σωστά, αλλά θα πρέπει να παρθούν και κάποια μέτρα για προσβάσεις σε ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα, αλλά και σε αυτά που εφοδιάζουν καταστήματα, σε συγκεκριμένες όμως ώρες./

 Οι βυθιζόμενες μπάρες, έχουν καθιερωθεί και είναι οι πλέον ασφαλείς για να εμποδίζουν την διέλευση αυτοκινήτων στους πεζόδρομους. Όπου έχουν τοποθετηθεί η επιτυχία είναι απόλυτα εξασφαλισμένη. Κατεβαίνουν ηλεκτρονικά μόνο απο χρήστες που έχουν το κουμπιουτεράκι, ενώ εφοδιασμένα είναι και τα ασθενοφόρα, πυροσβεστικά και αστυνομικά οχήματα.
Το κόστος τους όμως κι μάλιστα την περίοδο που διανύει η Ελλάδα, είναι λίγο απαγορευτικό για τους Δήμους, εκτός κι αν το έργο είναι ενταγμένο σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ και προβλέπεται η τοποθέτηση  βυθιζόμενων μπαρών.


Η παλιά κλασσική, μέθοδος είναι των εμποδίων που ανεβαίνουν και κατεβαίνουν (διπλώνουν), συνήθως με μια κλειδαριά, είναι η πλέον φθηνή αλλά στην Ελλάδα έχει αποτύχει, καθώς οι Έλληνες βρήκαν τρόπους να τα ανεβοκατεβάζουν, συνήθως με αντικλείδια.. 


Οι ηλεκτρικές μπάρες στους ελληνικούς πεζόδρομους επίσης δεν έχουν τύχη και σύντομα "παθαίνουν βλάβες" και μένουν ανοικτές. Πέρα απο αυτό, είναι και αντιαισθητικές, παρά το υψηλό σχετικά κόστος τους.
Βέβαια σε όλες τις περιπτώσεις, οι μπάρες θα ήταν άχρηστες, αν οι πολίτες σέβονταν τις διαβάσεις πεζών και δεν παρανομούσαν. Κάτι τέτοιο θα ήταν μεγάλη έκπληξη σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου οι οδηγοί, δεν έχουν μάθει ακόμη να σέβονται, ούτε κάν τις διαβάσεις πεζών.
Με αυτά τα δεδομένα στα Γιάννινα, ο Δήμος θα πρέπει να αναζητήσει λύσεις, ώστε οι πεζόδρομοι να προστατεύονται, αλλά και οι περίοικοι να εξυπηρετούνται σε μια ώρα ανάγκης. 

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη