Κι επειδή όσοι γνωρίζουν τον γνωστό αυθορμητισμό του κ. Καχριμάνη, ανησυχούν ιδιαίτερα για όσα είπε που φυσικά εστιάζονται στην ασφάλεια του αυτοκινητόδρομου, αν φυσικά ισχύουν οι θέσεις του, γι αυτό το πολύ σοβαρό θέμα.
Η όλη υπόθεση, έχει λάβει πλέον πανελλήνιες διαστάσεις, χωρίς μέχρι τώρα να υπάρξει κάποια επίσημη ενημέρωση, τόσο απο την κυβέρνηση ή μεμονωμένα απο το αρμόδιο υπουργείο, είτε απο την Εγνατία Α.Ε ή την ιδιωτική εταιρεία που πρόσφατα ανέλαβε την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου.
Βέβαια σοβαρό ερώτημα παραμένει, γιατί ο κ. Καχριμάνης έκανε αυτές τις αποκαλύψεις, αμέσως μετά την ανάληψη διαχείρισης της Εγνατίας Οδού απο την ιδιωτική εταιρεία.
Επίσης πολλά ερωτηματικά έχει προκαλέσει η εξαιρετικά χλιαρή, έως ανύπαρκτη αντίδραση, -στις αποκαλύψεις του περιφερειάρχη-, των παρατάξεων του περιφερειακού συμβουλίου.
ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ
Σήμερα το όλο θέμα έφθασε και στην Βουλή με ερώτηση που κατέθεσαν 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας επιπλέον απο το αρμόδιο υπουργείο την κατάθεση κι όλων των εγγράφων που σχετίζονται με τις σήραγγες της Εγνατίας.
Στην ερώτησή τους επισημαίνουν: «Να δοθούν άμεσα εξηγήσεις στους πολίτες της Ηπείρου μετά τις βαρύτατες και σοβαρότατες καταγγελίες για την Εγνατία Οδό από
τον περιφερειάρχη Ηπείρου» Επίσης τονίζουν τα εξής:
Μετά τις πρωτοφανείς, βαρύτατες και σοβαρότατες καταγγελίες για την Εγνατία Οδό και την ελλιπή συντήρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, που έγιναν από τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη, κατά την συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, ο βουλευτής Ν.Πρέβεζας , Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Κώστας Μπάρκας, προχώρησε στην Κατάθεση Ερώτησης και Αίτησης κατάθεσης Εγγράφων στη Βουλή, προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, την οποία συνυπογράφουν και άλλοι δεκατέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και η βουλευτής Αρτας Όλγα Γεροβασίλη.
Παρουσία των υπολοίπων μελών και επικεφαλής των τριών παρατάξεων της αντιπολίτευσης, ο κ. περιφερειάρχης χαρακτήρισε την Εγνατία Οδό, έναν επικίνδυνο δρόμο ενώ ανέφερε ότι μία από τις σήραγγες στο τμήμα που παρακάμπτει την Κατάρα έπρεπε να κλείσει καθώς είναι έτοιμη να καταρρεύσει.
Στο ερώτημα που τέθηκε «γιατί;» η απάντηση ήταν αφοπλιστική.
«Γιατί μπορεί να συμβεί ατύχημα. Η σήραγγα έχει χαλάσει. Όλα από κάτω. Είναι έτοιμo να καταρρεύσει, θέλει πολλά λεφτά και πάρα πολύ δουλειά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης. Υποστήριξε ακόμη ότι η Εγνατία ΑΕ έπρεπε να είχε κάνει εδώ και καιρό αύξηση στα διόδια για να μπορέσει να καλύψει το κόστος της συντήρησης.
Στην επισήμανση που έγινε ότι η εταιρεία δεν είναι ζημιογόνα απάντησε πως αυτό συμβαίνει επειδή «ρίχνουν μια πέτσα άσφαλτο για να πουν ότι ρίχνουν άσφαλτο».
Η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμό που προκάλεσαν οι δηλώσεις του κ. Περιφερειάρχη στους πολίτες της Ηπείρου, είχε ως αποτέλεσμα να διαταχθεί διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων.
Στην Ερώτηση και Αίτηση κατάθεσης Εγγράφων τονίζουν ότι , «οι ισχυρισμοί σε Δελτίο Τύπου της Περιφέρειας, μετά το σάλο που προκλήθηκε από τις προαναφερθείσες καταγγελίες, ότι επρόκειτο περί «Ιδιωτικής συζήτησης» όσων ειπώθηκαν μεταξύ του Περιφερειάρχη και των υπολοίπων μελών της Περιφερειακής Επιτροπής, σε μία δημόσια συνεδρίαση, μόνο γέλωτα προκαλούν. Οι δε δικαιολογίες όσων ειπώθηκαν, στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής, ως «λεκτικές υπερβολές» για την επικινδυνότητα της Εγνατίας Οδού, ρίχνοντας το ανάθεμα στους δημοσιογράφους που τις μετέφεραν, υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών.»
«Στις περισσότερες Περιφέρειες της χώρας οι συνεδριάσεις των Περιφερειακών Επιτροπών, το δεύτερο τη τάξη όργανο διοίκησης, μετά το Περιφερειακό Συμβούλιο, μεταδίδονται ζωντανά. Εκ του νόμου οι συνεδριάσεις είναι δημόσιες και υποχρέωση της Περιφερειακής Αρχής είναι να μεριμνά για τη δημοσιότητα αλλά και για την παρουσία κοινού σε αυτές, μεταξύ αυτών και δημοσιογράφων, άρα, όλα όσα ειπώθηκαν στη συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής Ηπείρου ήταν σε μία δημόσια συνεδρίαση και όχι σε μία ιδιωτική συζήτηση μεταξύ φίλων σε ένα κλειστό γραφείο, που κάποιοι κρυφάκουγαν. Οι δημόσιες συνεδριάσεις θεσμικών οργάνων δεν μπορούν να γίνονται με όρους «καφενείου» όπου μπορούν να δικαιολογηθούν και «δυο κουβέντες παραπάνω», επισημαίνει ο κ. Μπάρκας.
«Οι πολύ σοβαρές καταγγελίες του περιφερειάρχη Ηπείρου προκαλούν σοβαρό προβληματισμό για την οδική ασφάλεια, καθώς πρόκειται για τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες αυτοκίνητα. Οι αναφορές του κ. Περιφερειάρχη στην Εγνατία Οδό και την επικινδυνότητά της, όπως και στην ανάγκη να κλείσει η σήραγγα στο τμήμα από Μέτσοβο προς Παναγιά, είναι εξαιρετικά σοβαρές και θα πρέπει να τύχουν άμεσων διευκρινίσεων από τους καθ ύλην αρμόδιους», θέτοντας στον υπουργό τα παρακάτω ερωτήματα:
-Προτίθεται το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών να αποστείλει άμεσα αρμόδιο κλιμάκιο προκειμένου να ελεγχθεί ο αυτοκινητόδρομος Εγνατία Οδός στην περιοχή της Ηπείρου;
-Προτίθεται το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών να δημοσιεύσει πόρισμα Εμπειρογνωμόνων, ώστε να επιβεβαιωθεί η ασφαλής διάβαση της Εγνατίας οδού στην Ήπειρο;
-Τι μέτρα προτίθεται να λάβει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, σε περίπτωση που οι έλεγχοι ασφαλούς διάβασης της Εγνατίας Οδού στην Ήπειρο είναι αρνητικοί;
-Με ποιους τρόπους το υπουργείο θα εγγυηθεί το δημόσιο συμφέρον και κατ΄επέκταση τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια της Εγνατίας Οδού;
-Έχει φροντίσει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών να περιέλθει σε γνώση της διαχειριστικής εταιρίας Εγνατία Α.Ε., που μετά από διαγωνισμό ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ), την μελέτη για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας Οδού;
Παράλληλα, ο κ. Μπάρκας, αιτείται από τον υπουργό να κατατεθεί στο σώμα της Βουλής αντίγραφο της μελέτης που ανέθεσε και παρέλαβε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) για την επικινδυνότητα όλων των σηράγγων της Εγνατίας οδού.
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μπάρκας Κώστας, Γεροβασίλη Όλγα, Μαμουλάκης Χαράλαμπος, Μάλαμα Κυριακή, Γιαννούλης Χρήστος, Κόκκαλης Βασίλης, Βέττα, Καλιόπη, Χριστίδου Ραλία, Κεδίκογλου Συμεών, Κοντοτόλη Μαρίνα, Καραμέρος Γιώργος, Παπαηλιού Γιώργος, Κασιμάτη Νίνα, Μεικόπουλος Αλέξανδρος, Πούλου Παναγιού