allnews-epirus

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ΧΩΡΙΣ Σ.Ε.Α, ΧΩΡΙΣ WC ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΟΜΒΟ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ. - ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ?



φωτο:Μέχρι το 2006 η "Εγνατία Α.Ε", διαφήμιζε με χάρτη τους ΣΕΑ σε όλη την διαδρομή του αυτοκινητόδρομου. Παρέμειναν όμως όλα "επί χάρτου"...

Διεθνής αυτοκινητόδρομος η Εγνατία Οδός, χωρίς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ), χωρίς WC, χωρίς κόμβο Ιωαννίνων (!!!). Αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη, ταχύτατα ανέπτυξε διόδια σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, πλήττοντας ιδιαίτερα την περιοχή Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας, όπου οι οδηγοί πληρώνουν γερό χαράτσι, τα οποία εννοείται οτι περιλαμβάνουν και τις προβλεπόμενες εξυπηρετήσεις που δεν παρέχονται.

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι, τα διόδια αναταποκρίνονται σε όλες τις παροχές που διεθνώς προβλέπονται, αλλά μόνο αρνητικά σχόλια συγκεντρώνει από Έλληνες και ξένους οδηγούς, η έλλειψη ΣΕΑ και WC
Eίναι τουλάχιστον απαράδεκτο, οδηγοί που έχουν άμεση ανάγκης τουαλέτας, είτε με νταλίκα, είτε επιβατικό αυτοκίνητο, ταξιδεύοντας π.χ απο Ηγουμενίτσα για Θες/νίκη, να αναγκάζονται να βγαίνουν απο τον αυτοκινητόδρομο, και να αναζητούν τουαλέττα στο Μέτσοβο, την Κοζάνη, Γρεβενά ή Βέροια... Καθημερινά επίσης καταγράφονται και περιπτώσεις παράνομου παρκαρίσματος στην ΛΕΑ, αυτοκινήτων με αναμμένα αλάρμ (ακόμη και νταλικών) και  οδηγοί ή επιβάτες τους, να πηδάνε τις μπάρες και να αναζητούν την λύση του προβλήματός τους σε χωράφια ή δίπλα στον δρόμο... Τριτοκοσμικές εικόνες.
Αν χρειαστούν ξεκούραση, ή φαγητό ή καύσιμα ή έστω ένα καφέ, πρέπει επίσης να βγούν απο την Εγνατία και να πάνε σε κάποια πόλη.
Ο μοναδικός οργανωμένος ΣΕΑ λειτουργεί μόνο κοντά στα Μάλγαρα... Κάποιες χημικές τουαλέτες μεταξύ Μετσόβου και Γρεβενών, μάλλον απωθούν παρά εξυπηρετούν τους οδηγούς.
Οι άτυχοι που δεν έχουν προβλέψει να έχουν γεμάτο το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους, κατά την διάρκεια της ημέρας θα βρούν καυσιμα μόνο σε κάποια πόλη. Τώρα τον χειμώνα, μετά τις 8 το βράδυ, κι αυτό είναι αδύνατο, εκτός αν βρεθεί κάπου πρατήριο αυτόματης πώλησης...

Ο ...»ΚΟΜΒΟΣ» ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Σίγουρα αποτελεί «παράδειγμα προς αποφυγή» σε όλη την Ευρώπη σε διεθβή αυτοκινητόδρομο, να λειτουργεί σε μια πόλη σαν τα Γιάννινα, κόμβος σαν αυτόν που «εμπνεύστηκαν» στην Εγνατία. Το εξωφρενικό είναι οτι σε χρόνο ρεκόρ, το δημόσιο διέθεσε ένα σημαντικό κονδύλι γιατην μετακόμιση του ΚΤΕΟ που λειτουργούσε εκεί και την κατασκευή νέου κτιρίου, προκειμένου να κατασκευαστεί ο κόμβος όπως είχε σχεδιαστεί.
Αποτέλεσμα εικόνας για εγνατια κομβοσ ιωαννινων
Θριάμβευσε όμως η ελληνική προχειρότητα...Κατασκεύασαν ένα προσωρινό «κομβο-Βαβέλ», όπου και οι ντόπιοι οδηγοί κάνουν λάθη, πόσο μάλλον οι ξένοι και καθημερινά καταγράφονται εικόνες για γέλια και για κλάματα, ενώ δεν λείπουν και τα τροχαία ατυχήματα, μερικά μάλιστα σοβαρά.
Προκειμένου να δώσουν βιαστικά τμήματα της Εγνατίας στην κυκλοφορία, «εμπνεύστηκαν» αυτό το τερατούργημα, δίνοντας πλήθος υποσχέσεων και δεσμεύσεων, για γρήγορη κατασκευή του κανονικού κόμβου...Τα χρόνια πέρασαν και όλα παρέμειναν στην αρχική αθλιότητα... Η «Εγνατία ΑΕ» αναλαμβάνει διάφορα έργα για κατασκευή, αλλά την αρχική υποχρέωσή της για κατασκευή του κόμβου Ιωαννίνων, «περί άλλων τυρβάζει». Τώρα που ο αυτοκινητόδρομος «βγαίνει στο σφυρί», αντιλαμβάνεστε οτι θα χρειαστούν ακόμη πολλά χρόνια, κι αν...
Και το περίεργο είναι οτι σε μικρότερες πόλεις, με πολύ μικρότερο κυκλοφοριακό φόρτο, έχουν κατασκευαστεί απο δύο κόμβοι  «Ανατολικός- Δυτικός» όπως τους ονόμασαν...
Γι αυτή την περίεργη τακτική δεν δίνει κανένας απαντήσεις και συστηματικά αποφεύγουν να ασχοληθούν... Τι μπορεί να προσθέσει κάποιος σε αυτές τις ελληνικές προχειρότητες?

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη