
Πολύς θόρυβος, με αρνητικά και θετικά σχόλια προκλήθηκε τις τελευταίες ημέρες μετά την ανακοίνωση απο τον Περιφερειάρχη της μεταφοράς απο την Αθήνα στα Γιάννινα, του Κλειστού Ολυμπιακού γηπέδου Μπάσκετ (κι όχι μόνο), που τώρα βρίσκεται στο Ελληνικό.
Όλα δείχνουν οτι ο κ. Καχριμάνης, απέσπασε το "οκέϋ" της κυβέρνησης για την διάλυση του γηπέδου (είναι προκάτ) την μεταφορά του στα Γιάννινα και επανασυναρμολόγησή του εδώ, όπου θα γίνει και κάποια συντήρησή του, πριν τεθεί σε λειτουργία.
Βέβαια, αν τελκά υλοποιηθεί ναυτό, χρειάζονται μια σειρά μελετών αφού επιλεγεί και η τελική τοποθεσία όπου θα εγκατασταθεί (υπάρχουν κατάλληλοι χώρου), μελέτες για μεγάλους χώρους πάρκινγκ, δρόμοι πρόσβασης σε αυτό κ.λ.π.
Σίγουρο είναι οτι όλα αυτά μπορούν να γίνουν, και μάλιστα χωρίς να απαιτηθεί πολύς χρόνος. Και βέβαια η λύση αυτή δεν επιλέχθηκε τυχαία, αλλά οπωσδήποτε για να αποφευχθεί το μεγάλο κόστος ενός νέου κατασκευασμένου απο την αρχή κλειστού γηπέδου, που είναι αίτημα δεκαετιών για την πόλη.
Στην προκειμενη περίπτωση, θα απαιτηθεί το κόστος διάλυσης, επανασυναρμολόγησης και συντήρησης του προκάτ γηπέδου του Ελληνικού, που φιλοξένησε του αγώνες μπάσκετ και χάντμπολ στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 (για τους οποίους και κατασκευάστηκε).
Το γήπεδο αυτό, είναι χωρητικότητας 14.500 θέσεων, και θεωρείται το πιο "μπασκετικό" γήπεδο στην Ελλάδα, στα πρότυπα των διεθνών μεγάλων αντίστοιχων γηπέδων.
Οι κερκίδες ξεκινούν δίπλα από τον αγωνιστικό χώρο και είναι το πρώτο από τα μεγάλα ελληνικά κλειστά γήπεδα που δεν είναι ταυτόχρονα και αχανές,.Οι περισσότερες κερκίδες του άνω διαζώματος ήταν προσωρινές και αφαιρέθηκαν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση της χωρητικότητας στις 10.000 θέσεις περίπου και τόσες προβλέπονται για την λειτουργία του στα Γιάννινα.
Κατασκευάστηκε εκεί που ήταν το υπόστεγο επισκευής των γιγαντιαίων αεροσκαφών "Τζάμπο" της Ολυμπιακής Αεροπορίας, στο παλιό αεροδρόμιο.
Το All News Epirus με συναδέλφους απο την Αθήνα, επισκέφθηκε το συγκεκριμένο γήπεδο στο Ελληνικό και έλυσε κάποιες απορίες που έχουν δημιουργηθεί, αλλά όχι όλες.

Συγκεκριμένα:
-Η εγκατάλειψη του κτιρίου, είναι ορατή, -και λογικό είναι-, αλλά, δεν υπάρχουν οι ζημιές που καταγράφονται σε άλλα Ολυμπιακά Ακίνητα, χωρίς και σοβαρές λεηλασίες. Σίγουρα θα χρειαστεί μια συντήρηση κυρίως απο φθορές λόγω του χρόνου εγκατάλειψης του, όχι όμως σοβαρές. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα εντυπωσιακό γήπεδο, που στα Γιάννινα θα είναι ένα πραγματικό κόσμημα.
-Παρά τις προσπάθειες δεν καταφέραμε να έχουμε πειστικές απαντήσεις για τους σημερινούς ιδιοκτήτες του γηπέδου .
|
Ήταν ενταγμένο στην Εταιρεία
Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Η ΕΤΑΔ έχει διαμορφωθεί μετά τη συγχώνευση τεσσάρων
μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και αξιοποίησης ακινήτων και συγκεκριμένα από την
Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα ΑΕ, την Ολυμπιακά Ακίνητα ΑΕ, την Κτηματική
Εταιρεία του Δημοσίου Α.Ε. και την Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ.
Είναι
ανώνυμη εταιρεία με σκοπό τη διαχείριση, ανάπτυξη, εκμετάλλευση και αξιοποίηση
της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου. Η Εταιρεία ανήκει κατά 100% στο Ελληνικό
Δημόσιο και εποπτεύεται από το Υπουργείο Οικονομικών.
-Όλη η έκταση του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού παραχωρήθηκε στην εταιρεία LAMDA Development S.A. η οποία δεν συμπεριλαμβάνει στους σχεδιασμούς της αξιοποίηση του κλειστού γηπέδου και θέλει να το απομακρύνει για να κτίσει νέα κτίρια στην θέση του. Αναπάντητο είναι το ερώτημα αν στην συμφωνία με το δημόσιο περιλάμβάνεται και η μεταφορά του γηπέδου στην ιδιοκτησία της πέρα απο τον χώρο, ή θα απαιτήσει χρηματική αποζημίωση για πώλησή του. Βέβαια ο κ. Καχριμάνης δήλωσε οτι έχει πέρα απο το "οκέϋ" της κυβέρνησης και την σύμφωνη γνώμη από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της LAMDA Development S.A. κ. Αθανασίου με τον οποίο συζήτησε. Η συνέχεια θα δείξει για το θέμα αυτό...

-Μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες για κάποια χρόνια το γήπεδο φιλοξένησε αγώνες μπάσκετ ομάδων της Αθήνας (ΑΕΚ. Πανελλήνιος, Πανιώνιος κ.α) κάποιες το διεκδίκησαν αλλά οι προτάσεις τους απορρίφθηκαν ή οι ίδιες εγκατέλειψαν την ιδέα γιατί θα αναλάμβαναν και το κόστος συντήρησης.
- Το γήπεδο βρίσκεται δίπλα από το Ολυμπιακό γήπεδο της Ξιφασκίας που και αυτό θα απομακρυνθεί. Κατα μια πληροφορία, υπάρχει ενδιαφέρον και γι αυτό απο τα Γιάννινα, αλλά δεν υπάρχει οριστική απάντηση γι αυτό.
-Το
γήπεδο, κατασκευάστηκε από τις Μηχανική και EllisDon
Κατασκευαστική Εταιρεία, ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2004, και εγκαινιάστηκε
επίσημα στις 30 Ιουλίου 2004. Χτίστηκε με προδιαγραφές να είναι ένα γήπεδο
πανομοιότυπο με αυτά του ΝΒΑ.Το κόστος του έργου ανήλθε σε περίπου
49.000.000 ευρώ.
ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αν πάρουμε σαν δεδομένο οτι η κυβέρνηση πήρε τελική απόφαση να μεταφερθει το γήπεο απο το Ελληνικό στα Γιάννινα, σειρά έχουν πολλές και σοβαρές κινήσεις που πρέπει να γίνουν, απαιτώντας ένα σημαντικό χρονικό διάστημα αν δεν υπάρξουν προβλήματα. Συγκεκριμένα:
-Από πλευράς Περιφέρειας και Δήμου, θα πρέπει να επιλεγεί ο χώρος που θα εγκατασταθεί. Υπάρχουν τέτοιες θέσεις. Ο χώρος που θα οριστικοποιηθεί, εκτός απο κατάλληλος για την εγκατάσταση του γηπέδου, θα πρέπει να έχει και σημαντική έκταση για μεγάλο πάρκινγκ αυτοκινήτων, δρόμους πρόσβασης, κ.λ.π. Όλα αυτά απαιτούν και μια σειρά μελετών.
-Μελέτες θα απαιτηθούν για την αποσυναρμολόγηση και στην εκ νέου συναρμολόγηση του γηπέδου μετά την μεταφορά του.
-Θα απαιτηθούν οικονομοτεχνικές, μηχανολογικέ. κ.λ.π. μελέτες για αποσυναρμολόγηση/συναρμολόγηση του κτιρίου.
-Υπολογισμοί κόστους μεταφοράς.
-Κόστος συντήρησης πριν την λειτουργία του και επιδιορθώσεις ζημιών που ήδη υπάρχουν λόγω της εγκατάλειψης.
-Ετήσιο κόστος συντήρησης μετά την λειτουργία του.
-Κόστος λειτουργίας (προσωπικό, δαπάνες ηλεκτροδότησης, ύδρευσης, θέρμανσης κ.λ.π)
Βέβαια αναπάντητα παραμένουν και τα εξής:
-Θα υπάρξει κάποιο κόστος για την παραχώρηση του γηπέδου? Ποιός θα επιβαρυνθεί για τα έξοδα αποσυναρμολόγησης/συναρμολόγησης, επιδιόρθωσης ζημιών και μεταφοράς του γηπέδου? Τα λειτουργικά έξοδα? Περιφέρεια, Δήμος ή ΓΓΑθα τα καλύψουν? Και φυσικά μιλάμε για μεγάλα ποσά εκατομμυρίων, που ακόμη δεν έχουν υπολογιστεί επίσημα...Βέβαι είναι πολύ μικρότερα απο την κατασκυή ενός νέου εκ θεμελίων γηέδου...αν βέβαια γίνονταν κάποτε...
ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΝΑ...
Σίγουρο πρέπει να θεωρείται οτι, ένα νέο εκ θεμελίων γήπεδο, ποτέ δεν θα εγκρίνονταν να κατασκευαστεί στα Γιάννινα με περισσότερες απο 5.000 θέσεις στην καλύτερη περίπτωση. Η λύση του γηπέδου απο το Ελληνικό, θα έχει χωρητικότητα 10.000 θέσεων ενώ είναι μελετημένο για 14.500.
Βέβαια οι προοπτικές ενός τέτοιου γηπέδου, δεν είναι μονο για αγώνες μπάσκετ ελληνικού ενδιαφέροντος. Μπορεί άνετα να καλύψει άλλες σηματικές ελλείψεις στην πόλη και κυρίως τον χειμώνα. Συγκεκριμένα:
-Διεθνείς αγώνες, και τελικούς μπάσκετ , χαντμπολ κ.λ.π. ακόμη και Πανευρωπαϊκούς.
-Μεγάλες διεθνείς συναυλίες, (αυτές που απαιτούν μεγάλους αριθμούς θεατών για εμφανίσεις διεθνούς φήμης καλλιτεχνών) καλύπτοντας Ήπειρο, Δυτ. Μακεδονία, Αιτωλ/νια, Κέρκυρα, Λευκάδα Αλβανία κ.λ.π καθώς και διάφορα φεστιβάλ μουσικής και όχι μόνο.
-Μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις.
-Διάφορες Εκθέσεις.
-Μεγάλα συνέδρια
-Οποαδήπορ πολιτιστική, αθλητική κ.λ.π. εκδήλωση για περισσότερους απο 700-800 θεατές που είναι η δυναμικότητα κλειστών αιθουσών στα Γιάννινα.
-----------------------------
Σε γενικές γραμμές η μεταφορά του κλειστού γηπέδου απο το Ελληνικό στα Γιάννινα, είναι ένα πολύ καλό δώρο για την πόλη, αν και "μεταχειρισμένο" όπως το αποκάλεσαν κάποιοι, πόσο μάλλον που πρόκειται και για ένα Ολυμπιακό "κτίριο", που έχει την δική του ιστορία.
Απομένουν να γίνουν πολλά για την μεταφορά του στα Γιάννινα, και θα απαιτηθούν συντονισμένες και γρήγορες κινήσεις, για να το δούμε έτοιμο σε λειτουργία στην πόλη μας.
Δεν πρέπει να ξεχνούμε, οτι το διεκδίκησαν πολλές πόλεις και είναι ευτύχημα που η τελική απόφαση, ήταν υπέρ των Ιωαννίνων.
Οπωσδήποτε, το μεγαλύτερο ερωτηματικό που περιμένουμε να απαντηθεί, είναι σχετικά με το κόστος της όλης διαδικασίας και ποιός θα χορηγήσει τα ποσά που απαιτούνται. Αυτό είναι το κύριο και τα άλλα ακολουθούν.
Εν αναμονή και νέων εξελίξεων σε αυτό το θέμα και μακάρι η κατάληξη να έχει αίσιο και σύντομο τέλος...
Γ.Κ