Είναι η δεύτερη μετά τη Δωδώνης, λεωφόρος των Ιωαννίνων με την μεγαλύτερη κυκλοφορία, αλλά η μοναδική που έχει εγκαταλειφθεί από την ημερομηνία κατασκευής της.
Ο λόγος για την κεντρικότατη Μ. Αλεξάνδρου, τη λεωφόρο που οι πεζοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κινούνται στα κατεστραμμένα πεζοδρόμιά της, πόσο μάλλον την νύκτα που ο φωτισμός της είναι ελλειπέστατος.
Ο λόγος για την κεντρικότατη Μ. Αλεξάνδρου, τη λεωφόρο που οι πεζοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κινούνται στα κατεστραμμένα πεζοδρόμιά της, πόσο μάλλον την νύκτα που ο φωτισμός της είναι ελλειπέστατος.
Είναι ο δρόμος που για χρόνια και μέχρι την κατασκευή της Περιφερειακής, δέχονταν καθημερινά τεράστιο όγκο φορτηγών προς και από την Αλβανία, με αποτέλεσμα να έχει καταστραφεί η άσφαλτός της, ενώ σε πολλά σημεία υπάρχουν καθιζήσεις.
Και να μην έφθαναν αυτά τα προβλήματα, ήλθαν και τα έργα της ΔΕΥΑΙ που άφησαν ανοικτά ορύγματα στις δύο πλευρές της λεωφόρου, πραγματικές παγίδες για αυτοκίνητα και κυρίως δίκυκλα, πόσο μάλλον για τους πεζούς.
Και να μην έφθαναν αυτά τα προβλήματα, ήλθαν και τα έργα της ΔΕΥΑΙ που άφησαν ανοικτά ορύγματα στις δύο πλευρές της λεωφόρου, πραγματικές παγίδες για αυτοκίνητα και κυρίως δίκυκλα, πόσο μάλλον για τους πεζούς.
ΠΛΗΡΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ
Στις αρχές της δεκαετίας του’60 κατασκευάζεται η λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, ένας σύγχρονος δρόμος για την εποχή του. Πολύ σύντομα απέκτησε πυκνή κυκλοφορία αφού μέσω της Μ. Αλεξάνδρου, συνδέονταν αρχικά η Ήπειρος. Αιτωλ/νία, Λευκάδα κ.λ.π. με την Θεσσαλία και Μακεδονία, φυσικά από τον παλιό εθνικό δρόμο Ιωαννίνων – Τρικάλων.
Στην συνέχεια ο κυκλοφοριακός όγκος πολλαπλασιάστηκε με τις εκατοντάδες καθημερινά νταλίκες, ΙΧ και λεωφορεία, προς και από την Αλβανία.
Στην συνέχεια ο κυκλοφοριακός όγκος πολλαπλασιάστηκε με τις εκατοντάδες καθημερινά νταλίκες, ΙΧ και λεωφορεία, προς και από την Αλβανία.
Ο ασφαλτοτάπητας, αντικαταστάθηκε μια φορά πριν 25 περίπου χρόνια και μάλιστα από ένα ειδικό μείγμα ασφάλτου και καουτσούκ για απορρόφηση των θορύβων. Τα χρόνια πέρασαν, και η ποιότητα του οδοστρώματος είναι η σημερινή απαράδεκτη.
Πριν 55 χρόνια περίπου, κατασκευάστηκαν και τα πεζοδρόμια στη Μ. Αλεξάνδρου. Εκείνες οι πλάκες, σπασμένες στην πλειοψηφία τους;, παραμένουν «παγίδες» για τους πεζούς, προφανώς γιατί κάποιοι μετά από τόσα χρόνια να θεωρούν ότι απέκτησαν και ….αρχαιολογική αξία!!!
Κάποιοι περίοικοι με δικά τους έξοδα, αντικατέστησαν μικρά τμήματα πλακιδίων έξω από τα σπίτια τους, προσφέροντας μικρές «οάσεις « πεζοδρομίων για τους πεζούς. Σε άλλες περιπτώσεις, τα δένδρα που έχουν το …ελάττωμα να μεγαλώνουν, με τις ρίζες τους, ξήλωσαν τα πλακίδια που χάσκουν απειλητικά.
Επίσης εκεί που είχαν φυτευτεί μικρά δένδρα, αυτά εξαφανίστηκαν (?) και ο χώρος που τα φιλοξενούσε, έγινε παγίδα για τους πεζούς.
ΚΑΔΟΙ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ? Τι είναι αυτό?
Σε όλο το μήκος του δρόμου, υπάρχει μόνο ένας μικρός κάδος απορριμμάτων, που πριν 2 βδομάδες τοποθετήθηκε έξω από την εκκλησία του Αγίου Σεραφειμ. Πουθενά αλλού… Φυσικά δεν εννοούμε τους μεγάλους κάδους απορριμμάτων για τα απορριμματοφόρα, αλλά τους μικρούς που χρησιμοποιούν οι πεζοί. Τώρα θα μου πείτε μήπως στην υπόλοιπη πόλη υπάρχουν?
Κάποτε υπήρχαν μόνιμοι οδοκαθαριστές σε όλο το μήκος του δρόμου. Τώρα σπανιότατα εμφανίζονται…
ΦΩΤΙΣΜΟΣ? Από το 1962…
Παραμονές εκλογών πριν χρόνια, βουλευτής της ΝΔ, υπουργός σε αρμόδιο υπουργείο, είχε ανακοινώσει ότι εξασφαλίστηκε ένα σημαντικό χρηματικό ποσό, για την αντικατάσταση του φωτισμού στη Μ. Αλεξάνδρου. Φυσικά ποτέ δεν έγινε αυτό, αλλά είναι άγνωστο αν τα χρήματα αυτά έφθασαν στα Γιάννινα και τι απέγιναν…
ΟΛΟΙ οι τσιμεντένιοι στύλοι φωτισμού είναι παμπάλαιοι και μειωμένης πλέον αντοχής, αφού σε πολλούς από αυτούς τα ραγίσματα είναι ορατά και άλλοι έχουν αρχίσει να παίρνουν κλίσεις. Κάποιοι δεν λειτουργούν και σε μερικούς όταν περνάει βαρύ όχημα στο οδόστρωμα,,, αναβοσβήνουν.
Ειδικοί που μέτρησαν πριν χρόνια τον φωτισμό του δρόμου στα περισσότερα τμήματά του, τον χαρακτήρισαν ειρωνικά σαν «φωτισμό πυγολαμπίδας».
Σε όλο το μήκος του δρόμου, το εναέριο δίκτυο της ΔΕΗ στηρίζεται σε επίσης παμπάλαιους ξύλινους στύλους, που μακάρι ακόμη να αντέχουν. Η υπογειοποίηση του δικτύου, έπρεπε να είχε γίνει πριν πολλά χρόνια, αλλά…
ΟΙ ΑΝΟΙΚΤΕΣ «ΠΛΗΓΕΣ» ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΔΕΥΑΙ
Αυτές οι φωτό, είναι έξω απο το σπίτι του ατιδημάρχου κ. Κατηρτζίδη. Σχόλιο ουδέν
Πριν μήνες και από τις δύο πλευρές έγιναν από εργολάβο έργα της ΔΕΥΑΙ και τα ορύγματα που ανοίχτηκαν, έκλεισαν πρόχειρα με χώμα και… παραμένουν ως έχουν. Το καλοκαίρι η σκόνη δημιουργούσε προβλήματα για τους περιοίκους, με τις βροχές το χώμα υποχώρησε και το βάθος μεγάλωσε και αλοίμονο στον οδηγό που θα πατήσει μεταξύ ασφάλτου που εξέχει και χώματος, γιατί θα χρειαστεί αντικατάσταση ελαστικών. Φυσικά; Κίνδυνος-θάνατος για τους μοτοσικλετιστές και ποδηλάτες που πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί… Πότε θα αποκατασταθούν αυτές οι ζημιές? Ουδείς γνωρίζει…
Αυτή η άθλια εικόνα σε συντομία χαρακτηρίζει την σημερινή Λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου στα Γιάννινα. Και η ευθύνη σίγουρα δεν βαρύνει την σημερινή δημοτική Αρχή, αφού από την κατασκευή του δρόμου, πέρασαν δεκάδες δήμαρχοι και χιλιάδες δημοτικοί σύμβουλοι, που με …ενθουσιασμό μετέθεταν τις ευθύνες στους επόμενους…
Πως θα αντιδράσει η σημερινή δημοτική Αρχή?Αρχή? Με μία από τα ίδια…Μακάρι να μας διαψεύσουν….
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ...
Με ενημέρωσαν περίοικοι της Μ. Αλεξάνδρου οτι πέρα απο όσα καταγράψαμε, έχει χρόνια να γίνουν διαγραμμίσεις και έχει εξαφανιστεί και το τελευταίο ίχνος μπογιάς. Το πρόβλημα απο έλλειψη σήμανσης είναι σοβαρό στην διασταύρωση Μ. Αλεξάνδρου και Β. Ηπείρου. Εκεί, έξω απο τον "Σκορπιό", υπήρχε ξεχωριστή λωρίδα αναμονής για τους οδηγούς που θέλουν να στρίψουν στην Β. Ηπείρου. Σε αυτή την λωρίδα το φανάρι δίνει προτεραιότητα σε όσους κατευθύνονται στο κέντρο και όχι στην Β. Ηπείρου. Οπότε γίνεται χαμός απο τα κορναρίσματα και πολλές φορές καυγάδες οδηγών. Αλλά και να υπήρχε η σήμανση, πάλι δεν μπορούν να σταματήσουν οσοι κατευθύνονται στην Β. Ηπείρου, γιατί την λωρίδα αυτή την χρησιμοποιούν όσοι κατευθύνονται στο Χατζηκώστα αφού η δική τους λωρίδα είναι σκαμμένη απο τα έργα της ΔΕΥΑΙ. ΚΟΥΛΟΥΒΑΧΑΤΑ...
Γ.Κ