Ε65: 19 αγχωτικοί μήνες για να τελειώσει το έργο


Στα εργοτάξια του Ε65 στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα η χρονιά αυτή αν και ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες που έφταναν ακόμα και σε παράδοση του έργου, τελικά περιορίστηκαν σε μία βελτίωση της προόδου κατασκευής.

Το έργο στις αρχές του 2015 ξεκίνησε με 50% και ο Οκτώβριος έκλεισε με 66,52%. Επιτυχία θα θεωρηθεί αν το έργο καταφέρει και ξεπεράσει το όριο του 70% μέσα στην τρέχουσα χρονιά.

Υπολογιστικά μπορούμε να δούμε πως κάθε μήνα το έργο προοδεύει περίπου 1,5%. Αν αυτό το διαιρέσουμε με το εναπομείναν χρονικό διάστημα θα δούμε πως οι 19 μήνες είναι σχεδόν το διάστημα που θα χρειαστεί ο Ε65 για να παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Να θυμίσουμε πως αυτό υπολογίζεται να γίνει τον Ιούλιο του 2017, σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ Υπουργείου Υποδομών και παραχωρησιούχου τον περασμένο Αύγουστο. Βέβαια, θα πρέπει να προσεχθεί η προθεσμία του ΕΣΠΑ η οποία λήγει οριστικά τον Μάρτιο του 2017, οπότε και λειτουργικά το έργο πρέπει να είναι έτοιμο.

ΑΚΟΜΑ 60 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ
Η βροχή χρημάτων συνεχίζεται αυτό το διάστημα και όπως όλα δείχνουν η ροή της χρηματοδότησης πλέον έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Με 2 αποφάσεις στις 25 Νοεμβρίου 2015 το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε την 6η και 8η Καταβολή της Χρηματοδοτικής Συμβολή του Δημοσίου με 42.857.143 ευρώ και 19.789.601 ευρώ αντίστοιχα.

ΤΑ 2 ΑΚΡΑ
Προς το παρόν στο Υπουργείο Υποδομών κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους σχετικά με την τύχη των τμημάτων Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Κηπουρειό (Εγνατία) όμως οι αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν δεν θα μπορέσουν να αργήσουν.

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση του Δεκεμβρίου 2013, τα έργα στα δύο άκρα του αυτοκινητόδρομου Ε65 έμειναν προσωρινά εκτός αντικειμένου (δεν βγήκαν όπως έγινε στο δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού).

Το διάστημα που δίνει η σύμβαση για να αποφασιστεί η τύχη τους είναι 3 χρόνια δηλαδή το αργότερο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει αποσαφηνιστεί, αποφασιστεί και το κυριότερο χρηματοδοτηθεί ότι οδεύσει προς κατασκευή. Μεγάλο φαβορί παραμένει το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα λόγω σύνδεσης με τον ΠΑΘΕ με τη χρηματοδότηση να αναζητείται μεταξύ Νέου ΕΣΠΑ-Πακέτου Γιουνκέρ και Επενδυτικών Τραπεζών.


-ypodomes

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη