Η καταγγελία έγινε στο Αll News Epirus απο συμπολίτες και την διασταυρώσαμε για "του λόγου το αληθές", ενώ ταυτόχρονα μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε μια έρευνα με τις στάσεις του Αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, για να διαπιστώσουμε τις τεράστιες ελλείψεις στη σήμανση των στάσεων, στην αθλιότητα στεγάστρων και πινακίδων και στην πλήρη εγκατάλειψη στον τομέα αυτόν με ευθύνη φυσικά του ΚΤΕΛ και του Δήμου.
Η καταγγελία των συμπολιτών ήταν σαφέσταη:
¨Ταξιδεύουμε συχνά με το αεροπλάνο και μένουμε στην περιοχή του Γηροκομείου, όπου διέρχεται το λεωφορείο της γραμμής Ελεούσα - Κατσικά. Αρκετά εξυπηρετική αυτή η γραμμή και το λεωφορείο περνά κάθε 20 λεπτά. Αρνητικό βέβαια είναι να μη υπάρχει μια πινακίδα με την ένδειξη "Αεροδρόμιο" στο λεωφορείο, τουλάχιστον για τους επισκέπτες της πόλης, για να γνωρίζουν οτι το συγκεκριμένο περνάει απο το αεροδρόμιο. Με 1.20 € πας στο αεροδρόμιο σε στάση με στέγαστρο έξω απο το αεοδρόμιο (το στέγαστρο βέβαια στην ίδια απαράδεκτη κατάσταση των στεγάστρων της πόλης). Ως εδώ καλά..
φωτο: Αυτή είναι στάση έξω απο το σπίτι του Aϊ Γιώργη, απο την εποχή που υπήρχε η Παιδόπολη και αυτό το λεωφορείο έφθανε στο αεροδρόμιο, Η πινακίδα της στάσης πανάθλια και σκουριασμένη, ενώ η ενημερωτική τουλάχιστον είναι ευανάγνωστη...
Όσοι όμως έρχονται απο Αθήνα ή Κύπρο κ.λ.π. και δεν έχουν πολλές αποσκευές και δεν θέλουν να χρησιμοποιήσουν ταξί, βγαίνουν απο το αεροδρόμιο, περνούν απέναντι και ...αναζητούν την στάση....Που είναι όμως η στάση ? Πουθενά!!! Όχι μόνο δεν υπάρχει στάση, αλλά ούτε μια απλή πινακίδα στάσης...Η επόμενη ένδειξη στάσης λεωφορείου, είναι έξω απο τα LIDL όπου υπάρχει στέγαστρο...Αεροδρόμιο χωρίς στάση για την πόλη, δεν νομίζουμε οτι υπάρχει σε κάποια πόλη μικρή ή μεγάλη σε όλη την Ευρώπη....Αυτό το πρόβλημα δεν εντοπίστηκε απο το ΚΤΕΛ ή τον Δήμο?"
Αυτή η καταγγελία λοιπόν, μας προκάλεσε ενδιαφέρον και κάναμε έρευνα πάνω στις στάσεις των λεωφορείων, με αποτελέσματα τόσο αρνητικά που πραγματικά ξαφνιαστήκαμε...
ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΑΣΗ ...ΟΕΟΟΟ????
Σε όλες τις λεωφορειακές γραμμές του Αστικού ΚΤΕΛ, εντός ή εκτός πόλης, δεν καλύπτεται με πινακίδες στάσεων (πόσο μάλλον με στέγαστρα), ούτε το 40% των στάσεων με πινακίδες, αλλά και όπου υπάρχουν είναι σκουριασμένες, ή μισοκατεστραμμένες. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν πινακίδες και στις δύο διαδρομές του δρομολογίου. Οι ντόπιοι που χρησιμοποιούν καθημερινά το συκεκριμένο δρομολόγιο, τις έχουν μάθει απο συνήθεια. Τι γίνεται όμως με συμπολίτες που πάνε σε άλλες περιοχές, ή ξένους? Περιπτεράδες αι καταστηματάρχες δέχονται καθημερινά την ίδια ερώτηση..."Που είναι η στάση του λεωφορείου?".
Φωτογραφήσαμε πινακίδες στάσεων, που είναι πραγματική ΝΤΡΟΠΗ για την πόλη και άμεσα πρέπει να απομακρυνθούν...Καλύτερα να είμαστε μια πόλη χωρίς πινακίδες στάσεων, παρά να "φιγουράρουν" τέτοιες ασχήμιες.
ΤΑ ΣΤΕΓΑΣΤΡΑ
Ήδη ο Δήμος πρόσφατα ανακοίνωσε οτι θα αντικαταστήσει με νέα κάποια στέγαστρα στάσεων, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Η δημοπράτηση απο τον Δήμο των στεγάστρων (προϋπολογισμού 54.994 ευρώ) έγινε στις 7 Αυγούστου, άγνωστο αν βρέθηκε ενδιαφερόμενος κατασκευής και έχει όριο παράδοσης των στεγάστρων 120 ημέρες). Θα πρέπει να προστεθούν και νέα, να συντηρηθούν όσα παλιά είναι σε καλύτερη κατάσταση και ας "βάλουν το χέρι στην τσέπη" οι λεωφορειούχοι για να προστατεύονται απο την βροχή ή τον ήλιο οι επιβάτες τους. Όχι μόνο "εισπράττω" και καμιά παροχή στους πελάτες τους... Πόσο μάλλον όταν με χρήματα των δημοτών επιδοτούνται επιπλέον και λεωφορειακές γραμμές του ΚΤΕΛ...
ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ
Σε μερικές στάσεις στο κέντρο της πόλης, το ΚΤΕΛ εκμεταλλευόμενο πρόγραμμα της Ε.Ε τοποθέτησε ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης με τις ώρες άφιξης του λεωφορείου.
Θετική πρωτοβουλία, αλλά...Η φωτεινή ένδειξη δείχνει μόλις 1 ή 2 λεπτά νωρίτερα την πραγματική άφιξη του λεωφορείου. Ποτέ δεν γράφουν την μετά της αναχώρησης του λεωφορείου την άφιξη του επόμενου (πχ μετα 20 ή 30 λεπτά) για να ενημερώνονται οι επιβάτες. Πολλές φορές γράφουν πλασματικά π.χ 7 λεπτά, στη συνέχεια, αλλάζει ξαφνικά σε 12 ή 13 λεπτά και πάει λέγοντας, μέχρι να σταθεροποιηθεί στο 1 λεπτο, οπότε εμφανίζεται και το λεωφορείο...)!!!
Σε ότι αφορά τις οθόνες ενημέρωσης μέσα στα λεωφορεί, οι περισσότερες είναι σβηστές ή οι ενδείξεις λανθασμένες αλλά κυρίως είναι δυσανάγνωστες... Ήταν μια καλή προσπάθεια, αλλά...
Μια πόλη, απο τέτοιες περιπτώσεις δείχνει τον πολιτισμό της και τον σεβασμό της στους πολίτες της και τους επισκέπτες. Δήμος και ΚΤΕΛ θα πρέπει να προβληματιστούν και να παρέμβουν επιτέλους αποφασιστικά. Αν δεν μπορούν ή δεν θέλουν, ας αναζητηθούν χορηγοί και ας συνδυάσουν κάλυψη των κενών, με διαφήμιση των επιχειρήσεών τους. Προέχει η δημόσια ευπρεπής εικόνα της πόλης και αυτό οφείλουν να το αντιληφθούν οι πάντες...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ