allnews-epirus

«Κοινό των Ηπειρωτών»: «Συντήρηση ε.ο Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας - Ιωαννίνων και ασφαλής κίνηση των οχημάτων».

Η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», με ερώτησή του προς το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου, θέτει το θέμα «Συντήρηση Εθνικών Οδών Πρέβεζας Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας -Ιωαννίνων και ασφαλής κίνηση των οχημάτων», ζητώντας μια σειρά απαντήσεων. Συγκεκριμένα επισημαίνει:.

=Το θέμα της σύνδεσης της Πρέβεζας με τους μεγάλους οδικούς άξονες, είναι
γνωστό, έχει τεθεί και συνεχίζει να τίθεται κατ΄ επανάληψη, τόσο στο Π.Σ, όσο και
στα ΜΜΕ αλλά και στο δημόσιο λόγο. Έχει τονιστεί πολλές φορές ότι η έλλειψή τους
εκτός από αντιαναπτυξιακή για την περιοχή, εγκυμονεί και μεγάλους κινδύνους,
ειδικά κατά την καλοκαιρινή περίοδο, για την ασφάλεια, όσων χρησιμοποιούν τις
υφιστάμενες παλαιές Εθνικές Οδούς Πρέβεζας Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας
Ιωαννίνων έως τις θέσεις σύνδεσής τους με την Εγνατία και την Ιόνια οδό αντίστοιχα.

Μέχρι σήμερα, και παρ΄όλη την, ομολογούμενα παραδεκτή από όλους, επιτακτική
αναγκαιότητα τους, δεν υπάρχει τίποτα νεότερο και οριστικό σχετικά με τις μελέτες
ωρίμανσης, αφού δεν υπάρχει καμμιά επίσημη δημόσια δέσμευση ως προς αυτό. Και
από εδώ και πέρα δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα, οποιαδήποτε συζήτηση,
πλην των επισήμων ανακοινώσεων όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης
τουλάχιστον των μελετών.

Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι είναι επιβεβλημένη η αυξημένη φροντίδα
και επιμέλεια που αφορά την τουλάχιστον καλή συντήρηση των υφιστάμενων Ε.Ο
Πρέβεζας Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας Ιωαννίνων. Αντί όμως αυτών, γίνονται
αποσπασματικές παρεμβάσεις νέας ασφαλτόστρωσης/επίστρωσης 100 έως 250
μέτρων το πολύ ή συνήθως επούλωση οπών και εκεί τελειώνει η όποια συντήρηση.
Γεγονός επίσης είναι ότι ολική ασφαλτόστρωση των Ε.Ο. έχει να γίνει από την
10ετία του 1980/90, όταν την ευθύνη είχε το ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας).

Ενδεικτικά για την Ε.Ο Πρέβεζας Ηγουμενίτσας αναφέρουμε ότι στο τμήμα από
κόμβο Καψιώχα έως την διασταύρωση Καναλίου υπάρχουν ανοιχτές μεγάλες οπές
και στα δύο ρεύματα από τις οποίες έχουν προκληθεί υλικές ζημιές σε διερχόμενα
οχήματα και καθίστανται εξαιρετικά επικίνδυνες ειδικά για τα διερχόμενα δίκυκλα.
Επίσης για την Ε.Ο Ιωαννίνων Πρέβεζας το τμήμα από Λούρο έως Νέα Κερασούντα
είναι σε παρόμοια περίπου κατάσταση. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η
έλλειψη τακτικής συντήρησης των διαγραμμίσεων η οποία καθιστά εξαιρετικά
επικίνδυνη την οδήγηση ειδικά τη νύχτα.

Έχουμε αντιπροτείνει στο παρελθόν και το επαναφέρουμε τώρα, ένα πρόγραμμα
συνολικής και οριστικής αντιμετώπισης του προβλήματος που συνίσταται στην
ασφαλτόστρωση τμημάτων των Ε.Ο. 10 έως 15 χλμ κάθε χρόνο, ώστε προοπτικά και
σε βάθος 5ετίας να γίνει ολική επίστρωση με νέο ασφαλτοτάπητα. Πρακτική και
μοντέλο το οποίο εάν υιοθετηθεί θα συμβάλει καθοριστικά στην συντήρηση και
άλλων περιπτώσεων πολυσύχναστων τμημάτων Ε.Ο. της Ηπείρου. Η πρόταση είναι
απολύτως πρακτική και ρεαλιστική και είναι υπόθεση της Περιφερειακής Αρχής να
την υιοθετήσει ή να την τροποποιήσει και να την επεξεργαστεί περεταίρω.

Όμως με δεδομένη την πεπαλαιωμένη και κακή κατάσταση του οδοστρώματος των
Ε.Ο. αλλά και την αναγκαιότητα των άμεσων παρεμβάσεων σε αυτές, οι οποίες
διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των οχημάτων, ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή:

Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβει για την ανανέωση του ασφαλτοτάπητα και
την ουσιαστική συντήρηση των Ε.Ο Πρέβεζας-Ιωαννίνων και Πρέβεζας-
Ηγουμενίτσας;

Τι ύψους χρηματοδότηση προτίθεται να διαθέσει εντός του 2025 για την
αποτελεσματική αποκατάσταση των προβλημάτων των Ε.Ο.

Ιωάννινα, 16 Ιανουαρίου 2025

Με εκτίμηση,

Ο επικεφαλής και οι Π.Σ. της Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών»,

Στέφος Ιωάννης, Αγγέλη Παναγιώτα, Δημητριάδης Σάββας,

Κορωναίος Θεόδωρος-ερωτών Π.Σ, Τσίρκας Μάριος
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. ΘΕΜΑ: «Αίτημα απολογισμού πεπραγμένων Περιφερειακής Αρχής για την εγκατάλειψη της γεφύρωσης Άρτας-Κεραμάτων και την μεταφορά των σχετικών πόρων στο έργο της διπλής γεφύρωσης του ποταμού Αράχθου »

=Το 2016 εντάχτηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προϋπολογισμό 6,5 εκ. ευρώ το έργο του Δήμου Αρταίων που αφορά στη διπλή γεφύρωση του Ποταμού Αράχθου, στο ύψος του Τριγώνου.
Επρόκειτο για μια παρέμβαση πνοής, η οποία σκοπό είχε να ξεμπλοκάρει και -με την ολοκλήρωσή της- να δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη για όλη την περιοχή, ενώ τόσο αυτή, όσο και το έργο της οριοθέτησης της κοίτης του ποταμού Αράχθου, για το οποίο είχαν προκηρυχθεί οι μελέτες, ύψους 4 εκ. ευρώ, αποτελούν δυο από τα μεγαλύτερα έργα που έχει και σήμερα ανάγκη η περιοχή και τα για οποία εκείνη την περίοδο έχει ξεκινήσει η δρομολόγησή τους.
Να σημειωθεί, ότι τα χρήματα αφορούσαν την κατασκευή της γέφυρας με τις απαιτούμενες προσβάσεις (καθώς και τις απαλλοτριώσεις, την αρχαιολογία και τα δίκτυα κοινής ωφέλειας), όπως είχε ζητήσει και από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, κατά την τελευταία του επίσκεψη στην Άρτα στις 16 Αυγούστου 2016, ο τότε Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης ( υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις του Δήμου Αρταίων και δημοσιεύματα επίσης).
Επρόκειτο για μια πολύ σημαντική εξέλιξη, η οποία εξασφάλιζε τη χρηματοδότηση σε ένα σημαντικό έργο, που ήταν χρόνιο αίτημα για την συγκεκριμένη περιοχή . Σε συνεργασία με όλους τους φορείς επιτεύχθηκε, μετά από πολλή δουλειά και αλλεπάλληλες συναντήσεις να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και να ξεκινήσει, ουσιαστικά, η αντίστροφη μέτρηση για την υλοποίησή του.
Στόχος του έργου ήταν να συντελέσει στην διευκόλυνση της σύνδεσης εκατέρωθεν του ποταμού, καθώς θα βελτίωνε τις συνθήκες κυκλοφορίας τόσο από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών όσο και από άποψη απόστασης, δηλαδή θα συντόμευε τις αποστάσεις, ενώ θα βελτίωνε και την πρόσβαση από και προς το Νοσοκομείο Άρτας. Εκτός όλων αυτών σημαντικός θα ήταν και ο παράγοντας της οδικής ασφάλειας με τη νέα χάραξη.
Συνεπώς, τα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι αναπτυξιακά και κοινωνικά αφού σαν στόχο είχαν την αποφόρτιση της κυκλοφορίας του υφιστάμενου οδικού δικτύου και πιο συγκεκριμένα της μοναδικής γέφυρας του Ποταμού Αράχθου επί της Εθνικής Οδού Άρτας-Ιωαννίνων. Επίσης περιβαλλοντικά το έργο θα συνέδεε και θα αξιοποιούσε τουριστικά τον οικιστικό ιστό της πόλης με την παρόχθια ζώνη .
8,5 εκατομμύρια ευρώ συνολικά είχαν εξασφαλιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ το 2016 για να γίνει αυτό το έργο. Κι ενώ το έργο, παρά την ολιγωρία της προηγούμενης δημοτικής αρχής, προγραμματίστηκε, ωρίμασε, οριστικοποιήθηκαν οι απαλλοτριώσεις και δρομολογήθηκε η επικαιροποίηση των μελετών του, βάσει της μελέτης οριοθέτησης και αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης της Άρτας (έργο το οποίο επίσης δρομολογήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση 4 εκατομμυρίων Ευρώ), εν τέλει το έργο έμεινε στον αέρα.
Το κονδύλι που είχε δεσμευτεί για το έργο αυτό - δήμος, περιφέρεια και κεντρική κυβέρνηση -το μεταφέρουν σε νέο έργο στο όνομα της «διπλής γεφύρωσης».
Προφανώς και δεν είμαστε αντίθετοι στη διπλή γεφύρωση της Άρτας. Ωστόσο και ενώ συνήθως οι συμπράξεις γίνονται για καλό, δυστυχώς, στην προκειμένη περίπτωση μια περίεργη σύμπραξη Δήμου Αρταίων, Περιφέρειας Ηπείρου και Κεντρικής Κυβέρνησης εγκαταλείπει ένα μεγάλο και ώριμο αναπτυξιακό έργο, αυτό της νέας γεφύρωσης Άρτας – Κεραματών.
Για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή για τα μέτρα και τις ενέργειες που έχει προβεί ή θα προβεί ώστε να υλοποιηθεί το εν λόγω έργο, καλώντας την παράλληλα να διευκρινίσει τα παρακάτω:
· Γιατί εγκαταλείπεται το ήδη ώριμο και αναγκαίο έργο γεφύρωσης Άρτας-Κεραματών, το οποίο μπορούσε ταχύτατα να κατασκευαστεί;
· Γιατί δεν διεκδίκησε η Περιφέρεια Ηπείρου νέα χρηματοδότηση για την απαραίτητη (λόγω και της παλαιότητας της υφιστάμενης Γέφυρας της Άρτας επί της Ε.Ο. Άρτας - Ιωαννίνων) κατασκευή γέφυρας στον Άραχθο, αλλά αφαιρεί ένα μελετητικά και διοικητικά ώριμο έργο από τον Δήμο Αρταίων, ο οποίος φέρεται να απεμπολεί δεσμευμένη χρηματοδότηση;
· Έχει εκπονηθεί μελέτη για το νέο έργο ή παραπέμπεται στις καλένδες η κατασκευή της διπλής γεφύρωσης, αντί διεκδίκησης χρηματοδότησης κατασκευής ενός ώριμου έργου;
· Πώς θα πληρωθούν και τι ωφελούν οι απαλλοτριώσεις που έχουν ήδη κηρυχθεί;
· Εάν υπάρχει μελέτη του νέου έργου της διπλής γεφύρωσης, πότε προβλέπεται η έναρξή του, ποια τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ποιος ο προβλεπόμενος χρόνος αποπεράτωσής του;

Για την Παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών»,
Ο επικεφαλής της παράταξης:
Ιωάννης Στέφος
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι :
Τσίρκας Μάριος, Περιφερειακός Σύμβουλος Άρτας, εισηγητής
Αγγέλη Παναγιώτα, Περιφερειακή σύμβουλος Θεσπρωτίας
Δημητριάδης Σάββας, Περιφερειακός Σύμβουλος Ιωαννίνων
Θεόδωρος Κορωναίος, Περιφερειακός Σύμβουλος Πρέβεζας

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη